Golf MK4 ilmastointi
Valvoja: ffp jäsenet
Golf MK4 ilmastointi
Moro
Ilmastointi lakkasi puhaltamasta kylmää ilmaa laturin vaihdon jälkeen.
Kylmäaineet täytetty noin kk sitten.
- Mistä tietää toimiiko kompura?
- Kattelin climatronicilta koodit ->ei vikakoodeja
- Climatronicin diaknostiikan kautta kattelin antureita.
Yksi anturi näytti -99C (Channel 45 Täältä selailtuna )
Ilmastointi lakkasi puhaltamasta kylmää ilmaa laturin vaihdon jälkeen.
Kylmäaineet täytetty noin kk sitten.
- Mistä tietää toimiiko kompura?
- Kattelin climatronicilta koodit ->ei vikakoodeja
- Climatronicin diaknostiikan kautta kattelin antureita.
Yksi anturi näytti -99C (Channel 45 Täältä selailtuna )
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
pyöriikö se kompuran keskiosa
Ei pyörinyt kompuran mutteri
mitä esim. channel 43 näyttää? entäs 4, 5 ja 6?
Auton ollessa kylmä näytti:
- Channel 4 = 24
- Channel 5 = 27
- Channel 6 = 26
- Channel 7 = 29
- Channel 43 = 0.0
Auton ollessa lämmin näytti:
- Channel 4 = 61
- Channel 5 = 55
- Channel 6 = 46
- Channel 7 = 138
- Channel 43 = 0.0
channel 43 on paine, eli joko siellä on piuha irti paineanturista tai aineet ovat karkaneet pihalle. tämä siis olettaen että tuossa channel 43 pitäisi olla tieto? onko täällä joku jolla on tuollainen ja voisi tarkistaa omasta caarastaan että mikäs siinä on luku?
muutenkin kyllä aika ihmeelliset luvut sulla kun auto on lämmin...
muutenkin kyllä aika ihmeelliset luvut sulla kun auto on lämmin...
Koodi: Valitse kaikki
4 Exterior Temperature - Delayed °C
5 Exterior Temperature - Bumper °C
6 Exterior Temperature - Fresh Air Inlet °C
7 Vent Temperature - Footwell °C
Onkohan siinä magneettikytkimellä kompura vai muuttuvatilavuuksinen.?
Muuttuvatilavuuksinen kompura kun leikkaa kiinni niin se ei anna vikakoodia tms kun siinä o hihnapyörässä sellanen "sulake" eli heikko paikka ja se murtuu. Sitten se hihna pyörä vaan pyörii siinä mutta kompuran akseli ei.
Näitä on ainakin joissain vaggineissa mutta en osaa heittää luetteloa.
Muuttuvatilavuuksinen kompura kun leikkaa kiinni niin se ei anna vikakoodia tms kun siinä o hihnapyörässä sellanen "sulake" eli heikko paikka ja se murtuu. Sitten se hihna pyörä vaan pyörii siinä mutta kompuran akseli ei.
Näitä on ainakin joissain vaggineissa mutta en osaa heittää luetteloa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tänään huomasin, kun pysähtyy esim. liikennevaloihin tyhjäkäynnillä kierrokset hieman nytkähtää ja kulutus nousee 1.0 -> 1.9 L/h.
Hetken päästä kulutus kuitenkin laskee takaisin 1.0 L/h
Kompura siis yrittää lähteä päälle, mutta järjestelmä ei anna sen käydä.
PS: saako jostain muualta kuin marmoritiskiltä akun päällä olevia metalliliuska sulakkeita?
Hetken päästä kulutus kuitenkin laskee takaisin 1.0 L/h
Kompura siis yrittää lähteä päälle, mutta järjestelmä ei anna sen käydä.
PS: saako jostain muualta kuin marmoritiskiltä akun päällä olevia metalliliuska sulakkeita?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Eiköhän sen letkun voi jatkaa ihan vaan sopivalla putkenpalalla tai jatkosholkilla...
Mainitsit tuolla alussa että kylmäaineet "täytetty kuukausi sitten", niin jäin miettimään että miksi? onko järjestelmässä jossain vuoto jota kautta aineet pääsee karkuun ja jota ei etsitty/korjattu silloin täytön yhteydessä? Koeponnistettiinko järjestelmä typpipaineella ennen tyhjiöintiä ja täyttöä?
Mainitsit tuolla alussa että kylmäaineet "täytetty kuukausi sitten", niin jäin miettimään että miksi? onko järjestelmässä jossain vuoto jota kautta aineet pääsee karkuun ja jota ei etsitty/korjattu silloin täytön yhteydessä? Koeponnistettiinko järjestelmä typpipaineella ennen tyhjiöintiä ja täyttöä?
Eiköhän sen letkun voi jatkaa ihan vaan sopivalla putkenpalalla tai jatkosholkilla...
Letku joka on poikennut ei ole varsinaisesti letku, vaan se on vähän samantyylistä tavaraa joka pujotetaan suojaamaan johtoja niiden päälle. Klik
Mainitsit tuolla alussa että kylmäaineet "täytetty kuukausi sitten", niin jäin miettimään että miksi?
Tyhjäaineen täytettiin, koska itse epäilin niiden olevan loppu kun kylmää ei enää tullut.
Alla tietoja Bochin testeristä.
- Talteenotettu: 558 g
- Öljyt otettu talteen: 46 ml
- Alipaineen testiaika: 300 sec
- Alipaineen pitopaine: 58 mbar
- Öljy täytetty: 10 ml
- Täytetty: 776 g
Miksi öljyä otettu talteen enemmän kuin täytetty?
Viimeksi muokannut Gollpero, 15.9.2013 11:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mittaa resistanssi ja koita tarjota sopivan sulakkeen kautta suoraan sähköä ja katso alkaako pyörimään.
On vaihdettavissa ja alkuperäistä saa edulliseen 470 € hintaan... Maailmalta löytynee halvemmalla. Lisäksi löytynee ilman VW:n osanumeroa vielä halvemmalla, noita kun on käytetty muissakin.
On vaihdettavissa ja alkuperäistä saa edulliseen 470 € hintaan... Maailmalta löytynee halvemmalla. Lisäksi löytynee ilman VW:n osanumeroa vielä halvemmalla, noita kun on käytetty muissakin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ja posteineen kalliimpi kuin suomessa :)
Volkkarilta osa ostettu ja makso noin 23€ :)
Mutta nyt itse asiaan. Mittailin kompuralle tulevasta liittimestä virtoja. Liittimelle tulee 12.25V. Tästä johtopäätös, että kompuran magneettikytkin / koko kompura entinen. Keväällä uutta tilailemaan. Talvellahan ei kylmää ilmaa tarvita.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Lainataans tätä ketjua.
Golffissa (IV 1.8T vm. 1999) kummittelee outo ilmastointiin/puhallukseen liittyvä vika. Yritin tsekkailla onko muilla ollut samaa mutta en löytänyt (ainakaan yhdistänyt samaksi) Kun koneen lämmettyä pysähdyn liikennevaloihin, niin hetken joutokäynnillä oltuaan alkaa hanskalokeron takaa kuulumaan outoa "örinää". Ääni on verrattavissa sähköaitaan, sellainen tasaisen "jännitteen" ääni. Ääni on paikallistettavissa roottoriin (hanskalokero purettu pois)
Ei vaikutusta onko ilmastointi Auto, Econ tai pelkällä puhallusmoodilla, mutta örinä lakkaa heti kun pistää puhalluksen kiinni. Yleensä se kestää myös pari sekuntia kun koneen sammuttaa, jonka jälkeen ääni hälvenee hiljalleen. Se tuntuu myös kaasupolkimessa väreilynä. Ääntä ei kuulu kun kone on kylmä, vain lämmettyään.
Alkoi siten, että kuului vain silloin tällöin sekunnin tai kaksi, sen jälkeen välillä jatkui 30 sek ja yhtäkkiä hävisi koko ääni. Pari viikkoa hiljaiseloa ja taas se on takaisin. Tsekkasin antaako vikakoodeja, 444 ja 00 näyttää.
Ilmastointi täytetty viime vuonna ja puhaltaa ihan kuten kuuluukin. Ilmastointi ei pidä muutenkaan mitään ääntä. Tuokaan "sähköaidan ääni" ei vaikuta ilmastoinnin / puhaltimen toimintaan, ääni vain häiritsee. MIKÄ SE ON?
Golffissa (IV 1.8T vm. 1999) kummittelee outo ilmastointiin/puhallukseen liittyvä vika. Yritin tsekkailla onko muilla ollut samaa mutta en löytänyt (ainakaan yhdistänyt samaksi) Kun koneen lämmettyä pysähdyn liikennevaloihin, niin hetken joutokäynnillä oltuaan alkaa hanskalokeron takaa kuulumaan outoa "örinää". Ääni on verrattavissa sähköaitaan, sellainen tasaisen "jännitteen" ääni. Ääni on paikallistettavissa roottoriin (hanskalokero purettu pois)
Ei vaikutusta onko ilmastointi Auto, Econ tai pelkällä puhallusmoodilla, mutta örinä lakkaa heti kun pistää puhalluksen kiinni. Yleensä se kestää myös pari sekuntia kun koneen sammuttaa, jonka jälkeen ääni hälvenee hiljalleen. Se tuntuu myös kaasupolkimessa väreilynä. Ääntä ei kuulu kun kone on kylmä, vain lämmettyään.
Alkoi siten, että kuului vain silloin tällöin sekunnin tai kaksi, sen jälkeen välillä jatkui 30 sek ja yhtäkkiä hävisi koko ääni. Pari viikkoa hiljaiseloa ja taas se on takaisin. Tsekkasin antaako vikakoodeja, 444 ja 00 näyttää.
Ilmastointi täytetty viime vuonna ja puhaltaa ihan kuten kuuluukin. Ilmastointi ei pidä muutenkaan mitään ääntä. Tuokaan "sähköaidan ääni" ei vaikuta ilmastoinnin / puhaltimen toimintaan, ääni vain häiritsee. MIKÄ SE ON?
Yep, kiitos linkistä. Testi tehty ja tulos oli:
444 02
Jos olisi vikakoodeja, niin pitäisi pystyä selaamaan, nyt ei antanut mtn selattavaa. Sillä "normidiagnoosilla" (Econ+sisäilmakiertonapit) antaa tuloksen 444 00
Ainoa poikkeus oli puoliksi sulanut 30 A sulake akun päällä, se on vaihdettu ja silti antaa tuon 444 02 koodin. Keksin tuon 2:n tarinaksi vain tämän:
Compressor-Cutout-Codes (Appendix to Channel 19)
Code Compressor Cutoff Condition
2 Blower Defective + Uist < 3 V
Täytyy taas ajella ja seurata tilannetta..
444 02
Jos olisi vikakoodeja, niin pitäisi pystyä selaamaan, nyt ei antanut mtn selattavaa. Sillä "normidiagnoosilla" (Econ+sisäilmakiertonapit) antaa tuloksen 444 00
Ainoa poikkeus oli puoliksi sulanut 30 A sulake akun päällä, se on vaihdettu ja silti antaa tuon 444 02 koodin. Keksin tuon 2:n tarinaksi vain tämän:
Compressor-Cutout-Codes (Appendix to Channel 19)
Code Compressor Cutoff Condition
2 Blower Defective + Uist < 3 V
Täytyy taas ajella ja seurata tilannetta..
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 23 vierailijaa