Airbag valo syttyi juuri enne katsatusta

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Banana
-

Airbag valo syttyi juuri enne katsatusta

ViestiKirjoittaja Banana » 9.8.2013 16:59

Eli airbag valo kojeistossa syttyi päivä sitten kojeistoon mun 1999 Passat Dieseliin.
Kävin paikallisessa pajassa ja he laittoivat Bosch:in vikalukia tietokoneen piuhat kiinni.

Viaksi ilmoittaa että.
-0214 Toiintajännite impulssi liian alhainen
-04C1 Sytytyspiiri kuljettajan puolen sivuturvatyyny edessä
Korkeaohminen komponentti

Ilmeisesti kuskin istuimen sivuturvatyyny ilmoittaa viasta, mutta MIKÄHÄN vika siinä voisi olla? Kosketushäiriö? Mistähän pitäisi alkaa etsiä kun itse en sähköasioista ole ollenkaan perillä.
Tuoli on kyllä aika kulunut, joten en olisi ollenkaan yllättynyt jos sieltä olisi joku piuha kulunut poikki. Mitenköhän sen saisi tarkistettua. Purkaamalla tuolin?

Piedro
-

ViestiKirjoittaja Piedro » 9.8.2013 18:00

Penkin alla varmaan bägin johdon liitin, katsoppa ensiksi se ettei olisi löysällä tai irti.

m-tuninki
-

ViestiKirjoittaja m-tuninki » 9.8.2013 18:54

se penkinalla oleva liitin on rakenteeltaan semmone että kun säätää penkin etäisyyttä nii se liitin liikkuu voi löystyä. kannattaa samalla suihkuttaa sinne CRC:tä nii kosketus pysyy parempana vaikka liitin olisikin löysä

Banana
-

ViestiKirjoittaja Banana » 9.8.2013 21:07

Mutta vaikka mä tarkistaisin nuo kaikki liittimet ja saisin ne taas toimimaan, niin mä en ilmeisesti edes huomaa auttoko se ennen kuin menen ja pyydän että ne lukee ne vikakoodit taas.
Airbag:in valo kojeistossahan ei luultavasti sammu vain siksi että saan sen johdon taas kuljettamaan virtaa, vaan sehän pitää taas viedä huoltoon ja n.s. nollata sillä vikakoodin lukijalla, eikö vain?

MikaJ
-

ViestiKirjoittaja MikaJ » 10.8.2013 2:41

Aivan oikein. Valo palaa niin kauan kunnes järjestelmä on korjattu ja vikakoodi sen jälkeen nollattu. Ilman testeriä ainut mahdollisuus todeta korjauksen onnistuminen on irroittaa airbagin ecun liitin ja mitata penkin bägin vastusarvo, tietäen millä välillä se kuuluu olla.

inno
-

ViestiKirjoittaja inno » 10.8.2013 11:11

Eikä sitä aina huollossa tarvi nollata. Harrastelijoita alkaa olla joka kylällä ja airbagin valon nollaus onnistuu lähes kaikilta. Kato vapaaehtoiset auttajat ketjua josko joku ehtii valon nollata.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”