2.0 Tdi BKD turbon vaihto ja vanhan puhdistus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

juha_j
-
Viestit: 55
Liittynyt: 13.8.2013 21:32

2.0 Tdi BKD turbon vaihto ja vanhan puhdistus

ViestiKirjoittaja juha_j » 14.8.2013 2:03

Hei,

hiukan taustaa:

taloudessa 2kpl Octavia 2.0Tdi BKD-moottorilla, molemmat -05, sedan 250+ tkm ja farkku 280+tkm. Sedanissa alkoi vuosi sitten turbo ääntää kylmänä matalampi taajuisella vinkunalla. Nyttemmin kaasupohjassa kiihdytyksissä kuuluu korkeataajuinen vinkuna hyttiin ja kylmällä koneella limp-mode on taattu.

Farkussa ilmeni muutoin samoja ongelmia, mutta kylmän koneen matalalamman taajuista ujellusta ei turbosta kuulu, ainoastaan kaasupohjassa kiihdytyksissä korkeataajuista vinkunaa.

Ilmeisen selvää on, että siivet on jumissa. Kun sedanin turbo ääntää erilailla niin voisi olettaa että siivistä voi olla paloja irti, farkulla ajan työajoja, joten on toimittava ja turbo ei äännä erityisemmin.

Molemmista löytyy over boost condition herjaa logeista, farkkua olen logittanut ja vagcom näyttää boostiksi 2,6bar, viisiinki miinus ilmanpaine 999,4 mikä oli logitettaessa, eli rapiat 1,6bar ahtoja. Mikä muuten on maksimi?

Foorumilta olen lukenut, että Mr.Muscle hoitaa homman, mutta Ebaystä katselin turboa, 690€ kuluineen. Ideana ottaa farkusta ei viheltävä turbo pois ja laittaa uusi tilalle. Puhdistaa vanha turbo rauhassa ja laittaa sedaniin. Puhdistuksesta kuvia ja huomitoita myöhemmin.

tässä linkki Ebayn turboon: http://www.ebay.co.uk/itm/330412100988?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Onko jollain ko. myyjästä huonoa sanottavaa? Tai muuta huomioitavaa, jos on niin antaa kuulua :)


Tarkoitus on tehdä tästä projektista kattava ohje, muillekin joille tämä asia tulee eteen. Kuvat tallennan jonnekin mistä ne löytyy vielä ensivuonnakin.

Koska en ole alan ammattilainen muutamiin kysymyksiin tarvisin vastauksia ja tietysti vinkkejä "sudenkuoppien" väistämiseen ovat tervetulleita.

Lisäilen tähän tiivisteiden numeroita ja muuta tarvittavia osia, mitä vaihdossa tarvitaan tai on hyvä olla saatavilla.

Jos jollakin osanumeroita valmiiksi saatavilla niin voi laittaa viestiä.. Yksi selvitettävä asia on pakosarjan kiinnitys ruuvien/muttereiden kiristys momentti ja tapa. Jälkikiristys? Tarviiko jotain pultteja uusia?

Farkun logia .xls: https://www.dropbox.com/s/3xx2zj8u226hh55/LOG-01-010-002-007.xls

.CSV : https://www.dropbox.com/s/67wk9j63vu1jb3j/LOG-01-010-002-007.csv


Kaikki kommentit, huomiot jne. ovat tervetulleitta. Kiitos.

-juha

juha_j
-
Viestit: 55
Liittynyt: 13.8.2013 21:32

ViestiKirjoittaja juha_j » 14.8.2013 2:04

Pakosarja turbon kera: 03G253014H

Pakosarjan tiiviste: 03G253039D (ETKAn mukaan -05 mallissa revisio D tiiviste, Ebayssa uudempia revisioita. Jos jollain tietoa että uudemman revision tiivisteet ei käy niin vietiä. Kiitos.)

Öljy menoputki: 038145771AG

Öljyn paluuputki: 038145736C

Öljyn paluuputken tiiviste: 028145757
Viimeksi muokannut juha_j, 14.8.2013 2:51. Yhteensä muokattu 6 kertaa.

juha_j
-
Viestit: 55
Liittynyt: 13.8.2013 21:32

ViestiKirjoittaja juha_j » 14.8.2013 2:04

Varaus päivityksille.

juha_j
-
Viestit: 55
Liittynyt: 13.8.2013 21:32

ViestiKirjoittaja juha_j » 14.8.2013 2:05

Varaus päivityksille.

juha_j
-
Viestit: 55
Liittynyt: 13.8.2013 21:32

ViestiKirjoittaja juha_j » 14.8.2013 2:05

Varaus päivityksille.

juha_j
-
Viestit: 55
Liittynyt: 13.8.2013 21:32

ViestiKirjoittaja juha_j » 14.8.2013 2:05

Varaus päivityksille.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 14.8.2013 7:22

Lääkkeet!

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 14.8.2013 8:15

joo kourallinen...

Btw: on edit nappikin, ei tarvii spammata


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa