2.0tdi BKD uusi turbo ja sen vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
2.0tdi BKD uusi turbo ja sen vaihto
Eli omaan jettaan pitäs vaihtaa uusi turbo, mistä sais uuden halvimmalla? Onko paha vaihtaa itse? pitääkö paljon purkaa, alle katselin ja aika ahtaalta näytti.
Vaihdon helppouteen en osaa oikein sanoa mitään mutta tuolta löydät ahtimen--> http://www.fin-turbo.fi/index.php?id=26
http://www.turbolader.net/ tuolta saat nopeasti ja edullisesti.
-
- -
-
- -
-
- -
-
- -
-
- -
perjantaina pitäs vaihtaa kaverin kanssa voin sitten kertoa miten meni :D
tiivisteet hain uudet, pultteja en aio vaihtaa. toki kaikki putket mitä irroitetaan kannattaa öljypaskasta putsailla jos sitä siellä on.
samanlainen turbo minulle ainaki tulee joten moottorinohjaukseen ei tarvi koskea, toki jos sinne astetta isomman tumppaa niin pitää säätää uudelleen.
tiivisteet hain uudet, pultteja en aio vaihtaa. toki kaikki putket mitä irroitetaan kannattaa öljypaskasta putsailla jos sitä siellä on.
samanlainen turbo minulle ainaki tulee joten moottorinohjaukseen ei tarvi koskea, toki jos sinne astetta isomman tumppaa niin pitää säätää uudelleen.
-
- -
perjantaina pitäs vaihtaa kaverin kanssa voin sitten kertoa miten meni :D
Juurikin noin tein itsekin. Vaihdoin viikko sitten ja kyllä palas tehot koneeseen takas. Ja kulutuskin putosi 0,5 l / 100km.
-
- -
nyt on ahdin vaihdettu. 3-4 tuntia meni vaihtaessa rauhalliseen tahtiin. Vanhassa turbossa tais olla vaan siivet jumissa koska ei ollut välystä kyllä juurikaan mihinkään suuntaan. Alavääntöö katos ja yläkierroksille tuli kivasti lisää vetoa + enää ei vingu vaan vähäsen kivasti vain suhistelee. Kulutus äkkiseltään kanssa tippui ainakin ajotietokoneen mukaan puolisen litraa. Savutus loppui oikeastaan kokonaan täyskiihdytysessä.
aika helppo homma oli vaihtaa kun kaikki pultit aukes helposti ym. Onneksi tuli haettua laakkoselta pakosarjan tiiviste (kaikki 4.80€) turbon mukana tullut tiiviste ei ollut kauhean häävin oloinen alkuperäiseen verrattuna. Öljypaskaa ei juurikaan luonnollisesti itsellä edes missään ollut.
aika helppo homma oli vaihtaa kun kaikki pultit aukes helposti ym. Onneksi tuli haettua laakkoselta pakosarjan tiiviste (kaikki 4.80€) turbon mukana tullut tiiviste ei ollut kauhean häävin oloinen alkuperäiseen verrattuna. Öljypaskaa ei juurikaan luonnollisesti itsellä edes missään ollut.
-
- -
-
- -
-
- -
Tuntuu olevan 2.0 TDI + DSG yhdistelmässä ainakin turbo varsinainen heikko lenkki. Oma kulkine on saanut viimeiset 60tkm säännöllisesti kenkää ja pääasiassa on ajettu maantiellä eikä hierottu kaupungissa. Siitä huolimatta ahdin vaihtoon 100tkm kohdalla. Ei liikkunu tanko kun 5mm enää. Siivet täysin ehjät eikä välyksiä tuntunut. Joku noita rikkoo kun tietäs vaan että mikä.
-
- -
Mullakin tuo sama yhdistelmä,jolla ajettu 125 tkm,josta itse 60 tuhatta.Vikatilaan mennyt muutaman kerran reilummassa kiihdytyksessä.
Tarkistin tuon siipiä liikuttavan tangon toiminnan ja näytti liikkuvan.
Vaihdoin ilmansuodattimen ja nyt ainakin toistaiseksi toiminut,tosin täyskaasukiihdytyksiä en kyllä tee koskaan!
Luulen,että mulla tuo turbo on vielä hengissä tuon erittäin nykivän ajon takia(postinjako)
Siivet pysyvät kokoajan liikkeellä,kun kierrokset vaihtelevat kokoajan tyhjäkäynnin ja 3000 välillä.
Tarkistin tuon siipiä liikuttavan tangon toiminnan ja näytti liikkuvan.
Vaihdoin ilmansuodattimen ja nyt ainakin toistaiseksi toiminut,tosin täyskaasukiihdytyksiä en kyllä tee koskaan!
Luulen,että mulla tuo turbo on vielä hengissä tuon erittäin nykivän ajon takia(postinjako)
Siivet pysyvät kokoajan liikkeellä,kun kierrokset vaihtelevat kokoajan tyhjäkäynnin ja 3000 välillä.
-
- -
Vuosi sitten alkoi oireet aika lailla samalla tavalla kun markoanterolla. Ensin vain ekassa kiihdytyksessä jos runttas kaasua reippaammin niin meni vikatilaan. Tänä juhannuksena alkoi sitten tehdä aina kun kiihdytti normaalisti. Vain aivan varovasti nopeutta nostamalla sai auton kulkemaan n. 100km/h muttei sen yli. Meni vikatilaan, muttei sytyttänyt valoja eikä koodeja jäänyt muistiin. Koodi tuli jos luki auton ollessa käynnissä. Turbon vaihdolla tuli kuitenkin kuntoon.
-
- -
-
- -
Minullakin on limpiin mennyt pari kertaa eikä vikakoodeja jää, sammutus-käynnistys korjaa asian. Odottelen, jotta joku tekisi muscleohjeet ohjeet BKD-koneeseen. Näytti aika ahtaalta(?) tehdä yläpuolelta, nosturipaikkaa kun ei ole.
Ei mullakaan nosturia ollu. Keula vaan pukeilla ja pakoputki irti. Sitä kautta se tulee kyllä kun jaksaa touhuta sen kanssa. Itse kanssa mietin vielä viime hetkillä tuota muscle hommaa, mutta jätin sitten kummiskin kokeilematta.
apua kaipaan asap..
turboa vaihtamassa mutta työ ei suju apurunko pois eikä vieläkään ole ahdin kunnolla näkyvissä lähteekö db pois miten kun jotenkin näyttää että hiukkas pönttö ei mahdu tulemaan pois mut nyt tarkotus irrottaa db autona on 2l seat altea 170hp tdi 3h mennyt muovia ja kaikkea ihan hitokseen en pitänyt kiirettä
joten jos vinkejä saan niin saan vaihdetua eikä menisi kori kaljaa
turboa vaihtamassa mutta työ ei suju apurunko pois eikä vieläkään ole ahdin kunnolla näkyvissä lähteekö db pois miten kun jotenkin näyttää että hiukkas pönttö ei mahdu tulemaan pois mut nyt tarkotus irrottaa db autona on 2l seat altea 170hp tdi 3h mennyt muovia ja kaikkea ihan hitokseen en pitänyt kiirettä
joten jos vinkejä saan niin saan vaihdetua eikä menisi kori kaljaa
-
- -
Kertokoon viisaammat, onko omasta V Golffista mennyt turbo lopullisesti. Alkoi pitämään tautisen kovaa ujellusta, eikä vetoja ole enää ollenkaan. Aluksi teki kerran mutta alkoi toimimaan 50m ajon jälkeen. Sen jälkeen seuraavalla käynnistyksellä sama homma, eikä ääni lopu ja autosta vedot poissa. Kenties turbon laakeri sökö? Näitähän ei ilmeisesti korjailla ollenkaan, eli uuden hankinta edessä?
Mikäli tohon nyt tosiaan täytyy se uusi ostaa, mistähän tuon kaikkein halvimmalla saisi? Siis pelkän osan.
Auto siis V Golf 2.0TDi 4motion
EDIT: Ihan noin mielenkiinnosta, mikähän aiheutti sen että sammuttamisen jälkeen kun käynnisti uudelleen, niin teki vasta saman. Eikö toisaalta olis pitänyt jo ajossa "hajota" jos olisi esim. laakeri sökönä. Jos siivet vaan jumittaisivat, niin tuskin pitäisi noin pahaa mekkalaa, vai onko mahdollista sekin?
Mikäli tohon nyt tosiaan täytyy se uusi ostaa, mistähän tuon kaikkein halvimmalla saisi? Siis pelkän osan.
Auto siis V Golf 2.0TDi 4motion
EDIT: Ihan noin mielenkiinnosta, mikähän aiheutti sen että sammuttamisen jälkeen kun käynnisti uudelleen, niin teki vasta saman. Eikö toisaalta olis pitänyt jo ajossa "hajota" jos olisi esim. laakeri sökönä. Jos siivet vaan jumittaisivat, niin tuskin pitäisi noin pahaa mekkalaa, vai onko mahdollista sekin?
Re: 2.0tdi BKD uusi turbo ja sen vaihto
Miten tarzin artmaxi toiminut? Itse kokeilin uutta Garrettia, 55tkm ja poks. Nyt kokeillaan uutta borg-warneria.. Ihanan kallista. Jos tuo borgwarner menee alle 100tkm niin tilaan artmaxin ja uuden auton samalla.
Artmaxin turbo toimii hienosti. Pieni vihellys kuuluu radio pois päältä kaupunkiajossa, mutta ei kyllä haittaa ketään. Kaikkihan noi vähän viheltää.
Lähetetty minun London laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun London laitteesta Tapatalkilla
Itsellä tuli nyt ajankohtaiseksi tuo ahtimen vaihto BKP koneelliseen 4motion passattiin 208tkm kohdalla....
Meinasin nyt pistää myös tuolta artmaxilta kyseisen kierukan tilaukseen.
Vai vieläkö tarzilla kyseinen kierukka on hengissä? :D
Meinasin nyt pistää myös tuolta artmaxilta kyseisen kierukan tilaukseen.
Vai vieläkö tarzilla kyseinen kierukka on hengissä? :D
Juu hyvin se siellä on toiminut. Joku 20 000km takana sillä. Nyt pitäis tuohon 2.5 tdi tilata kans turbo sieltä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”