Passat 3BG tukivarsisarja

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

Passat 3BG tukivarsisarja

ViestiKirjoittaja OskuA » 10.8.2013 17:04

Nyt pitäis alkaa korjailee etupäätä oikee olan takaa kun yks sun toinen kohta nitisee.

Eli vaihtoon menee nyt pikapuoliin:
- Vetonivel
- Tukivarsisarja
- Vakaajan puslat
- Moottorin kannatin kumit

Vetonivelen ostan Löbron, vakaajan puslat haet Volkkarilta. Tukivarsisarjan ostan Slamitilta tai Motonetistä MOOGin satsin. Slamitilta löytyy 3B sarja 299e, 3BG:n sarja 399e. Sanokaa joku ny mulle mikä ero noissa on?

Ja saako jostain edukkaammin hyvälaatuisia moottorin kumikannattimia/tyynyjä? Volkkarilla 160e pala.. Antakaa vaikka joku taitava niiden osanumero mulle :)

Auton speksit:

VW Passat 2002
1.9TDI AVB manuaali etuveto, 74kw

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 10.8.2013 17:46

Ja saako jostain edukkaammin hyvälaatuisia moottorin kumikannattimia/tyynyjä? Volkkarilla 160e pala.. Antakaa vaikka joku taitava niiden osanumero mulle :)


Vasen : 8D0 199 379 AE
Oikea : 8D0 199 382 AE

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 10.8.2013 17:55

Eli ne kannattanee hankkia ihan paikallisesta Volkkariliikkeestä. 30€/kpl edukkaammat siellä mitä Slamitilla, joskus Slamitilla joku kalliimpi joku halvempi. Mut sairaan kalliita noi kumit 295€ Porin käyttöautossa. Kallistuksenvakaajan puslat siellä 13,50€/kpl.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 10.8.2013 17:58

Tuolla slamitin sivulla se tukivarsien ero on kerrottu (3B:n sarjan tekstissä), eli etummainen alatukivarsi on erilainen...
Moottorin kumityynyjä kannattanee myös kysyä slamitilta ;)
tai esim: http://speed-autoteile.fi/

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 10.8.2013 18:33

Huomasin kans jo, alatukivarsissa eroja :D Moottorin kumityynyt n. 30€ edukkaammat Volkkarilla, kuin Slamitilla. Speed autoteilellä ei osanumerolla löydy, laitoin sinne kyssäriä korvaavasta numerosta. Ne kans muuttuu jatkuvasti..

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 11.8.2013 8:56

Mulla koeajossa MDComprexin tukivarsisarja, pultteineen kaikkineen oli 3b joku 200e. Slamitin sarja oli ennen, se kesti pari vuotta. Tästä tosin vuoden verran sitä jumpattiin ylösalas päivittäin :)

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 11.8.2013 10:27

Nuo tyynyjen varaosanumerot on ajantasalla olevat, omaani juuri olen vaihdellut, ostin merkkiliikkeestä ja köyhdyin 230e. Saksasta olisi saanut samat osat 3vko toimitusajalla hintaan 180e. Tarvikkeena nuo löytyy saksasta noin satasella.

Mielestäni nuo tyynyt ovat täysin samat, toisen erottaa vain se kumihattu joka suojaa ahtimen lämmöltä... säästäjä ostaa kaksi vasemman puolen ja käyttää vanhan hatun.

http://www.carparts-pros.com/ jättää tarkennekirjaimet pois lopusta niin näkee valikoiman.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 11.8.2013 11:33

Vasemman puolinen Saksassa OEM osa 77€, Suomessa hinta KAKSINKERTAINEN. Hyvä saitti kiitos vinkistä! Kyl mä tilaan erikseen oikean uudell hatulla, 14€ kalliimpi. Saa tuon vanhan sotaratsun taas kuntoon. Ei siinä kilometrit muuten tunnu muutakuin koneen tärinät tuntu autossa liikaa (lähes 600tkm ajetut kannatinkumit, saattaa olla jopa irti) ja vaihdekepin nupissa väljää. Onko kellään tietoa mitä osia sinne pitää vaihtaa, että saa kepistä väljyyden pois?

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 11.8.2013 12:00

Onko sulla tullu hydrauliikkaöljyt läpi niistä kumeista? Pitäisi olla punaiset menkat siellä kannattimien alapuolella näkyvissä. Itsekin vähän epäilen tuota tuen pettämistä mutta eipä siellä kummallakaan puolella näy mitään verijälkiä...

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 11.8.2013 12:06

En ole tarkastunut, pitänee katsoa. En keksi muuta syytä miksi koneen tärinät ottaa autoon enemmän mitä esim. 200tkm ajetussa. Ei se kone rupea ikäänsä nähden enempää tärisemään. Ne verijäljet voi olla jo mustia jos siitä on jo kauan aikaa. Painepesurilla pessy konetilaa niin nekin puhdistunut. Eli ei niistä mun tapauksessa varmaankaan ulos mitään näe.

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 11.8.2013 15:56

Laatikon vivustoon yhteen niveleen on olemassa korjaussarja, itselläni hyllyssä mutta en ole saanut vielä asennettua. Tosin en ole varma, onko etuvedossa tuollainen.

Laatikon tukikumit kannattaa vaihtaa myös samalla.

Omassa tärinät pikkasen vähenivät kun vaihdoin uudet,vasen oli päästänyt öljyt pihalle ja sen näki selvästi kumin pohjasta.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 11.8.2013 16:27

No täytyy vaihtaa nekin samalla. Pitää ennen talvea laitella kaikki viimisin päälle kuntoon. Eli listalla:
- Tukivarsisarja Slamit vahvistettu tai MOOG vahvistettu
- Vetari vasen
- Koneen kannatinkumit VW
- Laatikon kannatinkumit VW

Ja vanhat orkkisiskarit ja jouset alle talveksi, taakse pitää uudet iskarit kyl hankkia. Talvi menee noilla ja Hella Rallyeillä hienosti :)

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 11.8.2013 18:50

Itse en kyllä slamitin sarjaa voi suositella jos ei ole valmis uusimaan niveliä parin vuoden välein! 2 sarjasta kokemusta.

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 11.8.2013 20:54

Pistä nyt vaan suosiolla se pari hunttia lisää kiinni ja hommaa Fixukselta Lemförderit.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 11.8.2013 21:25

Arvelinkin Slamitin setin olevan hintaan nähden huonohko. Jos pistän 600€ Lemfördereihin niin se sais sit kyl jonkin aikaa kestääkin. Mitä noi kestää yleensä, voisko mennä 150tkm?

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 11.8.2013 23:11

Revotec tilasin passattiin tukivarsi sarjan 189e
olleet nyt 1v ja n.20tkm, kaikki toistaiseks ehjiä.

Tolla hintaa vaihtaa vaikka joka toinen vuosi.

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 11.8.2013 23:29

Kylhän joku varmasti vaihtaa niitä vaikka vuosittain jos vain mielenkiintoa riittää. Itsestähän se on kiinni minkälaatuista osaa autoonsa laittaa.

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 11.8.2013 23:50

Ylätukivarret taitaa olla suuremman rasituksen alaisena kuin alavarret? Ja ylävarret on miljoona kertaa miellyttävämmät myös vaihtaa. Budjettiratkaisuna Lemförderin alavarret ja kiinapaskaa sitten ylös? :)

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 12.8.2013 7:56

no vaihdossa meni viimeksi tunti per puoli, ei kovin paha/pitkä urakka.
ja mistä tietää kauanko kestää, liian varhaista sanoa vielä oikeen mitään


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 11 vierailijaa