A3:n maalin irtoaminen, tyyppivika/takuu?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Wuzzy
-
Viestit: 241
Liittynyt: 15.7.2004 16:39

A3:n maalin irtoaminen, tyyppivika/takuu?

ViestiKirjoittaja Wuzzy » 7.9.2013 18:21

Kaverilla on '06 A3, josta irtoaa maalia esim. etulokarin kaarien takaosasta. Onko tämä tunnettu tyyppivika, kenties valmistajan tunnustama? Onko ollut muilla samaa ongelmaa?

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 9.9.2013 9:53

Kannattaa mennä merkkihuollosta, korikorjaamosta kysymään suoraan.

Ainakin A6:ssa on maalin irtoileminen tyyppivika, tosin se irtoaa B-pilarin kohdalta missä ovet yleensä hinkkaavat kiinni helmaan ja mihin pääsee valumaan runsaasti vettä.

Tuollainen menee ainakin samanikäisessä, täysin merkkihuolletussa A6:ssa tehtaan laskuun.

Gollpero
-
Viestit: 274
Liittynyt: 11.3.2012 13:04

ViestiKirjoittaja Gollpero » 9.9.2013 18:07

Tuollainen menee ainakin samanikäisessä, täysin merkkihuolletussa A6:ssa tehtaan laskuun.

Mitä merkitystä sillä on missä autoa on huollettu kun kerran maali lohkeilee??

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 9.9.2013 21:45

Huolto-ohjelmaan kuuluu maalipinnan tarkastus, jossa teoriassa määrätään kiveniskut korjattavaksi ennenkuin sinkki alkaa hävimään pellin ja maalin välistä. Siinä vaiheessa kun on riittävän kauan se kivenisku ollut, niin lähtee ympäriltä maali pois kun ei ole enää missään kiinni.

Lisäksi kun kyseessä ei ole takuunalainen vika, niin ilmaisille goodwill korjauksille luonnollisesti on 90% varmuudella vaatimuksena että auto on myös aikaisemmin huollettu merkkiliikkeessä.

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 10.9.2013 9:55

Mitä merkitystä sillä on missä autoa on huollettu kun kerran maali lohkeilee??

Nimenomaan mitä MikaJ sanoi. Tarkemmin voi kysellä tehtaalta johon lähettävät kuvat autosta, huoltokirjamerkinnät mukaanlukien.

Sanotaanko nyt niin, että ainakin helpompaa homma on täydellä merkkihuoltokirjalla (tappelu vs ei tappelua). Toki mm. kilometrit vaikuttavat asiaan kuten auton maalaaminenkin (maalin paksuudet mitattiin pitkin kylkeä ja ovia).

Ja kyseessä ei nimenomaan ole takuukorjaus, mitä käsittelijäkin painotti. Maalitakuuhan on loppunut jo aikoja sitten eikä tässä ole tapahtunut läpiruostumista, tms mikä menisi koritakuuseen. Kyseessä on siis puhtaasti tehtaan "goodwill" -ele ja näin he saavat periaatteessa sanella kriteerinsä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa