Viisaat vag miehet hoi!
Kyseessä 1,9TD vento manuaalivaihteistolla, vuosimallia 1994. Kytkimessä jokin häikkä. Vika näin lyhyesti selitettynä on se, että kun polkimen painaa pohjaan, vaijeri liikkuu normaaliin tapaansa ja nostaa laatikon kyljessä olevan raudan normaalisti, jossa kytkinvaijerin toinen pää on kiinni. Eli päällisin puolin havaittavaa vikaa ei ole. Mutta, polkimessa täysin tyhjää noin puoleen väliin saakka, ja poljin ei myöskään nouse ylös asti vaan jää siihen puoleen väliin. Puolesta välistä pohjaan kytkin ottaa, mutta ei niin paljoa kuitenkaan kuin pitäisi, auton käynnissä ollessa ei saa vaihteita kunnolla päälle.
Vikahan ei voi olla paineasetelmassa, koska kytkin ei luista.?
Jostain joskus kuullut että vaihdelaatikon päässä sen vihreän lätkän takana on jokin "tappi" joka saattaa mennä poikki. Onko tässä perää?
Jos jollain samankaltaisia oireita ollut, niin jaa tietosi minulle jotta saan ongelmani korjattua.
Kytkinvikaa ventossa
Valvoja: ffp jäsenet
Tuosta vähän sen kytkinmekanismin kuvausta :
http://mikhauta.pp.fi/muut/golf3kytkin.jpg
Siitä villi veikkaus että osa nro 12 pääsee elämään/joustamaan
http://mikhauta.pp.fi/muut/golf3kytkin.jpg
Siitä villi veikkaus että osa nro 12 pääsee elämään/joustamaan
Ehdotus
Minulla ollut sama tilanne joka johti aika pian siihen, ettei irrottanut lainkaan. Vikana oli painikekynnen boorituksen repeäminen, hyppäsi toisille urille. Vaihteiston päädystä vihreä kansi pois ja kynnen tarkistus, repeämä on enemmän kuin vaikea havaita, paineilmalla kuivaksi ja toinen painelemaan kytkintä.
Tuossa on juttua, kannattaa lukea kaikki.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... 99fc92d8f7
Tuossa on juttua, kannattaa lukea kaikki.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... 99fc92d8f7
Kerta tuommonen painikekynsi sieltä löytyy, niin luulen että vika on siinä. Jos tavallisinta sen hajoamisessa on se boorien hajoaminen, omassa sai vaihteet silmään kun nosti niin ylös kuin mahdollista sen raudan jossa vaijerin pää on, eli vaikuttaa juuri siltä boorien hyppäämiseltä.
Saako tuota painikekynttä muualta kuin marmorilta?
Mikäs sen osanumero on?
Saako tuota painikekynttä muualta kuin marmorilta?
Mikäs sen osanumero on?
MArmorilta saa ja hintaa ei ole juuri mitään. Tarkkaan en muista mutta tais olla 20e paikkeilla.
Kannattaa samalla vaihtaa painelaakeri kun niitäkin joskus hajoaa. Samalla näkee sen tangon siellä painelaakerin alla. Jos se ei palaudu kunnolla niin vika on sitten siellä kytkimen/paineasetelman päässä.
Kannattaa samalla vaihtaa painelaakeri kun niitäkin joskus hajoaa. Samalla näkee sen tangon siellä painelaakerin alla. Jos se ei palaudu kunnolla niin vika on sitten siellä kytkimen/paineasetelman päässä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Varoitus
”Kannattaa samalla vaihtaa painelaakeri kun niitäkin joskus hajoaa. Samalla näkee sen tangon siellä painelaakerin alla”. Varoitus tuosta tangosta, älä vain vedä sitä pitkää tankoa ulos, sillä kytkinlevyn puolella on pieni stefa jonka läpi tanko menee, voi olla vaikea saada sitä tankoa takaisin stefan läpi.
Lisää työtä
Nyt vaikuttaa siltä, että se pitkä tappi on menossa läpi kytkinasetelman kupin numero 6 läpi, ja kiilaantunut siihen kiinni. Ilmeisesti joudut irrottamaan vaihdelaatikon pöydälle.
http://mikhauta.pp.fi/muut/golf3kytkin.jpg kuppi on tässä, siis osa 6.
Siitä painike kynnestä vielä sen verran, että siinä booritusurassa on ikään kuin yksi ura jätetty tekemättä joka määrää sen kynnen asennon.
http://mikhauta.pp.fi/muut/golf3kytkin.jpg kuppi on tässä, siis osa 6.
Siitä painike kynnestä vielä sen verran, että siinä booritusurassa on ikään kuin yksi ura jätetty tekemättä joka määrää sen kynnen asennon.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa