Mulla on tuommone 1.6diisseli Jetta, 1986, johon edellinen omistaja on vaihtanut vakio 4-vaihteisen laatikon 5-vaihteiseen. Aloin miettimään mitkä välitykset laatikossa on, että voiskohan sen laittaa projektijetan 1.6bensakoneeseen.
vaihdelaatikon pohja oli likainen, mutta puhdistin tunnistekoodin esiin. 3 ensimmäistä kirjainta on CHB tai CHD, ja löysin netistä tietoa että tuollainen laatikko olisi 1.8koneen kyljessä tai 1.9diisselin kyljessä. mutta kolmoskoppaisissa!
Onko kolmoskoppaisten 1.8 ja 1.9 koneissa muka samanlaiset kiinnikkeet kuin tuossa kakkoskoppaisen 1.6diisselissä? ja voiko tuota laatikkoa käyttää 88vuoden 1.6bensakoneessa?
Jetta mk2 mysteerivaihteisto
Valvoja: ffp jäsenet
On, ja voi. Kannakkeista en muista tarkkaan, ne voi kyllä vaihtaa laatikosta/autosta toiseen, jos ne jotenkin eroaa. Välityksiä kannattaa miettiä sopiiko ne tulevaan käyttöön.
Tuo ns. pulttikehä välillä laatikko<->lohko on ollut samanlainen kaikissa poikittaisissa 1.5-2.0 moottoreissa (pl. eteenpäin kallistetut moottorit) jostain 70-luvun lopulta 2000-luvun alkuun asti, eli pienin varauksin melkein kaikki käy ristiin kaikkeen. :)
Tuo ns. pulttikehä välillä laatikko<->lohko on ollut samanlainen kaikissa poikittaisissa 1.5-2.0 moottoreissa (pl. eteenpäin kallistetut moottorit) jostain 70-luvun lopulta 2000-luvun alkuun asti, eli pienin varauksin melkein kaikki käy ristiin kaikkeen. :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa