1.9tdi 81kw passat syöttöä lisää
Valvoja: ffp jäsenet
1.9tdi 81kw passat syöttöä lisää
Osaisiko joku kertoa miten saisi säädettyä syöttöä lisää vm98 passat kone 1.9tdi 81kw.
Höpö höpöjä taas, Kyllä se evry tai esim Ebayn "tehoboxi" valmiilla liittimillä (8pin ecu liiti afn koneessa) toimii varsin hyvin ja maksaa sen 50e
Syöttöö saa säätää vastuksesta ja hyvin on omassanikin toiminut kohta 2vuotta.
viime viikolla savutus arvo Avg81kw(sama ku afn) koneelle katsuri mittasi Tasan 0 ja viimw vuonna oli 0.10
evry ei ollut päällä mutta eipä ole ollut ainakaan vielä mitään haitallisia vaikutuksia.
Täällä on erikseen myös Evry ketju jossa ei varmaan heti lytätä syötön lisäys aikeita jonkun evry vastaisen henkilön toimesta.
Syöttöö saa säätää vastuksesta ja hyvin on omassanikin toiminut kohta 2vuotta.
viime viikolla savutus arvo Avg81kw(sama ku afn) koneelle katsuri mittasi Tasan 0 ja viimw vuonna oli 0.10
evry ei ollut päällä mutta eipä ole ollut ainakaan vielä mitään haitallisia vaikutuksia.
Täällä on erikseen myös Evry ketju jossa ei varmaan heti lytätä syötön lisäys aikeita jonkun evry vastaisen henkilön toimesta.
Ei kai se evry savuarvoihin vaikuta pois päältä ollessaan :D
Syöttöä sillä saa kyllä lisää halvalla, mutta on se moottorin toiminta jälleen vähän kauempana järkevästä. Ennakot ovat todelliseen ruiskutusmäärään nähden myöhäisellä ja tulppaamaton EGR:n puskee entistä enemmän nokea imusarjaan. Evry on tosin mainio konsti päästä hyötymään VNT:n kuukausittaisen muskelikäsittelyn riemusta johdinsiipien nokeentuessa.
Tuskin tässä halutaan kenenkään harrastusta lytätä, kerrotaan vain faktoja ja niiden perusteella jokainen pystyy arvioimaan mikä tapa itselle sopii. VW:ltä jos kysyy, niin moottorihan toimii tehtaalta lähtiessään parhaalla mahdollisella tavalla.
Syöttöä sillä saa kyllä lisää halvalla, mutta on se moottorin toiminta jälleen vähän kauempana järkevästä. Ennakot ovat todelliseen ruiskutusmäärään nähden myöhäisellä ja tulppaamaton EGR:n puskee entistä enemmän nokea imusarjaan. Evry on tosin mainio konsti päästä hyötymään VNT:n kuukausittaisen muskelikäsittelyn riemusta johdinsiipien nokeentuessa.
Tuskin tässä halutaan kenenkään harrastusta lytätä, kerrotaan vain faktoja ja niiden perusteella jokainen pystyy arvioimaan mikä tapa itselle sopii. VW:ltä jos kysyy, niin moottorihan toimii tehtaalta lähtiessään parhaalla mahdollisella tavalla.
Saahan EVRYllä sellaiset 10-20 heppaa lisää tehoa ja aika mukavasti vääntöä normi käyttökierroksille, ja tietty sitä savua jota jotku pitää "voiman" merkkinä.. tosin se näkyy sitten tankissakin jos sitä jatkuvasti pitää päällä.
Järkevin tapahan on vaihtaa isommat suuttimet ja ohjelmoida ecu niitä vastaavaksi, tehoa ja vääntöä saa huomattavasti lisää ja kulutus saattaa jopa pienentyä kun ruiskutusajat lyhenee normikäytössä ja sitämyöten palotapahtumakin tehostuu...
Pelkkä ohjelmakin taitaa auttaa sinne 140 hevosen paikkeille....
Mutta tosiaan, jokainenhan tekee omat ratkaisunsa... pientä piristystä tosiaan on saatavilla muutaman euron panostuksellakin (vastus, potikka ja kytkin), tosin koneen ihanteellisen toimivuuden kustannuksella :)
Järkevin tapahan on vaihtaa isommat suuttimet ja ohjelmoida ecu niitä vastaavaksi, tehoa ja vääntöä saa huomattavasti lisää ja kulutus saattaa jopa pienentyä kun ruiskutusajat lyhenee normikäytössä ja sitämyöten palotapahtumakin tehostuu...
Pelkkä ohjelmakin taitaa auttaa sinne 140 hevosen paikkeille....
Mutta tosiaan, jokainenhan tekee omat ratkaisunsa... pientä piristystä tosiaan on saatavilla muutaman euron panostuksellakin (vastus, potikka ja kytkin), tosin koneen ihanteellisen toimivuuden kustannuksella :)
Yli 100tkm ja viisi vuotta on evry ollut käytössä. Ei se paras mahdollinen ole viritys ole, mutta halvin. VNT-tankoa friikki pidensi joskus siinä pajalla käydessä(yliahtoa tutkittiin) ja alavääntö on sen jälkeen ollut inhimillnen eikä repäisyä 2000rpm tapahdu niinkuin ennen. Kestää alkuperäinen kytkin ja ahdinkin paremmin vaikka kilometrejä tuli juuri 380tkm mittariin.
Tuossa vielä tulos Ohenmäestä(ei oma). Voi siinä vähän enemmän kuin se 10-20hv tulla evrylläkin, uskoakseni tuo PSI-powerbox tekee saman kuin evry-modi. http://tinyurl.com/ofubvmj
Ei toiminut pitkä url, joten tinyurl auttoi...
Ei toiminut pitkä url, joten tinyurl auttoi...
Passatissa oli moinen psi-powerbox kiinni ja en tykänny yhtään. Heti kun ahdot nousi niin alkaa lisätä syöttöä saaden samalla aikaan ärsyttävän nykäisyn. Maantienopeuksissa todella raivostuttavaa ajoa kun ei tiedä että mennäänkö vai eikö mennä. En sitten tiedä oliko boksissa jotakin vikaa mutta varaston nurkkaan viskasin ja pistin luotettavan evryn tilalle...
Tuon vnt-säädön jälkeen oma 81kW motti on ollut aika inhimillinen ajettava evrylläkin. Hyvin vääntää alhaaltakin ilman tehopiikkiä ja vetää sinne 4500rpm huoletta. Kytkin oli tosi tiukilla ennen tätä yliahdon vuoksi, noin 2800rpm alkoi pitämään vasta isoilla vaihteilla.
Onhan se vähän omituista jos tuolla kallilla powerboksilla on tuommoinen luonne. Ei tosin ole tarkkaa tietoa tuon boksin toiminnasta, että miten se toimii.
Jos ois ylimääräistä rahaa ja aikaa niin voishan sitä friikillä käyttää penkissä tuolla setupilla, että millaista käyrää antaa. Ei tästä evrymodista ole juuri muuta haittaa ollut, kuin se savun määrä peräpeilissä. Kestänyt turbokin pitemmät vedot(suljetulla alueella tottakai) ja jos ois sitä jo aiemmin mainittua rahaa olisi niin turbon+suuttimien+kytkimen vaihto tehtäis heti ja ohjelmointiin mentäisiin. Kuitenkin, se vaatii vaan sen evry-kytkimen napsautuksen vaan, jotta päästään ohitustilanteesta vähän rivakammin ohi, joten tyytyväisiä ollaan, kun ei parempaa ole päässyt kokemaan :)
Onhan se vähän omituista jos tuolla kallilla powerboksilla on tuommoinen luonne. Ei tosin ole tarkkaa tietoa tuon boksin toiminnasta, että miten se toimii.
Jos ois ylimääräistä rahaa ja aikaa niin voishan sitä friikillä käyttää penkissä tuolla setupilla, että millaista käyrää antaa. Ei tästä evrymodista ole juuri muuta haittaa ollut, kuin se savun määrä peräpeilissä. Kestänyt turbokin pitemmät vedot(suljetulla alueella tottakai) ja jos ois sitä jo aiemmin mainittua rahaa olisi niin turbon+suuttimien+kytkimen vaihto tehtäis heti ja ohjelmointiin mentäisiin. Kuitenkin, se vaatii vaan sen evry-kytkimen napsautuksen vaan, jotta päästään ohitustilanteesta vähän rivakammin ohi, joten tyytyväisiä ollaan, kun ei parempaa ole päässyt kokemaan :)
Vasarointi (ja käytännössä EVRYkin) koskee vain jakajapumpullisia, sigustasi päätellen sulla on AVF eli pumpparikone?
Jotkut valmistajat mainostavat omia boksejaan digitaalisina, eli mahdollisesti toimisivat paremmin ja eri periaatteella kuin perus EVRYt, mutta käytännössä siis ECUn uudelleenohjelmointi on se ainoa oikea tapa toteuttaa tuo viritys. Noin 400 euroon saat suomesta jo omaan autoosi uuden softan, haluamillasi tehoilla ja väännöillä ja muilla ominaisuuksilla (EGR poisto, jarruun koskeminen ei katkaise polttoaineen syöttöä jne)
Jotkut valmistajat mainostavat omia boksejaan digitaalisina, eli mahdollisesti toimisivat paremmin ja eri periaatteella kuin perus EVRYt, mutta käytännössä siis ECUn uudelleenohjelmointi on se ainoa oikea tapa toteuttaa tuo viritys. Noin 400 euroon saat suomesta jo omaan autoosi uuden softan, haluamillasi tehoilla ja väännöillä ja muilla ominaisuuksilla (EGR poisto, jarruun koskeminen ei katkaise polttoaineen syöttöä jne)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa