audi a4 1.8tq b5

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

wilima7
-
Viestit: 8
Liittynyt: 10.8.2013 21:11

audi a4 1.8tq b5

ViestiKirjoittaja wilima7 » 10.8.2013 21:20

Terve! Autona on b5 a4, ANB koneella (vm.99). Vireinä BSR dp, karalan ohjelma, 2,5"putkisto, K04 viriahdin, boschin 450cc suuttimet, audi tt:n bypass, keulan levyinen cooleri yms.

Ongelmana on että pelkästään lastutettu a4 tq tulee viivalla ohi, missä vika? Ollaan yritetty tutkia kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja, mutta vikaa ei tunnu olevan. Perusongelmat yritetty hoitaa, teho tuntuu olevan persetuntumalla n200hv mutta ymmärtääkseni noilla palikoilla pitäis löytyy . 255hv. Penkkiin ollaan viemässä kunhan aikaa löytyy moiseen (täällä päin ei 4wd penkkiä ole). Kiitos vastauksista jo nyt!!

Fallingdown
-
Viestit: 222
Liittynyt: 2.5.2008 8:35

ViestiKirjoittaja Fallingdown » 11.8.2013 8:54

Onhan se ohjelma tehty tuolle setille?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 11.8.2013 10:30

Onkohan kone kuitenkin AEB?

wilima7
-
Viestit: 8
Liittynyt: 10.8.2013 21:11

ViestiKirjoittaja wilima7 » 11.8.2013 14:06

Carala tehnyt ohjelman osien vaihdon yhteydessä ja anb kone on.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 11.8.2013 14:33

Googletinko oikein että ANB on vaparikone?

Edit:OK. Jossain listassa se oli "non-turbo 20v"
Viimeksi muokannut Sebastian, 11.8.2013 15:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 11.8.2013 15:25

ANB on 150 heppainen 1.8T kone, jota on käytetty 1/99 - 06/00 A4:ssa.

Ps. Se on Karala.

wilima7
-
Viestit: 8
Liittynyt: 10.8.2013 21:11

ViestiKirjoittaja wilima7 » 11.8.2013 19:29

Ahtopainemittarilla testattiin niin ahtoi 1,2-1,3bar ja pysyy ahdot loppuun asti ylhäällä mutta välillä ahdot tippuvat kun kierrokset menee yli 4000rpm

wilima7
-
Viestit: 8
Liittynyt: 10.8.2013 21:11

sytytys osat.

ViestiKirjoittaja wilima7 » 23.11.2013 6:19

Autossa on s4puolat ja tulpat joutunut vaihtamaan kerran kuussa. Tulpat todella märät(vähän öljymäiset). Tilasin juuri nuo "rs2" tulpat jospa ne kestäisi. Uusi ongelma autossa on että turbon/pakosarjan tiiviste palanut 3kertaa 2kk sisällä. Voisiko se johtua noista huonoista tulpista vai olisiko jollain jotain muuta mielessä mistä voisi johtua? Uudet tulpat kun laittaa niin sillon n1000km ajan vetää niinkun pitääkin eli perstuntumalla on n250hp. Kiitos jo etukäteen vastauksista:)

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 25.11.2013 1:50

Taas perus kysymys. Onko koodit luettu ?
Kuluuko öljyä? Onko imupuoli ihan öljyinen huohottimen takia?
Koneen ajoitus kunnossa?

wilima7
-
Viestit: 8
Liittynyt: 10.8.2013 21:11

ViestiKirjoittaja wilima7 » 25.11.2013 2:58

Koodeja ei anna. Ei ajotus varmaan mihinkään ole itsestää muuttunu ja kuluttaa öljyä jonkun verran ja imupuoli öljyinen

Habbo
-
Viestit: 397
Liittynyt: 13.9.2005 19:48

ViestiKirjoittaja Habbo » 28.11.2013 7:32

Onko imupuoli ihan öljyinen huohottimen takia?


Mikäs merkitys tällä on??

wilima7
-
Viestit: 8
Liittynyt: 10.8.2013 21:11

ViestiKirjoittaja wilima7 » 1.12.2013 22:44

autoon laitoin nyt "rs2" tulpat ja vieläkin välillä pätkii ja tuntuu että pellin alta karannu jonkunverran hevosia.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 1.12.2013 23:21

Onko auto säädetty juurikin noille muutoksille

Todennäkösesti ahdin paskana, jos syö öljyä ja imupuoli öljyinen.

Tiivarit menee sen takia, että sulla varmaan jotkut perus mutterit = löystyy = tiivari palaa. Tai sitten laippa kiero. Mikä pakosarja?

Ahdin rikki = tehoton
ahdin löysällä = tehoton.

wilima7
-
Viestit: 8
Liittynyt: 10.8.2013 21:11

ViestiKirjoittaja wilima7 » 3.12.2013 0:23

Kyllä säädetty noille. Mutterit eivät pysty kiertymään itsestään auki koska kunnon lukituslevy niissä. Laipat suorat, tarkistettu. Voisiko johtua lamdan johdosta jossa on edellisen omistajan joku patentti koska siinä ollut hänellä jotain häikkää,jos se heittää vaik seokset jotenki vituralleen. Ahdin on puolivuotta vanha. Pakosarja on http://store.034motorsport.com/products ... -1-8t.html

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 3.12.2013 11:07

Millanen lukitslevy tarkemmin? Kun olet vaihtanut tiivarin niin onko ollut löysässä?

Oletko tarkistanut, ettei vaan ole pakosarja halki jostain pikkasen?

ei se sitä tarkoita, että ahdin on puolivuotta vanha ettei olis rikki. Ei se tarvi kuin huono öljynkierto tai joku valmistusvirhe niin se on siinä ja niitä tullut omallekin kohdalle...

Antaa vikakoodin jos lamdan singaali huono.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 52 vierailijaa