Mikä vikana

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

HarmaaKarhu
-
Viestit: 3
Liittynyt: 1.8.2013 19:47

Mikä vikana

ViestiKirjoittaja HarmaaKarhu » 1.8.2013 19:56

Vento ei suostu starttaamaan, siis startti ei pyöri vaikka yhdistää startin perästä navat. Luulin startin hajonneen, ostin uuden, ei auttanut, vika edelleen sama. Eli kun yrittää startata lyö ikäänkuin oikkariin ja kello nollautuu, eikä startti lähde pyörimään. Virtaa tulee startille ja solenoidille. Onko jollakin ollut samaa vikaa...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.8.2013 20:01

Oisko akku paskana.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 1.8.2013 20:14

Akku kyykkää.

HarmaaKarhu
-
Viestit: 3
Liittynyt: 1.8.2013 19:47

ViestiKirjoittaja HarmaaKarhu » 2.8.2013 0:15

Akku suht uusi ja näytti mittarilla täysiä virtoja, myöskin startille tuli täydet virrat.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.8.2013 1:39

Mitä luokkaa virrat oli? Jossain huono kontakti? Mittaa akun navoista jännite startin aikana. Ja ihan siitä lyijystä eikä kengästä.

HarmaaKarhu
-
Viestit: 3
Liittynyt: 1.8.2013 19:47

ViestiKirjoittaja HarmaaKarhu » 2.8.2013 6:32

Mittari näytti 12,80- 12,96, ja mittaus tapahtui lyijystä. Ja samat tuli startille. Starttausyrityksen aikana lukemat putos vähän pääle 10V. Liittimet hieroin hiomapaperilla ja viilalla puhtaiksi.

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 2.8.2013 9:44

Maavikaa veikkaan. Katos ne nyt eka.

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 2.8.2013 11:54

älä sekoita virtoja ja jännitteitä, virta mitataan ampeereina ja jännite voltteina.

voisko olla niinkin iso vika että kone on jumissa, siksi ei pyöri? jos kerran jännite starttimottorissa on siinä 10V paikkeilla? jos olis pihtimittari voisi mitata paljonko virtaa menee läpi tuossa starttimoottorin kaapelissa.
Viimeksi muokannut only4pro, 2.8.2013 12:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tumpu
-
Viestit: 104
Liittynyt: 24.6.2009 9:43

ViestiKirjoittaja tumpu » 2.8.2013 12:03

Koita hinaamalla käyntiin tai apuvirralla. Kahdesti itsellä käynyt samanlailla, toisella kerralla työnnettiin käyntiin ja toisella kertaa apuvirta auttoi.

Edit: Molempiin autoihin vaihdettiin akut jälkeenpäin ja ei ollut enää ongelmaa.

vw-ukko
-
Viestit: 110
Liittynyt: 1.4.2007 4:21

ViestiKirjoittaja vw-ukko » 2.8.2013 13:54

Putsaa maajohtimen liitokset vaihdelaatikon ja maa kaapelin välistä. Alumiini tykkää hapettua ja aiheuttaa huonoa aktia.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 2.8.2013 15:30

Maadoitus akulta runkoon ja moottorista runkoon kuntoon?
Väliaikaistestin voi suorittaa vaikka starttikaapeleilla: miinusnapa -> runko & miinusnapa -> moottori.
Paraneeko tällä tavalla? Jos paranee, niin ei muuta kuin kunnolliset maakaapelit akusta runkoon ja vaikka siitä samasta pisteestä rungosta moottoriin.

Ja tietty startin maadoitus kuntoon myös!


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa