Seat Cordoba vario 1.9Tdi 66Kw -02 vedon katoaminen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

YuZzI
-
Viestit: 7
Liittynyt: 4.9.2013 11:29

Seat Cordoba vario 1.9Tdi 66Kw -02 vedon katoaminen

ViestiKirjoittaja YuZzI » 4.9.2013 11:34

Tulipa hommattua moinen käyttöauto, kilometrejä vasta n. 225000km. Sellainen ajoittainen vika ilmennyt, että saattaa veto kadota (niin kuin SDi:llä ajaisi) korjaantuu aina sammutuksen jälkeen. Mistähän vikaa kannattaisi hakea?
Mitä moottori öljyä olette käyttäneet ja mikähän on tuon vuotisen cordoban moottorin tyyppi?

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 4.9.2013 13:21

Koneena sulla on joko AGR tai ALH, varmuuden saa katsomalla tarrasta takakontin maton alta... sama tarra pitäis löytyä myös huoltokirjan alusta. Niin ja jakohihnan suojamuovissa on myös tarra, tosin ainakin itselläni se jää niin hyvin ahtoputken alle ettei siitä mitään näe irroittamatta putkea..

Teboil Diamond Diesel on ainakin toimiva ja hyvin saatavilla oleva öljy joka käy edellämainttuihin koneisiin.. Itse käytän myös sitä...

Tehottomuus johtuu luultavasti yliahtamisen aiheuttamasta vikatilasta, korjaauskeinot hieman vaihtelee riippuen kumpi moottori sulla on (erityyppinen ahdin).

YuZzI
-
Viestit: 7
Liittynyt: 4.9.2013 11:29

ViestiKirjoittaja YuZzI » 4.9.2013 19:55

Vetojen katoamiselle löytyi ainakin toistaiseksi syy irronneesta alipaineletkusta konehuoneessa..

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 4.9.2013 22:27

Oletko varma että oli alipaineletku? AGR:ssä nimittäin n75-venttiilille tulee ahtimelta ohut paineletku ja venttiili ohjaa hukkaporttia ahtopaineella. Vikakuvaus sopisi tuon letkun irtioloon...
ALH taasen ohjaa ahtimen toimintaa alipaineella ja auto an aikalailla hengetön kokoajan jos on alipaineletku irti -> ei ahda juuri ollenkaan

AGR:ssä siis on "perinteinen" hukkaportillinen ahdin
ja ALH:ssa muuttuvasiipinen... juurikaan muuta eroa ei noilla koneilla ole...

YuZzI
-
Viestit: 7
Liittynyt: 4.9.2013 11:29

ViestiKirjoittaja YuZzI » 4.9.2013 23:05

En ole varma ja tarkemmin ajateltuna taisi olla painepuolen letkuja, kun kierroksia annettaessa yritti lähteä liitoksesta irti. Niin ja AGR motti näytti olevan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa