Jaa jos tätä päivittelis välillä.
Tölkin arpamoottori sanoi sopimuksensa irti, joten joutu pahimpaan hätään kunnostamaan emännän kakkosauton toimittamaan käyttiksen virkaa. Listailen vähän tähän mitä on tullut kesän aikana touhuttua.
VW Jetta 1.3 Coupe -85
- Moottorin vaihto vanhan mallin 1.3 moottorista uudempaan jossa hydrauliset nostajat ja kärjetön sytytys. Letkulähtöjä yms. joutui vaihtamaan vanhasta ja korjailemaan vähän johdotuksia ja taistelemaan pierburgin kaasarin kanssa. Katsastus sujui kuitenkin ongelmitta parin vuoden seisonnan jälkeen. Sen jälkeen oli hyvä ruuvata kierteitä vähän alemmas ja laittaa BBS:t alle jotta kehtaa liikkua. Pidempi testilenkki suoritettiin Jyväscruisinkeihin.
Parin viikon ajon jälkeen repesi apurunko. Onneksi koneenluovuttaja autosta oli jäänyt hiekkapuhallettu ja maalattu ehjä. Sitä sitten parkkipaikalla vaihtamaan.
VW Caddy -89
Sitten tuli ikävä mk1 dieseliä hukattuani kauan palvelleen Golfini toiselle harrastajalle. Kaverilla sattui olemaan "pientä laittoa kaipaava" Caddy sopivalla rahalla myynnissä niin piti sitten se hakea pois. Tuli laitettua uus kytkin, etummainen koneenkannake, startti, vaihdelaatikko ja hammastanko ja valojen sähköt reilaan. Leima heltisi tällekkin mukavasti.
Sitten piti tehdä jotain ulkonäölle ja Porvoon Swap meetissä vedettiin poikain kanssa uutta väriä ja mattalakkaa pintaan. Ennen kuin syytät hyvän auton pilaamisesta niin se oli aikasemminkin maalattu sprayllä ja todella karmaisevan näköinen 2 värinen.
VW Golf -89
Tämmönen Golfi tuli pelastettua kanssa sopivaan hintaan kun omistaja ei sitä enää halunnut korjauttaa. Vaihdelaatikko ja vivusto olivat entiset ja tankin pannat poikki. Voimanpesänä 66kW GU kaasutinmoottori ja varusteita löytyy mm. kierroslukumittari.
Vaihdelaatikkovarastoja päästiin taas hyödyntämään ja tilalle tuli pitkävälitteinen 4T aski ja vivuston kuluvat osat menivät muutamaa palikkaa lukuunottamatta kaikki uusiksi, kuten myös 374tkm liirattu orkkiskytkin. Lisäksi uusin vesipumpulta lähtevän metallisen jäähdytinnesteputken, paisarin ja korkin. Alle ruuvattiin säädettävä alusta ja vanhat tutut bbs:t tällä kertaa 185/45 nankangeilla. Kaariin tehtiin tilaa rälläkällä ja laitettiin uudet kaarimuovit rikkinäisten tilalle. Pari vetarinniveltä joutui kanssa vaihtamaan.
VW Jetta -87
Meni hermot pohjien tekemiseen ja auto lähti hiukan vajaakuntosena maalaamoon. Reilu maalari paikkasi kuitenkin pahimmat heitot ennen ku laski värin päälle. Nyt pitäis jaksaa sitten ehostella osia ennen ku laittelee kiinni ja jotain romuja vielä puuttuukin. Ei siitä nyt ihan näyttelyvehe tullut, mutta yksvärinen kuitenkin ja joku muu kun tornado red.
Jotain on sentään tullut tehtyä vaikka pakua ei olekaan vielä saatu ajokuntoiseksi saati ykkösjetalle tehty vuosiin mitään.
Ainiin. Emännän koirankuljetin sai myös uudet valssit, ei tosin niitä arteceja mitä alunperin suunniteltiin. 10x17 ET30 joka nurkassa + käytännölliset pullakumit.
![Kuva](http://redi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Passat+3B+-99/Passat_FK01.jpg/_smaller.jpg)