abs pumpusta

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

vw-racing
-
Viestit: 215
Liittynyt: 19.4.2004 12:06

abs pumpusta

ViestiKirjoittaja vw-racing » 15.8.2013 17:38

Abs pumpusta antaa iv tdi golffiin vikakoodia. Kun vaihtaa uutta pumppua onko numero sarjan pakko olla sama kuin omassa? Vai riittääkö että on sellasesta iv tdi golffista missä ei ole esp yms, mitä ei omassakaan ole.?
Että pystyykö laittaan muilla tunnuksilla olevan ilman sen kummempia koodailuja?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.8.2013 17:42

Mikä sun osanumero on, ni voin kattoa onko rinnakkaisia osia.

En mä silti raaskis kokeilla muulla osanumerolla. Samatkin voi joutua koodaamaan uusiksi, joten ota vanhasta koodaus ylös ennen kun irrotat.

Ja mikä se vikakoodi on? Ootko tarkistanu akun päältä sulakkeet ja niiden kontaktit?

vw-racing
-
Viestit: 215
Liittynyt: 19.4.2004 12:06

ViestiKirjoittaja vw-racing » 15.8.2013 19:28

Pumpussa on tämmösiä.
Ate
De
1J0 614 217 F
CTA
10.0204-0214.4
Vikakoodi oli tolle pumpulle. Tarkkaa Failia en muista.
Sulakkeet ja liitokset vois vielä tarkistaa uudelleen mut äkkiseltään näytti olevan ok.

vw-racing
-
Viestit: 215
Liittynyt: 19.4.2004 12:06

ViestiKirjoittaja vw-racing » 15.8.2013 19:44

Mut jos vaihtaa eri numerolla olevan pumpun ja päivittää koodit omiin niin toimii?
Eli ts. kunhan otan koodit ylös niin pärjää oli pumpun numerot mitkä hyvänsä. Tietty sellanen pumppu kuin omakin, karvalakki malli.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.8.2013 20:08

Epätodennäköistä että toimii. Eikä ainakaan mikä tahansa mokkula toimi. Se vikakoodi olisi aika tärkeä tietää.

Mulla oli ne sulakkeet ihan OK näköisiä, mutta kontakti oli niin huono että siitä tuli vika päälle. Vähän aikaa kesti löytää vikapaikka...

1J0 698 217 A pitäisi ainakin olla sopiva koska se on korvaava osanumero.

Mutta nelosia on maailma täynnä, että luulisi samalla numerollakin löytyvän.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 15.8.2013 21:40

3B pasuunassa kokeiltiin toisen 3B boxia. Muuten toimi mutta johdotuksessa oli jotain eroa koska herjaili antureista jota se ei tehny sillä kyseiseen autoon kuuluvalla boxilla.

vw-racing
-
Viestit: 215
Liittynyt: 19.4.2004 12:06

ViestiKirjoittaja vw-racing » 15.8.2013 22:35

H.Jormalainen mainitsit että nelosia on maailma täynnä. Tarkotatko että kunhan tuo nelonen on viimonen numero pumpun ohjaimella niin ei tartte koodailla
Eli tämä numerosarja ja viimonen numero 10.0204-0214.4  ??

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.8.2013 22:48

Samassa laitteessa voi olla viisi eri koodausta, joten paljon mahdollista että se pitää uudessa osassa muuttaa. En tiedä näkyykö ne päällepäin.

vw-racing
-
Viestit: 215
Liittynyt: 19.4.2004 12:06

ViestiKirjoittaja vw-racing » 15.8.2013 23:21

Kumpiko tossa mokkulassa on tärkeempää, ylä numerot+kirjain vai alanumerot

vw-racing
-
Viestit: 215
Liittynyt: 19.4.2004 12:06

ViestiKirjoittaja vw-racing » 15.8.2013 23:45

Meni syteen tai saveen testaan toimiiko eri luvuilla oleva pumppu.

vw-racing
-
Viestit: 215
Liittynyt: 19.4.2004 12:06

ViestiKirjoittaja vw-racing » 16.8.2013 13:13

Vikakoodit luettu

00778 - Steering angle sensor (G85)
49-00 no Communications

01276 ABS hydraulic pump (V64)
16-00 signal outside specifications

Googlella sen verran löysin että toi ratin asento anturi saattaa olla myös syynä abs valoon. Pitää hommata eka sensori.
Liittimet putsattu akun alta päältä ja abs pumpulta. Ei enää kontakti häiriöitä siellä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.8.2013 13:52

Sama ABS:n koodi oli mullakin ja alkoi uusilla sulakkeilla toimimaan.

vw-racing
-
Viestit: 215
Liittynyt: 19.4.2004 12:06

ViestiKirjoittaja vw-racing » 16.8.2013 14:11

Sulakkeet vaihdettu akun päältä ja sulaketaulusta tarkistettu. Ei toimi.
Missä se ratin asento anturi sijaitsee? Etkasta kahtottu niin ei näyttäis ratin luona olevan.
Niin ja minkäs takia tän ikäisessä karvalakki mallin golffissa ees on mitään ratin asento anturia? Kun ei esp:tä ole yms..

vw-racing
-
Viestit: 215
Liittynyt: 19.4.2004 12:06

ViestiKirjoittaja vw-racing » 22.8.2013 13:28

Abs moottorille tuli annettua suoraan 12v jännitettä. Moottori ei pyöriny. Ei muutaku moottori pöydälle ja atomeiks. Hiilet oli loppu se oli syynä. Uudet hiilet muotoiltu ja kolvattu. Moottori läjään ja testiä. Hyvin pyörii! Ainut vaan että vaatii pyörittelyä virran kera että hiilet hakee paikkansa. Osat kiinni autoon ja abs valokin häipy. The end.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 46 vierailijaa