IV AGR 1.9 tdi outo käytös

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

4woodoo
-
Viestit: 70
Liittynyt: 17.1.2010 20:49

IV AGR 1.9 tdi outo käytös

ViestiKirjoittaja 4woodoo » 28.7.2013 0:38

Käynnistyksen jälkeen kaasuttelee itsekseen. Liikkeelle lähdettäessä pyrkii ryntäilemään jonkin verran.

Tienpäällä menee tahmaisesti mutta saa ajoittain spurtteja 3000kierroksen jälkeen.

Ohituksissa nukahtaa ajoittain rinnalle abaut 110km/h

Joskus pintakaasulla kuuluu helistävä ääni ja putkesta tulee mustaa. Heti äänen loputtua kun polkaisee kaasun pohjaan niin on hetkellistä menohalua.


Onkohan tuossa kikottimessa siirtopumppua?

Olisko syöttöpumppu lääkärin tarpeessa?

Löydökset suomennettuna:

16885/P0501/001281
sisältö

     1 16885/P0501/001281 - Vehicle Speed ​​Sensor (G22): Epäilyttävät Signal
         1.1 Mahdolliset syyt
         1.2 Mahdolliset ratkaisut

16885/P0501/001281 - Vehicle Speed ​​Sensor (G22): Epäilyttävät Signal
Mahdolliset syyt

     Johdotus / liittimet / auton nopeuden Sensor (G22) viallinen
     Johdotus / liittimet Transmission Control Module (J217) ja moottorin ohjausyksikkö viallinen
     Ajoneuvon nopeus anturi (G22) viallinen

Mahdolliset ratkaisut

     Tarkista johdotus / liittimet / auton nopeuden Sensor (G22)
     Tarkista johdotus / liittimet Transmission Control Module (J217) ja moottorin ohjausyksikkö
     Tarkista Vehicle Speed ​​Sensor (G22)

Luokka:

     vikakoodit


16485/P0101/000257
sisältö

     1 16485/P0101/000257 - Mass Air Flow Sensor (G70): Epäilyttävät Signal
         1.1 Mahdolliset oireet
         1.2 Mahdolliset syyt
         1.3 Mahdolliset ratkaisut
         1.4 Special Notes

16485/P0101/000257 - Mass Air Flow Sensor (G70): Epäilyttävät Signal
Mahdolliset oireet

     Tappio of Power
     arvaamaton Idle

Mahdolliset syyt

     Mass Air Flow Sensor (G70) viallinen
     Air vuoto (s) jälkeen Mass Air Flow Sensor (G70)
     Saanti Ilmansuodatin likainen / viallinen
     Ground Spots syöpynyt tai maalijätteestä
     Johdotus ja / tai Jatkoyhteydet / Mass Air Flow Sensor (G70) viallinen

Mahdolliset ratkaisut

     Tarkista imuilman suodatin
     Tarkista Mass Air Flow Sensor (G70)
     Tarkista Ground Spots
     Tarkasta johdotus ja / tai Jatkoyhteydet / Mass Air Flow Sensor (G70)

Special Notes

     MINUN 1995-2002 (?) Euroopassa VW-diesel-autojen G70 oli huono maine hitaasti menettämässä hänen suorituskykyä ja aiheuttaa tehon. Se ei ole kysymys viallinen tai hajottaa, mutta se on saastainen / likainen (ei helppo puhdistaa). Voit tarkistaa toimintoja tekemällä sisään [01-moottori], [meas.blocks-08], ryhmä 003 (3e vaihde, täydellä kaasulla, 1700-4000rpm)
     Se ei ole harvinaista, että TDI asettaa epäuskottava Signal Mass Air Flow Sensor (G70) viat, kun moottorin suorituskyky heikkenee, koska mekaaninen ongelma. Nämä mekaaniset ongelmat voivat olla, mutta eivät rajoitu näihin:
         Viallinen sähköinen polttoainepumppu tai rajoitetuista polttoaineen suodatin. Katso polttoainepumppu perusasetukset PD, PPD, ja CR TDI Moottorit sivustolle Basic Settings vinkkejä vaihdon jälkeen.
         Liiallinen rajoituksia saanti / pakoputkisto
         Sisäinen nokka / venttiili / nostaja ongelmia

Luokka:

     vikakoodit

Mik_
-
Viestit: 18
Liittynyt: 8.11.2008 10:09

ViestiKirjoittaja Mik_ » 1.8.2013 15:30

Eikös se kannata lähtee noista vikakoodeista liikkeelle eikä arvailla mitään muuta.

Maf vaihtoon
Nopeudentunnistin? vaihtoon

Sen jälkeen vikakoodien nollaus/luku/ testiajot.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 1.8.2013 16:50

Tuosta listauksesta sais paremmin selvää kun ei ois konekäännöksellä pilattu.
MAF:in johto/liitin kannattaa tarkistaa.

4woodoo
-
Viestit: 70
Liittynyt: 17.1.2010 20:49

ViestiKirjoittaja 4woodoo » 2.8.2013 20:37

Olen 100 varma, että MAF vika ei ole. Mulla on niitä 3 priimaa tossa hyllyssä.


Voisko olla ihan vaan syöttöpumppu väljä kun pääsi talvella kohmeeseen? Väkisin muutamia kymmeniä startteja lähimmälle bensikselle 50 kilometrin päähän.


Jos vikoja lähtisi polttoainepuolelta blokkaamaan pois, niin millaista listaa olisi tarjolla?

Ajattelin kokeilla Bilteman http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Moottorin-ohjaus/Ilmapolttoaine/Polttoainepumppu/Polttoainepumppu-52250/ siirtopumpuksi.

Suuttimet ei Vagcomin mukaan korjaa ihan mahdottomasti.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 3.8.2013 13:52

Ei tuo jakajapumpullinen erillistä siirtopumppua tarvi... Ja itse en kyllä ainakaan tuota ruiskupumppua siirtopumpuksi laittais, tekee sen verran reilusti painetta että saattaa tulle isompiakin ongelmia... Jokin normaali siirtopumppu vois olla ihan ok ilmavaivojen ehkäisyyn, tosin niistä pääsee helpommallakin eroon....
Ja tosiaan alunperin ei ole mitään erillisiä siirtopumppuja....

4woodoo
-
Viestit: 70
Liittynyt: 17.1.2010 20:49

ViestiKirjoittaja 4woodoo » 3.8.2013 14:19

Pumppuremppa on semmoset pari tonnia... Siksi pitäs etsiä vaihtoehtoja

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 3.8.2013 14:45

käytettyjä ehjiä pumppuja saa parilla sataa, ja yleensäottaen nuo pumput taitaa olla hyvin luotettavia... toki vikojakin esiintyy niinkuin missä tahansa muussakin massatuotteessa..
Omalla on noin 430tkm takana eikä ongelmia..

vink ;) tuolla myyntipuolella oli muutama päivä sitten suht vähän ajettu pumppu kaupan..

4woodoo
-
Viestit: 70
Liittynyt: 17.1.2010 20:49

ViestiKirjoittaja 4woodoo » 3.8.2013 21:34

Vaihtotyö vituttaa jo valmiiks... Jakohihnan vaihto laakkosella oli 980 einaria. Auton arvo on noin 1500 eikkaa

Freeze
-
Viestit: 46
Liittynyt: 25.11.2009 18:45

ViestiKirjoittaja Freeze » 4.8.2013 17:39

Kallistapa on. Itse olen selvinnyt paikallisilla pajoilla suunnilleen 600 eurolla vesipumppuinen kaikkineen entisen Octavian 1.9 TDI AGR -koneella.

PS: onko tämä firma lähelläsi?
http://www.rsh.fi/index.php?page=huolto_octavia

4woodoo
-
Viestit: 70
Liittynyt: 17.1.2010 20:49

ViestiKirjoittaja 4woodoo » 4.8.2013 18:20

Nääswilleen reilu satku

Freeze
-
Viestit: 46
Liittynyt: 25.11.2009 18:45

ViestiKirjoittaja Freeze » 5.8.2013 19:27

Noilla säästöillä kannattaa tehdä päivän ostosmatka nääswilleen - johon säästöt sitten palaakin :D

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 6.8.2013 11:42

kovat on hinnat, kyllä joka autoon oon saanu jakopään vaihdon osineen aina alta 300e

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 6.8.2013 22:21

^kerro mulleki tuommonen pulju?? Korjaamohinnoilla pelkät osat AGR mootoriin 216€ sisältäen vesipunpun.

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 7.8.2013 21:07

kovat on hinnat, kyllä joka autoon oon saanu jakopään vaihdon osineen aina alta 300e

Realistinen jakohihnan vaihtotyö AGR-koneeseen osineen vesipumpun kanssa n. 500-600 e, myös merkkiliikkeissä. 1000 e ei kannata maksaa tuosta työstä.

Tarkistin kuitista oman AGR:n vaihtotyön hinnan ei-merkkiliikkeessä ja seuraavat hinnat oli syksyllä 2012:

Jakohihnasarja 220,50
Vesipumppu 49,60
Apulaitehihna 16,20
Jäähdytysneste 10,40
Pientarvikelisä 4,50

Työt 180,00

Yht: 481,20 e
Viimeksi muokannut Reaper, 8.8.2013 13:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

kazoo
-
Viestit: 24
Liittynyt: 18.1.2010 16:26

ViestiKirjoittaja kazoo » 7.8.2013 21:56

AGR:ään vähän kalliimmat, varmaan sekoitetaan AHU:un johon saa koko sarjan ilman vesipumppua 99€. Tällöin saattaa nipinnapin jäädä alle 300€

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 7.8.2013 22:08

Mulla maksoi vaihtotyö 200€ paikallisella pajalla, osat hankin itse (n.250€). Tuosta on nyt reilu pari vuotta aikaa, mutta ei ne hinnat nyt niin kauheasti ole muuttunnu :)
Vesipumppuahan ei sitten kannata ostaa motonetista, mulla on jo pitkän aikaa tihkunut nestettä sieltä.... Asiallisen jakohihnasarjan sieltä kyllä saa (SKF/Gates)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa