-97 golf td ei vedä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

nikkis
-
Viestit: 52
Liittynyt: 15.3.2007 9:01

-97 golf td ei vedä

ViestiKirjoittaja nikkis » 29.8.2013 22:19

eli uusittu pumpun kaasuakseli ja o-rengas ym.. ja jakopää remppa tehtii ku startatessa häviski kampiakselin hihnapyörältä kiila.. eli uudet hilut laitettu, toimii muuten hyvin ja lähtee nätisti käyntii mut tehot hukkunu johoki,aikasemmin veti aika pirteesti mut nyt ei ota jenkaa yhtä herkkään ja ei muutenkaa enää vedä samalla tavalla,missä vois olla vika?? tuntuu löytyvän vaikka mitä tietoo tdi koneesta mut tuo on miun mielestä td aaz 55kw

JParhiala
-
Viestit: 171
Liittynyt: 15.1.2006 20:40

ViestiKirjoittaja JParhiala » 29.8.2013 22:24

Omassa AAZ:ssa aikanaan oli kaasuvivusto pari hammasta pielessä siinä kaasuakselilla. Niin oireili juurikin niin ettei ottanut kierroksia kunnolla ja sit yhtä-äkkiä lähti vetämään, kun painoi kaasun ihan pohjaan.

nikkis
-
Viestit: 52
Liittynyt: 15.3.2007 9:01

ViestiKirjoittaja nikkis » 29.8.2013 22:40

se kaasuvipu ei kyllä ihan samaan asentoon sattunu ku mitä oli alunperin.. mut samala tavalahan se kääntää kaasuu vaikka ei oiskaan samassa asennossa...? tyhjäkäynnit ym muut on säädetty uusiks sen vivun heiton takia

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 29.8.2013 22:46

Onkos ajoitus tarkistettu kohdalleen? Siis katsottu ruiskutusennakko heittokellolla..

nikkis
-
Viestit: 52
Liittynyt: 15.3.2007 9:01

ViestiKirjoittaja nikkis » 29.8.2013 22:51

ei oo katottu ku en oikei tiiä mite sen saa katottuu, tosin vanha jakohihna oli kyllä vähä löysällä nokkapyörän ja pumpun pyörän välistä,nyt on tiukalla että ei pääse muuttumaan mikään sen löysän takia,saakos tuota pumpun ajotusta kokeiltuu säätää siitä hihnapyörän pulteista? ja meneeköhän mitä kaikkee paskaks jos sitä vähän kokeilis vaa säätää siitä?

JParhiala
-
Viestit: 171
Liittynyt: 15.1.2006 20:40

ViestiKirjoittaja JParhiala » 29.8.2013 22:56

No juu en tiedä, mut omassa autto kun käänsi oikeaan asentoon.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 29.8.2013 23:41

Tuosta vaikka hieman esimerkkiä tiedonsaantiin :)

nikkis
-
Viestit: 52
Liittynyt: 15.3.2007 9:01

ViestiKirjoittaja nikkis » 30.8.2013 23:38

tänään löysättiin pumpun pyörän 3 pulttii ja siitä pikkuhiljaa säädettii ni alko työntämää jo mustaa putkesta mut vedot ei parantunu, käynti on kyllä parempi

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 31.8.2013 0:03

Ei musta ole voimaa ;) vaan hukattua voimaa = sylinterissä palamatonta polttoainetta... etenkin jos sitä alkaa ennakkoa muuttamalla tulemaan.
Kai siihen on ihan syynsä että ennakko säädetää mittaamalla eikä korvalla :D

Ai niin... kai sen kaasuvivun asennon jo korjasit?

nikkis
-
Viestit: 52
Liittynyt: 15.3.2007 9:01

ViestiKirjoittaja nikkis » 31.8.2013 0:22

en oo kaasuvipuu vielä muuttanu,voiko se muka oikeesti vaikuttaa nii paljo ku joka tapauksessahan se kaasu kääntyy saman verran,kaasuvipu akselilta on kuitenki löysät otettu pois sillo ku niitä laiteltiin,, nyt käynti on kuitenki parempi ku aikasemmin ni pitäskö nyt syöttöö pienentää? sen verran huomasin tänään ku ajoin 50km kotiin ni tyhjäkäynti tippu n.6-700 kierrokseen, koitin säätää sitä siitä pitlästä 6mm pultista mut sit jäi jotenki kaasu kantamaa että ei tiputtanu kierroksia alas yhtä nopeesti, sädin sen sit siihen missä sen oli ku mukavempi ajaa ku ei jää kantamaan, pitää kait koittaa seuraavaks säätää siitä pystyssä olevasta oikeen puolen tapista sitä tyhjäkäyntii missä on 2 niitä tappeja..

nikkis
-
Viestit: 52
Liittynyt: 15.3.2007 9:01

ViestiKirjoittaja nikkis » 31.8.2013 23:58

joo eli tänään taas muutettiin ennakkoo.. vauhtipyörän merkki kohalleen ja sit pumpun pyörä säädettii sillee että hahlo vastaa sitä reikää, nyt ei puske mustaa ku kierroksilla pikkusen, tyhjäkäynti ei korjautunutkaa ku edellistä viestii kirjottelin.. eli välillä jättää n.1200 kierrokset ja vaihteella saapi tippumaa n.800.oon katellu noita kaasuvipu akselin kuvia tuola ja kaikissa näkyy että ois vielä se pien jousen pätkä siinä akselin alapäässä olevan härpäkkeen päässä.. tuossa sitä ei ees ollu ku vaihettii niitä uusia osia siihen. ja tuo kaasuvivun suunta ni onko se mihin vaijeri tulee ni suurinpiirtein suoraan keulaanpäin? nyt se vipu on enemmänki pelkääjän puolelle ja huomasin sen että jos polkee kovemmin ni kaasu saattaa "hirttää" hetkeks ku pykältää isompaa vaihetta. ja vielä semmonen että löytyykö savonlinnan lähialueelta semmosta tietäjää joka osais paikan päällä autoo vähä säätää??

Madbull
-
Viestit: 201
Liittynyt: 7.3.2008 0:42

ViestiKirjoittaja Madbull » 5.9.2013 22:42

Ettei olisi jo liikaa syöttöä? Veto menee huonoksi silloin ja kaasu "hirttää"

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 6.9.2013 10:43

Ei niissä kaikissa ole sitä mitätöntä jousta. Liikaa säädit lisää siitä kaasuakselista kaasua, eli boorin verran pienemmälle.

nikkis
-
Viestit: 52
Liittynyt: 15.3.2007 9:01

ViestiKirjoittaja nikkis » 14.9.2013 19:31

paljonkos nuo muute ahtaa satasen vauhissa...?

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 14.9.2013 20:30

Ahtopaine riippuu täysin moottorin kuormitusasteesta, kunnolla vedättäessä täydet ja rullatessa ei ollenkaan... ja mitä tahansa siitä väliltä ;)
Tietenkin tasamaalla ja tasakaasulla tietyssä vauhdissa on jokin suht vakio tilanne, mutta sekin on autosta ja säädöistä riippuvainen.

nikkis
-
Viestit: 52
Liittynyt: 15.3.2007 9:01

ViestiKirjoittaja nikkis » 14.9.2013 22:06

joo ku oon tuossa huomannu että reilun satasen vauhdissa aineet on n.0.5bar, arvelin vaa että onko normaalii että ahtaa tasakaasula ajossaki noi paljo

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 15.9.2013 18:10

Tulipas illalla sitten seurailtua...
Aika lähellä puolta baria tuo mun TDI kans todellisessa 100 vauhdissa ahtaa.. 80 vauhdissa on noin 0,3...
Ja mittarina "aina luotettava" AutoGaugen askelmoottorimalli (noin viikon ollu paikallaan)

nikkis
-
Viestit: 52
Liittynyt: 15.3.2007 9:01

ViestiKirjoittaja nikkis » 16.9.2013 21:41

joo samoja lukemia näyttelee oman auton mittari

nikkis
-
Viestit: 52
Liittynyt: 15.3.2007 9:01

ViestiKirjoittaja nikkis » 3.10.2013 22:45

noniin hyvä onni eikun jatkuu... meni kakkospytyn venttiilin varsi poikki ja rikko nostajan samalla ni nostettii kansi pois ja huomattii että kakkospytyn venttiilien välissä halkeema,saakohan noita hitsautettuu missään? ja onko siinä oltava tuo aaz kansi vai käykö jostai muusta vastaavasta diiselistä kansi heittämällä?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.10.2013 23:40

Onko paha halkeama?

Joskus ton tapaisia saa olla, ainakin bensakoneissa. Esim. mulla kakkosgolfissa saa tulpan kierteessä olla 0,4 mm halkeama kolmanteen kierteeseen asti ennen kun pitää tehdä mitään. Näyttää kyllä melkoiselta...

nikkis
-
Viestit: 52
Liittynyt: 15.3.2007 9:01

ViestiKirjoittaja nikkis » 4.10.2013 1:55

ei se hirmu iso oo,löysinki täältä yhen kuvan missä oli samanlainen halkeema ja siinä sanottii kans että ei vaikuta toimivuutee


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 82 vierailijaa