dieseleiden tehoboksit

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

MkIV
-
Viestit: 71
Liittynyt: 19.9.2012 0:47

dieseleiden tehoboksit

ViestiKirjoittaja MkIV » 10.9.2013 16:47

Morjesta! Alkoi houkuttelemaan pieni tehonlisäys tuohon 96kw asz IV Golfiin ja mietin erilaisia ratkaisuja hommaan. Tehoboksi voisi olla helppo tapa, mutta millaisia kokemuksia porukalla semmoisista on?
Esim. Tämmöisestä:http://finnautomobile.net.kotisivukone.com/tuotteet.html?id=119/230
olisi ainakin edullinen...

Ja jos ihan lastun kävisi hankkimassa ja säädättämässä, mitä paikkaa voisi suositella?

-karppa-
-
Viestit: 287
Liittynyt: 14.6.2009 16:06

ViestiKirjoittaja -karppa- » 10.9.2013 17:27

Halvallahan tunnetusti saa hyvää... Menet johonkin tunnetulle lastuttajalle ja visa vinkumaan, niin hyvä tulee (Karala, Findiesel yms). Auto kohtainen lastu on ainoa oikea vaihtoehto ja haulla löytyy lisää.

Aki Im
-
Viestit: 101
Liittynyt: 8.8.2006 17:02

ViestiKirjoittaja Aki Im » 10.9.2013 17:29

Itselläni oli Touranissa vastaavantyyppinen, mutta eri valmistajalta.

Kaasun toiminta tuli teräväksi eli ainakin kun löysäsi jalan kaasulta, niin tuntui terävähkö nykäisy. Samoin kun vakkarilla ajoi ja painoi napista hiukan lisää vauhtia, niin tuntui terävä nykäisy.

Möin parin viikon jälkeen pois, kun alkoi ottaa päähän se ja lisäksi vielä polttoaineen kulutus ajotietokoneessa: kulutus saattoi olla ajot.koneen mukaan 3,5-4 litraa sataselle ja kun laski käsin, niin kutakuinkin samoissa lukemissa, kuin ennen boksia (5-5,5 litraa).

Luulen, että niihin bokseihin on ohjelmoitu jotenkin niin, että vähennetään ajotietokoneen keskikulutuksesta esim. 1-1,5 litraa.

Aki Im
-
Viestit: 101
Liittynyt: 8.8.2006 17:02

ViestiKirjoittaja Aki Im » 10.9.2013 17:29

Itselläni oli Touranissa vastaavantyyppinen, mutta eri valmistajalta.

Kaasun toiminta tuli teräväksi eli ainakin kun löysäsi jalan kaasulta, niin tuntui terävähkö nykäisy. Samoin kun vakkarilla ajoi ja painoi napista hiukan lisää vauhtia, niin tuntui terävä nykäisy.

Möin parin viikon jälkeen pois, kun alkoi ottaa päähän se ja lisäksi vielä polttoaineen kulutus ajotietokoneessa: kulutus saattoi olla ajot.koneen mukaan 3,5-4 litraa sataselle ja kun laski käsin, niin kutakuinkin samoissa lukemissa, kuin ennen boksia (5-5,5 litraa).

Luulen, että niihin bokseihin on ohjelmoitu jotenkin niin, että vähennetään ajotietokoneen keskikulutuksesta esim. 1-1,5 litraa.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 10.9.2013 19:30

Ilmeisesti tuo boksi tulee kiinni polttoaineen lämpöanturin liittimeen?
Eli kyseessä on vain nätisti paketoitu EVRY ja samaan lopputulokseen pääsee alle euron vastuksella ;)

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 10.9.2013 19:54

Ja euron vastuksella saa myös tuon ajotietokoneen kulutuslukeman putoamaan. Totuus paljastuu kyllä sitten tankatessa.

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 10.9.2013 23:00

Jakajapumpullisessa noilla "huijataan" määränsäätimen signaalia, joten siitähän se pienempi kulutuslukema sinne tauluun tulee. Sama efekti tulenee myös noissa pumppusuutin koneissa polttoaineen lämpötilatietoa huijaamalla. Mut käsittääkseni pumppusuutin laitteissa tuo boksi tai evry tuo vaan herkkyyttä lisää kaasupolkimeen ja moni on sitä mieltä ettei suorituskyky ole parantunut, tiedä sitten kun en ole itse kokeillut. Jakajapumpullisessa ainakin jonkun verran teho ja vääntö kasvaa ja näkee sen mittaustuloksissakin.

-karppa-
-
Viestit: 287
Liittynyt: 14.6.2009 16:06

ViestiKirjoittaja -karppa- » 11.9.2013 7:25

Ei muuta kuin topic:n avaaja ostaa tuon boxin ja kolahti kasaan. Sen jälkeen penkitys ennen ja jälkeen. Saadaan faktaa saiko rahalle vastinetta tuollaisella pilipaliboxilla. Evry:n toiminnan nyt kaikki tietää.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 11.9.2013 19:32

https://www.youtube.com/watch?v=o-HchnS ... gdata_play

ervryllä saa kyllä mukavasti potkua ja sen kyllä tuntee.
aika iloseen vetää 60-120km/h monia sekuntteja nopeammin kuin vakiona.

ja eipä tollanen softattu tuntunut kuin hiukan, sivistyneemmältä verrattuna evry modiin.
mulla ollut pian 2v ja vetota on kyllä rutkasti enemmän kuin vakioissa.

jos sanoo että sillä ei tehoa saa niin ei kyllä taida sitten oikeen edes tietää.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 13.9.2013 9:31

^ Juurikin noin. Normikytkimellä oleva cordoba mm. hyötyi Evrystä aika lailla. Nykyiseen en uskaltanut laittaa kun pelkäsin kaksoismassakytkimen leviämistä. Evryssä nuo väännöt tulee kerrasta ja alhaalla. Nykyisessä siis joku Karalan ohjelmointi joka rajoittaa väännöt 300 nm, ettei kytkin sippaa.Ohjelmoidessa poistettiin myös pakokaasujarru ja egr käytöstä. Kummassakin tapauksessa tehoero huomattava eikä ongelmia ole esiintynyt. Mikään rakettihan tuo bora ei siltikään ole, vaikka lupailivat 145 hp( vakio 100 hp). Painoa näet on melkein 1400 kg. Mutta käytännön suorituskyky on ihan riittävä ja ero vakioon on kyllä huomattava.

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 13.9.2013 9:44

Ehdottomasti uudelleen ohjelmointi. Lahdessa toimii PowerByte joka tekee ohjelmoinnit ja penkittää samalla. Voin suositella lämpimästi. Tehtiin mulle pakuun uusi ohjelma ja parani ajettavuus huomattavasti.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 13.9.2013 10:57

Ohjelmoidessa poistettiin myös pakokaasujarru...


Nyt ei kyllä auennut.. edes kristallipalloa hieraisemalla :)
Siis se että mitä tuolla pakokaasujarrulla tarkoitetaan tässä tapauksessa. Raskaan kaluston puolella asia kyllä on tiedossa.....

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 13.9.2013 11:07

Tässä tarkoitetaan luultavasti sitä että pakotetaan VNT:n siivet auki moottorijarrutuksen ajaksi.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 13.9.2013 12:32

Niin toki... mutta sehän ei ole "pakokaasujarrulle" sukuakaan, vaan juuri päinvastoin... eli varmistetaan mahdollisimman kevyt rullaus moottori"jarrutuksessa" :)

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 13.9.2013 14:46

Voi olla, että ohjelmoija puhui "omiaan" puhuessaan pakokaasujarrusta. Mutta juurikin rullaus "parantui" ohjelmoinnin jälkeen.

khager
-
Viestit: 109
Liittynyt: 23.7.2011 10:49

ViestiKirjoittaja khager » 13.9.2013 22:17

Tekkin kanssa samaa mieltä.
Pakokaasujarrun poistaminen tarkoittaa varmaan VNT ahtimen yhteydessä että siivet avataanomaan moottorijarrutuksessa. Auto rullaa kevyemmin ja pidempään. Näin olen tehnyt
omassa Passatisssa. Yksi ns ECO tunungin nikseistä. Toimii varmaan myös hukkaportillisessa.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 14.9.2013 23:26

Toimii, Kun ensin asentaa vaikko ohjaustehostimen pumpun tilalle kompressorin, jolla saa hukkaportin pysymään auki rullatessa:)

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 15.9.2013 18:16

:D ...juu eipä sitä hukkaporttia saa auki ilman ahtopainetta, ellei tee jotain "radikaalia"

Voishan sinne tieten vaihtaa toisenlaisen kellon ja ohjata hukkista alipaineella? Niin ei tarvi alkaa kompuraa asentelemaan....

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 28.9.2014 17:00

Lainataanpa vanhaa ketjua. Eli tuli ostettua tuommoinen IV farkkugolffi AGR koneella ja tänään öljyjä vaihtaessa ja muuta huoltoa tehdessä huomasin että pellin alta löytyy tuommoinen PSI Power Box. Koeajolla auto tuntui kyllä vakiota paljon ripeämmältä mutta en sitten ruvennut miettimään miksi. :D Kulkee kyllä kivasti että ei viitsisi poiskaan ottaa mutta jotenkin tuo kampe epäilyttää kun niitä on googletellut...

Varsinainen kysymys: onko kukaan tehnyt tuosta kytkettävää? Voisi jättää tuon käyttöön jos saisi sen kytkimen taakse että saisi sitä jerkkua lisää tarvittaessa. Onnettomilla Googletaidoillani en löytänyt keskustelua aiheesta, enkä edes tuon härvelin kytkentäkaavioita että voisi alkaa suunnittelemaan.

mstr
-
Viestit: 18
Liittynyt: 16.4.2009 12:25

ViestiKirjoittaja mstr » 29.9.2014 20:50

Heinäkuussa ostin liikkeestä 1.9TDI ASZ -koneella olevan Boran. Vaikka toki autot tulee syynättyä ostohetkellä, jäi siinä sitten huomaamatta RaceChip Pro -merkkinen "tehopoksi". Hetken mietin, jotta säästääkö vaiko ei, mutta päätin sitten että pärjääpä tuota ilmankin. Piti vielä uteliaana hieman raotella, mitä tuo aski pitää sisällään. Pikku yllärihän sieltä paljastu.

Enkä muuten huomannut ajossa muuta eroa kuin sen, että ykkösen alavääntö on nyt järkevämpi eikä revi enää. Esimerkiksi ohituskiihtyvyydessä ei mitään eroa.

https://imageshack.com/i/f0vHy8Omj
https://imageshack.com/i/p1ACdc0tj

Halvalla ei tosiaan saa hyvää. Eli jos höyryä lisää mielesi halajavi, niin vie auto asiansa osaavalle pajalle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa