1.8 16v kilpurin lämmöt
Valvoja: ffp jäsenet
1.8 16v kilpurin lämmöt
Autocross-luokan kakkis golffi kr koneella ja tykkää lämmetä aika paljon. Konetta vähän kutiteltu (n.185hp). Tällä hetkellä kiinni uusi Transportterin syyläri kahdella motonetin flektillä. Molemmat flektit ajossa päällä ja lämmöt nousee kuudessa kierroksessa (hyvinkään rallicross rata) 120 asteeseen. Vesipumpun tsekkaus/vaihto suunnitteilla. Olisiko kellään ideoita mistä kova lämpeneminen johtuisi? Syylärin koosta ei pitäisi olla kiinni sillä kokoa on 355x720mm. Löytyykö kr:ään kylmempää termaria? Termarin kokonaan poisto ei ole kuulemma kannattavaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Onko se säädetty mitenkään eksoottisesti? Eikös aikainen sytytys ja laiha seos nosta lämpöä, mutta onko vaikutus noin dramaattinen?
Mutta kai se vesipumppu ensimmäinen tarkastus olisi?
Millaisia keskinopeuksia tulee kun ongelma on päällä? Onko nesteet terveen näköisiä, ettei ole mitään "paikkasin vuotavan kennon kananmunalla" -ratkaisuja?
Mutta kai se vesipumppu ensimmäinen tarkastus olisi?
Millaisia keskinopeuksia tulee kun ongelma on päällä? Onko nesteet terveen näköisiä, ettei ole mitään "paikkasin vuotavan kennon kananmunalla" -ratkaisuja?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tuli tässä mieleen että minkälaisissa lämmöissä teillä on öljyt ollu ffp-kilpureissa? ja minkälaista öljyä ootte käyttänyt? Itellä tällä hetkellä Valvolinen 20w50, hyvin pelannu mulla ja näyttivät käyttävän samaa öljyä historic-luokan ykköskoppasessa golffissakin. Öljynlämpö mittarin ja öljyjäähyn asennus tässä suunnitteilla.
samaa öljyä olen käyttänyt.
Jätä vaan termari pois. Ei sillä mitään tee kesäkäyttöisessä autossa. Tai poraa ainakin isompi reikä ohivirtausreiäksi.
Oletko varma, että lämmöt oikeasti nousee 120 asteeseen. Eli toimiiko mittari oikein?
16V:n ongelma on vesikierto. Krossissa nopeudet on pieniä, joten sekään ei helpota asiaa. Öljynjäähdytin on ehdoton, ja itsellä ainakin auttoi. Ja tosiaan tuo sytkä tuo mukanaan lämpö-ongelmia jos on pielessä.
Jätä vaan termari pois. Ei sillä mitään tee kesäkäyttöisessä autossa. Tai poraa ainakin isompi reikä ohivirtausreiäksi.
Oletko varma, että lämmöt oikeasti nousee 120 asteeseen. Eli toimiiko mittari oikein?
16V:n ongelma on vesikierto. Krossissa nopeudet on pieniä, joten sekään ei helpota asiaa. Öljynjäähdytin on ehdoton, ja itsellä ainakin auttoi. Ja tosiaan tuo sytkä tuo mukanaan lämpö-ongelmia jos on pielessä.
Mikäli lämpöongelmat ei vähene öljyjäähdyttimen asennuksen jälkeen, niin vien auton penkkiin säädettäväksi. Edellinen omistaja kyllä hieman varoitteli lämpöongelmista 4 kierroksen jälkeen (krossissa ajetaan vain 4 kierrosta per lähtö). Nyt olisi tarkoituksena mennä ajaa harjoitus-ek:lle, mutta lämmöt täytyisi saada kuriin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
^
->
->Onko sulla alkuperäinen öljynlämpömittari että mitä se näyttää?
Autosta riisuttu kaikki sisältä niin ei ole kuin jenka-, öljynpaine- ja vedenlämpömittarit.
Kuinka iso se nykyinen jäähdytin on? Mallisarjan levein 675 mm löytyy TD:stä.
->
Tällä hetkellä kiinni uusi Transportterin syyläri kahdella motonetin flektillä.
Syylärin koosta ei pitäisi olla kiinni sillä kokoa on 355x720mm.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
Noniin olin taas sunnuntaina ajamassa kilpurilla ja nyt pysyi lämmöt kurissa pisimmässäkin vedossa (11 kierrosta). Eli vakio öljyjäähy otettu pois ja Mocalin 19-rivinen öljyjäähy asennettu. Syylärin vaihdoin pienempään (320x625mm), että öljyjäähy saa paremmin viileää ilmaa. Samalla tsekkasin termarin ja vakio 87 asteinen siellä oli, sen tilalle vaihdoin transiitin 75 asteisen termarin. Öljynlämpömittarin asensin myös. Lämmöt olivat nyt öljy: n.110 ja vesi: n.95.
PS. Kyllä nelikko audi kuskia taisi hieman ottaa päähän kun huomasi taustapeilistä, että se pikku kolvi ei jäänytkään vaan ottikin kiinni ;).
PS. Kyllä nelikko audi kuskia taisi hieman ottaa päähän kun huomasi taustapeilistä, että se pikku kolvi ei jäänytkään vaan ottikin kiinni ;).
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa