Golf 3 pakki ei pysy päällä?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

PunaGolf
-
Viestit: 28
Liittynyt: 11.9.2010 17:17

Golf 3 pakki ei pysy päällä?

ViestiKirjoittaja PunaGolf » 3.7.2013 9:34

Voiko tuo johtua siirtäjän väljistä nivelistä vai onko automaattisesti pakkirattaat loppu?
Voiko rattaat tarkistaa irroittamatta laatikkoa?

Mitenkäs tuon lootan irroitus, pitääkö ottaa kytkinkopan kanssa pois vai onko helpompi ottaa pelkkä laatikko irti?

Mitenkäs tuo olisi helpoin irroittaa löytyykö linkkiä vai viitsiikö joku kirjoittaa, kun ostamani korjaamokirja on kateissa.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 3.7.2013 12:53

Voi, ei voi ja koko aski pois.

PunaGolf
-
Viestit: 28
Liittynyt: 11.9.2010 17:17

ViestiKirjoittaja PunaGolf » 3.7.2013 20:42

Voi kiitos seikkaperäisistä ohjeista. Vielä senverran täsmennystä, että riittääkö, että vetarin ottaa ns. kokonaan pois kuskin puolelta ja vain laipalta pois vänkärin puolelta?

Kuinka paljon laatikon täytyy tulla ulos, että laatikko tulee pois vauhtipyörältä?
Millälailla tuon tunkkaus onnistuisi parhaiten ettei särkisi mitään?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 3.7.2013 21:11

Helppo lasipallosta katsoa, että millä koneella mahtaa olla..

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 3.7.2013 21:20

^ kokeiltu ravistella, näyttäs jänikseltä.. oisko siis Rabbit, 1.8?

Kuva

PunaGolf
-
Viestit: 28
Liittynyt: 11.9.2010 17:17

ViestiKirjoittaja PunaGolf » 3.7.2013 21:23

Jep 1.8 se on. Manuaalilootalla.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 3.7.2013 21:40


PunaGolf
-
Viestit: 28
Liittynyt: 11.9.2010 17:17

ViestiKirjoittaja PunaGolf » 4.7.2013 18:30

No niin, nyt on laatikot irti eli kulkineesta ja elintenluovuttajasta. Oma hommansa, mutta kaikki paikat säilyi ehjänä.

Vielä kysymys. Tuo "uusi" laatikko näyttää tihkuneen kytkinkoppaan öljyä, onko ihan standardi koko vai pitääkö ostaa marmorilta? Sama vetareiden stefoille ja niiden vaihto ei taida onnistua purkamatta lootaa, vai?

Kytkin on aika uusi joten se saa jäädä, mitä muuta tuolle kannattaisi tässä samalla tehdä?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 4.7.2013 20:29

Kytkin akselissa on 2 stefaa. Pienemmän saa tarvikkeena, kun otta millin leveämmän tjsp. Isompaa ei löytyny tarvikkeena ainakaan niistä kuvastoista mistä katselin.

Vetarin stefoja saa tarvikkeena ja vaihto onnistuu, kun irrottaa vaan vetolaipat.

PunaGolf
-
Viestit: 28
Liittynyt: 11.9.2010 17:17

ViestiKirjoittaja PunaGolf » 6.7.2013 14:29

Non niin laatikko paikallaan ja pelaa hyvin. Vielä vetarit jälkikiristykseen ja kovaa ajoa.
Ja tekisippä mieleni purkaa tuo vanha loota ja katsoa miten huonoksi on rattaat menny.

Jostain luin, että ammattimies vaihtaa tuon 2 tuntiin. En usko.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 8.7.2013 23:23

Pelkkä laatikon vaihto menee kyllä jonkun verran allekkin 2 tunnin.

PunaGolf
-
Viestit: 28
Liittynyt: 11.9.2010 17:17

ViestiKirjoittaja PunaGolf » 13.7.2013 20:40

Tuleppas näytä, saat viereen vaihtolootan ja näppäät sen vaihtaa niin, että auto on valmis ajoon alle 2 tunnin, maksan hommasta 200€ eli saat yli satasen tunnille, missä nähdään?

PunaGolf
-
Viestit: 28
Liittynyt: 11.9.2010 17:17

ViestiKirjoittaja PunaGolf » 16.7.2013 19:00

Täällä ootellaan, taisi mennä pupu pöksyyn.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 16.7.2013 19:49

Jos ei itseltä onnistu remontit, niin syytä olettaa ettei myöskään kukaan muukaan siihen pysty ?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 16.7.2013 21:29

ifa:lla olisi nyt hyvä mahdollisuus ansaita rahaa jos siinä onnistuu alle 2tuntiin. Luulisi, että olis menossa jo juoksujalkaa ;).

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

.

ViestiKirjoittaja boliisi » 16.7.2013 22:23

Ifalle kysymys: paljon moottoria pitää nostaa laatikon irroituksessa? ja jos kehtaat niin laitappa listattuna mitä irroitat / mitä vain löysäät kun irroitat / vaihdat laatikon...

Minulla olisi kohta laatikon irroitus 1,8 ventosta edessä kuhan saan tallin tyhjäksi ... vois kellottaa ihan huvin vuoksi tuon irroitus vaiheen....

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 16.7.2013 22:40

Startin/etukannakkeen ja takakannakkeen irrotuksen aikana vaan hieman kevennyksessä, että saa pultit pois. Sen jälkeen vaan roikkuu vapaana.

Startin voi siirtää vaan sivuun. Vetarit pois edestä pyörimästä. Eipä siinä mitään ihmeellisstä ole. Perän puolta pitää kiertää ylöspäin, kun alkaa irrottamaan laatikkoa.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 16.7.2013 22:49

Vetareitako ei tarvii irrottaa navoista vaan riittää kun laatikosta saa irti? ... kytkinvaijeri lähtee millä tavoin helpoiten irti? purkuautoista olen pistänyt sen aina poikki :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 16.7.2013 23:12

Jos 020 G2 irrotus on yhtään lähellä 020 G3, niin 15min menee G2 et saa laatikon irti.
Alapallot irti alatukivarsista, vetarit irti laipoista, olka-akseleita nykäsee ulospäin niin vetarit on pois tieltä, kytkinvaijeri irti (sokka), nopeusvaijeri irti (liitin), koneen tuenta öpohjasta tunkilla + 2x4 väliin, pultit irti takapään kannakkeesta, pultti irti startista/etupään kannakkeesta, pultit irti kytkinkopasta (myös pienet jotka on suojapellissä), perän pyöräytys ylöspäin et mahtuu koneen ja lootan välisestä pellistä ohi, nykäsy kuskiin päin ja voila, laatikko on käsissä. ja sen voi nostaa pois.

PunaGolf
-
Viestit: 28
Liittynyt: 11.9.2010 17:17

ViestiKirjoittaja PunaGolf » 17.7.2013 7:30

Aina paranee:)

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 17.7.2013 10:00

Vetareitako ei tarvii irrottaa navoista vaan riittää kun laatikosta saa irti? ... kytkinvaijeri lähtee millä tavoin helpoiten irti?


Vetarit vaan kokonaan pois edestä.

Nopein tapahan se vaijeri on ottaa laatikon päästä. Pienenä vaarana vaijerin rattaan tippuminen, jos sattuu koheltamaaan.
Aika nopeahan se on ottaa mittariston päästäkin irti.

2 korisessa on enemmän tekemistä. Tuo vaijeri ja päätykannakke. Lisäksi himpun vähemmän tilaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa