dieseleiden tehoboksit
Valvoja: ffp jäsenet
dieseleiden tehoboksit
Morjesta! Alkoi houkuttelemaan pieni tehonlisäys tuohon 96kw asz IV Golfiin ja mietin erilaisia ratkaisuja hommaan. Tehoboksi voisi olla helppo tapa, mutta millaisia kokemuksia porukalla semmoisista on?
Esim. Tämmöisestä:http://finnautomobile.net.kotisivukone.com/tuotteet.html?id=119/230
olisi ainakin edullinen...
Ja jos ihan lastun kävisi hankkimassa ja säädättämässä, mitä paikkaa voisi suositella?
Esim. Tämmöisestä:http://finnautomobile.net.kotisivukone.com/tuotteet.html?id=119/230
olisi ainakin edullinen...
Ja jos ihan lastun kävisi hankkimassa ja säädättämässä, mitä paikkaa voisi suositella?
Itselläni oli Touranissa vastaavantyyppinen, mutta eri valmistajalta.
Kaasun toiminta tuli teräväksi eli ainakin kun löysäsi jalan kaasulta, niin tuntui terävähkö nykäisy. Samoin kun vakkarilla ajoi ja painoi napista hiukan lisää vauhtia, niin tuntui terävä nykäisy.
Möin parin viikon jälkeen pois, kun alkoi ottaa päähän se ja lisäksi vielä polttoaineen kulutus ajotietokoneessa: kulutus saattoi olla ajot.koneen mukaan 3,5-4 litraa sataselle ja kun laski käsin, niin kutakuinkin samoissa lukemissa, kuin ennen boksia (5-5,5 litraa).
Luulen, että niihin bokseihin on ohjelmoitu jotenkin niin, että vähennetään ajotietokoneen keskikulutuksesta esim. 1-1,5 litraa.
Kaasun toiminta tuli teräväksi eli ainakin kun löysäsi jalan kaasulta, niin tuntui terävähkö nykäisy. Samoin kun vakkarilla ajoi ja painoi napista hiukan lisää vauhtia, niin tuntui terävä nykäisy.
Möin parin viikon jälkeen pois, kun alkoi ottaa päähän se ja lisäksi vielä polttoaineen kulutus ajotietokoneessa: kulutus saattoi olla ajot.koneen mukaan 3,5-4 litraa sataselle ja kun laski käsin, niin kutakuinkin samoissa lukemissa, kuin ennen boksia (5-5,5 litraa).
Luulen, että niihin bokseihin on ohjelmoitu jotenkin niin, että vähennetään ajotietokoneen keskikulutuksesta esim. 1-1,5 litraa.
Itselläni oli Touranissa vastaavantyyppinen, mutta eri valmistajalta.
Kaasun toiminta tuli teräväksi eli ainakin kun löysäsi jalan kaasulta, niin tuntui terävähkö nykäisy. Samoin kun vakkarilla ajoi ja painoi napista hiukan lisää vauhtia, niin tuntui terävä nykäisy.
Möin parin viikon jälkeen pois, kun alkoi ottaa päähän se ja lisäksi vielä polttoaineen kulutus ajotietokoneessa: kulutus saattoi olla ajot.koneen mukaan 3,5-4 litraa sataselle ja kun laski käsin, niin kutakuinkin samoissa lukemissa, kuin ennen boksia (5-5,5 litraa).
Luulen, että niihin bokseihin on ohjelmoitu jotenkin niin, että vähennetään ajotietokoneen keskikulutuksesta esim. 1-1,5 litraa.
Kaasun toiminta tuli teräväksi eli ainakin kun löysäsi jalan kaasulta, niin tuntui terävähkö nykäisy. Samoin kun vakkarilla ajoi ja painoi napista hiukan lisää vauhtia, niin tuntui terävä nykäisy.
Möin parin viikon jälkeen pois, kun alkoi ottaa päähän se ja lisäksi vielä polttoaineen kulutus ajotietokoneessa: kulutus saattoi olla ajot.koneen mukaan 3,5-4 litraa sataselle ja kun laski käsin, niin kutakuinkin samoissa lukemissa, kuin ennen boksia (5-5,5 litraa).
Luulen, että niihin bokseihin on ohjelmoitu jotenkin niin, että vähennetään ajotietokoneen keskikulutuksesta esim. 1-1,5 litraa.
Jakajapumpullisessa noilla "huijataan" määränsäätimen signaalia, joten siitähän se pienempi kulutuslukema sinne tauluun tulee. Sama efekti tulenee myös noissa pumppusuutin koneissa polttoaineen lämpötilatietoa huijaamalla. Mut käsittääkseni pumppusuutin laitteissa tuo boksi tai evry tuo vaan herkkyyttä lisää kaasupolkimeen ja moni on sitä mieltä ettei suorituskyky ole parantunut, tiedä sitten kun en ole itse kokeillut. Jakajapumpullisessa ainakin jonkun verran teho ja vääntö kasvaa ja näkee sen mittaustuloksissakin.
https://www.youtube.com/watch?v=o-HchnS ... gdata_play
ervryllä saa kyllä mukavasti potkua ja sen kyllä tuntee.
aika iloseen vetää 60-120km/h monia sekuntteja nopeammin kuin vakiona.
ja eipä tollanen softattu tuntunut kuin hiukan, sivistyneemmältä verrattuna evry modiin.
mulla ollut pian 2v ja vetota on kyllä rutkasti enemmän kuin vakioissa.
jos sanoo että sillä ei tehoa saa niin ei kyllä taida sitten oikeen edes tietää.
ervryllä saa kyllä mukavasti potkua ja sen kyllä tuntee.
aika iloseen vetää 60-120km/h monia sekuntteja nopeammin kuin vakiona.
ja eipä tollanen softattu tuntunut kuin hiukan, sivistyneemmältä verrattuna evry modiin.
mulla ollut pian 2v ja vetota on kyllä rutkasti enemmän kuin vakioissa.
jos sanoo että sillä ei tehoa saa niin ei kyllä taida sitten oikeen edes tietää.
^ Juurikin noin. Normikytkimellä oleva cordoba mm. hyötyi Evrystä aika lailla. Nykyiseen en uskaltanut laittaa kun pelkäsin kaksoismassakytkimen leviämistä. Evryssä nuo väännöt tulee kerrasta ja alhaalla. Nykyisessä siis joku Karalan ohjelmointi joka rajoittaa väännöt 300 nm, ettei kytkin sippaa.Ohjelmoidessa poistettiin myös pakokaasujarru ja egr käytöstä. Kummassakin tapauksessa tehoero huomattava eikä ongelmia ole esiintynyt. Mikään rakettihan tuo bora ei siltikään ole, vaikka lupailivat 145 hp( vakio 100 hp). Painoa näet on melkein 1400 kg. Mutta käytännön suorituskyky on ihan riittävä ja ero vakioon on kyllä huomattava.
Lainataanpa vanhaa ketjua. Eli tuli ostettua tuommoinen IV farkkugolffi AGR koneella ja tänään öljyjä vaihtaessa ja muuta huoltoa tehdessä huomasin että pellin alta löytyy tuommoinen PSI Power Box. Koeajolla auto tuntui kyllä vakiota paljon ripeämmältä mutta en sitten ruvennut miettimään miksi. :D Kulkee kyllä kivasti että ei viitsisi poiskaan ottaa mutta jotenkin tuo kampe epäilyttää kun niitä on googletellut...
Varsinainen kysymys: onko kukaan tehnyt tuosta kytkettävää? Voisi jättää tuon käyttöön jos saisi sen kytkimen taakse että saisi sitä jerkkua lisää tarvittaessa. Onnettomilla Googletaidoillani en löytänyt keskustelua aiheesta, enkä edes tuon härvelin kytkentäkaavioita että voisi alkaa suunnittelemaan.
Varsinainen kysymys: onko kukaan tehnyt tuosta kytkettävää? Voisi jättää tuon käyttöön jos saisi sen kytkimen taakse että saisi sitä jerkkua lisää tarvittaessa. Onnettomilla Googletaidoillani en löytänyt keskustelua aiheesta, enkä edes tuon härvelin kytkentäkaavioita että voisi alkaa suunnittelemaan.
Heinäkuussa ostin liikkeestä 1.9TDI ASZ -koneella olevan Boran. Vaikka toki autot tulee syynättyä ostohetkellä, jäi siinä sitten huomaamatta RaceChip Pro -merkkinen "tehopoksi". Hetken mietin, jotta säästääkö vaiko ei, mutta päätin sitten että pärjääpä tuota ilmankin. Piti vielä uteliaana hieman raotella, mitä tuo aski pitää sisällään. Pikku yllärihän sieltä paljastu.
Enkä muuten huomannut ajossa muuta eroa kuin sen, että ykkösen alavääntö on nyt järkevämpi eikä revi enää. Esimerkiksi ohituskiihtyvyydessä ei mitään eroa.
https://imageshack.com/i/f0vHy8Omj
https://imageshack.com/i/p1ACdc0tj
Halvalla ei tosiaan saa hyvää. Eli jos höyryä lisää mielesi halajavi, niin vie auto asiansa osaavalle pajalle.
Enkä muuten huomannut ajossa muuta eroa kuin sen, että ykkösen alavääntö on nyt järkevämpi eikä revi enää. Esimerkiksi ohituskiihtyvyydessä ei mitään eroa.
https://imageshack.com/i/f0vHy8Omj
https://imageshack.com/i/p1ACdc0tj
Halvalla ei tosiaan saa hyvää. Eli jos höyryä lisää mielesi halajavi, niin vie auto asiansa osaavalle pajalle.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa