Heipä hei, eli ongelmana on ettei webasto lämpiä, pöhisee vain.
Luin vikakoodit suoraan webastosta testerillä, 9803/00 Ennenaikainen liekintunnistus, en löytänyt guuglaamalla muutakuin jotain lederhosen kielistä foorumi höpinää, ilmeisesti liekkivahti/liekintunnistin mikä oikea nimitys onkaan voisi olla viallinen.
Mutta mutta kysymys kuuluukin onko jollakulla ollut vastaavaa tai haisua mikä siinä olis ettei tarttis arvalla osia vaihdella ja huoltotoimenpiteet tähänkin asti tehty itse niin kyllä se tolle webastollekkin pyritään sitten tekemään. Testerin komponenttitestillä ainakin selvis sen verran että kaikki muu oleellinen toimii, mutta tuosta hehkusta tai tunnistimen toiminnasta ei tiedä tarkemmin, komponentti testi ei kerro ihmeempiä jos hehkun kytkee päälle siinä, pitäisikö?
Kyseessä siis kymmenen vuotta vanha thermo top e /diesel.
Webasto ei lämpiä
Valvoja: ffp jäsenet
Siis ei puhalla ohjaamoon lämmintä vai ei lämmitä edes jäähdytysnestettä webastolta lähtevässä letkuissa?
Itellä on eberissä vähän vastaava vika päällä. Lämppärin puhallin huutaa melkein täysillä mutta puhaltaa vain kylmää/haaleaa ilmaa. Mulla automaatti-ilmastoinnin muistiin tallentuu välillä joku vikakoodi ja joskus koodin nollauksella saa taas hetkellisesti lämmintä tulemaan. Omassa tapauksessa mulla on epäilys että se iPCU-rele olis menny rikki ja ohjais ilmastointia väärin. Pitäis jaksaa perehtyä ennenku ilmat kylmenee.
Jäähdytysneste kyllä lämpiää mulla ihan normaalisti.
Itellä on eberissä vähän vastaava vika päällä. Lämppärin puhallin huutaa melkein täysillä mutta puhaltaa vain kylmää/haaleaa ilmaa. Mulla automaatti-ilmastoinnin muistiin tallentuu välillä joku vikakoodi ja joskus koodin nollauksella saa taas hetkellisesti lämmintä tulemaan. Omassa tapauksessa mulla on epäilys että se iPCU-rele olis menny rikki ja ohjais ilmastointia väärin. Pitäis jaksaa perehtyä ennenku ilmat kylmenee.
Jäähdytysneste kyllä lämpiää mulla ihan normaalisti.
-
- -
Selvennystä siis, webasto pöhisee, eli paloilmapuhallin hässäkkä toimii, vesipumppukin hurisee, ei vaan lämmitä eli liekki puuttuu ja herjan antaa "Ennenaikainen liekintunnistus"
Ei oo häpee olla nopee mut tässä ei kuitenkaan ole siitä kyse..
Polttoainepumppu ei lähde lutkuttamaan kun tuo lyö vikaa ja lukon heti käynnistäessä tuon liekintunnistus ongelman vuoksi, testerillä testattu että toimii ja pumppaa sekä naksuttaa nätisti. Testerissä myös tsekattu tämä että viat poistettua ja päälle kytkettäessä tuo vika ilmaantuu kokolailla het alkuunsa.
Kait se on alettava vain purkamaan ja käymään läpi tota laitosta, purku ohjeet ja etenkin kuvineen olis jees jos jollain on niitä tai linkkiä moisiin.
Jos testerissä ohjataan hehku päälle, pitäisikö testerin antaa jossain sille jotain arvoja tms? Ja jos tuota hehkua ohjaa komponentti testistä päälle niin kauanko tuon uskaltaa antaa hehkua, jos vaikka olis karstaa tmsp ja se siittä hellittäs kun kuumiais, jos sais mahdollisesti päällekkin sen jälkeen ja antais pöhistä pitkän kaavan mukaan?
Ei oo häpee olla nopee mut tässä ei kuitenkaan ole siitä kyse..
Polttoainepumppu ei lähde lutkuttamaan kun tuo lyö vikaa ja lukon heti käynnistäessä tuon liekintunnistus ongelman vuoksi, testerillä testattu että toimii ja pumppaa sekä naksuttaa nätisti. Testerissä myös tsekattu tämä että viat poistettua ja päälle kytkettäessä tuo vika ilmaantuu kokolailla het alkuunsa.
Kait se on alettava vain purkamaan ja käymään läpi tota laitosta, purku ohjeet ja etenkin kuvineen olis jees jos jollain on niitä tai linkkiä moisiin.
Jos testerissä ohjataan hehku päälle, pitäisikö testerin antaa jossain sille jotain arvoja tms? Ja jos tuota hehkua ohjaa komponentti testistä päälle niin kauanko tuon uskaltaa antaa hehkua, jos vaikka olis karstaa tmsp ja se siittä hellittäs kun kuumiais, jos sais mahdollisesti päällekkin sen jälkeen ja antais pöhistä pitkän kaavan mukaan?
-
- -
-
- -
-
- -
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”