1.9 PD jakopää ihmettely

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Tohma
-
Viestit: 30
Liittynyt: 7.9.2012 13:34

1.9 PD jakopää ihmettely

ViestiKirjoittaja Tohma » 6.9.2013 14:18

eli ATD koneeseen vaihoin remmiä ni rupes ihmetyttään kun nokkapyörä piti ohjeiden (elsa) mukaan kääntää aivan vastapäivään tappia vasten muttei missään uuden remmin asennuskohdassa takasin keskelle?? eikö tuo ny sit oo ~hampaan verran aikasemmalla ku vanha remmi? pitäskö aiheuttaa jotain toimenpiteitä?

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 6.9.2013 15:06

se pitäis aina säätää.
siksi se jossakin vaiheessa pitää kääntää takaasentoon.

lopussa se säädetään, muistaakseni sitten kun remmi on kireellä.

EDIT: ohjeessa lukikin erikoisesti irroituksen kohdalla moinen asia.
eli nokkapyörä kun on säädettävä niin 4Z merkki pitää olla kahden hahlon keskellä.
sitten se pidetään siinä ja nokkapyörä säädetään ja remmi kiritään lopuksi nokkapyörän pultit kiristetään ja toki tarkistetaan etät nokka pysyi merkkien välissä, kun kone on alakerrasta merkissä. (mahtois näkyä mm vaihdelaatikon päästä merkki.)
Viimeksi muokannut veksu, 6.9.2013 15:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Tohma
-
Viestit: 30
Liittynyt: 7.9.2012 13:34

ViestiKirjoittaja Tohma » 6.9.2013 15:08

ok. no pitää koittaa säätää nyt. eipä se ainakaa käyntiin lähteny tai kolissukaan ku äsken starttasin..

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 6.9.2013 15:32

Aiheeseen liittyen..
Saikos noissa nokan ajoituksen tarkistettua sähköisesti (VCDS-lite) ?
Vois isän borasta vilkaista että on suunnilleen kohdillaan, kun ei noista kaikista jakopään vaihtajista tiedä... moni korjaamokin vaan heittää uuden hihnan tekemällä omat merkit...

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 6.9.2013 15:44

Kyllä, VCDS näyttää ajoituksen JOS hammastus on kohdillaan. Jos asento on aivan perseellään niin muistaakseni näyttää vain lukemaa 0.0. Tuohon arvoonhan se olisi tarkoitus säätää, ja käytännössä tuokin luku vielä heittelee .5 suuntaan tai toiseen ajon aikana.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 6.9.2013 15:56

Aivan.. Tarkoitus onkin että toimivasta autosta tsekkaa tilanteen, että on ainakin reilusti toleranssissa :)

Tohma
-
Viestit: 30
Liittynyt: 7.9.2012 13:34

ViestiKirjoittaja Tohma » 6.9.2013 16:32

mitähän vittua?? lähti käymään mutta jumalaton ulina kuuluu? vaihoin remmin, kiristäjän, rullan ja pumpun...

edit..
vissiin daycon remmistä johtuu tuo ulina, muistelin vaihtaneeni relluun joskus daycon remmin ja ulis samaten..

J-M
-
Viestit: 29
Liittynyt: 14.3.2006 17:13

ViestiKirjoittaja J-M » 9.9.2013 22:18

onko käytetty lukitustyökaluja kampuralla ja nokalla ?

Tohma
-
Viestit: 30
Liittynyt: 7.9.2012 13:34

ViestiKirjoittaja Tohma » 9.9.2013 22:41

käytin joo. on se nyt hiljentyny tuo ulina ku on vähän ajellu.
pitää vielä kattoa piuhalla tuo nollille kun ei ollu mukana viimeks.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 9.9.2013 22:59

Meniköhän liika tiukalle hihna? Onkos tuossa se rullassa epäkesko+ hydraulipatukka vai pelkästään hydraulikiristin?

Tohma
-
Viestit: 30
Liittynyt: 7.9.2012 13:34

ViestiKirjoittaja Tohma » 9.9.2013 23:08

epäkesko tuossa oli. ei mielestäni vaikuttanu ääneen kun jätin aivan kiristimen löysimpään rajaan.. pitää vielä tsekata kireys kun kerkeaa säätäämään nollille.. oikein paljoa ei viittis merkeistä jättää löysemmälle..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 9 vierailijaa