Taas tarvittaisiin tietäjien apua.
2.0 TDI (BKP) on viimeisen tuhannen kilometrin aikana alkanut syömään öljyä. Kahdesti on tullut jo öljyn määrän valo päälle. Lisäksi parin tuhannen kierroksen paikkeilla auto saattaa vähän nykäistä. Auto tuntuu myös savuttavan normaalia enemmän ja esimerkiksi kun kiihdyttää kakkosella, painaa kytkimen pohjaan ja vaihtaa vaihdetta, saattaa peräpeilissä näkyä musta savupölähdys. Saatan myös kuvitella, mutta mielestäni auton pakokaasut haisevat normaalia enemmän.
Tehtyä hiljattain:
- turbo tarkastettiin pajalla, mutta olivat sitä mieltä että turbo ei vuoda ja toimii ok
- suuttimet vaihdettiin maaliskuussa VW Centerissä
Mutta: Edellisestä öljyn vaihdosta on 24tkm (LL-öljyt) ja 12kk. Voiko syynä yksinkertaisesti vain olla tämä?
2.0 TDI kuluttaa öljyä ja nykii
Valvoja: ffp jäsenet
Ei oo hiukkasloukkua (ainakaan mulla ollu BKP:ssä).
Tässähän moottorityypissä on tosiaan se tyyppivika että öljypumpun akseli on 6-kulmainen ja siitä menee (ennemmin tai myöhemmin) kantit pyöreeks mutta silloin lukemieni tarinoiden perusteella ö-pumppu vaan pöyrähtää tyhjää ja meno loppuu öljynpaineiden katomiseen joten siitä tuskin tässä tapauksessa ei ole kyse.
Tämän ominaisuuden korjaus vaatii öljypohjan irroituksen..
Minkä vuotinen? Käsittääkseni jossain kohtaa 2007 vuotta tuli parannus (akseli 10mm pidempi..)
Tässähän moottorityypissä on tosiaan se tyyppivika että öljypumpun akseli on 6-kulmainen ja siitä menee (ennemmin tai myöhemmin) kantit pyöreeks mutta silloin lukemieni tarinoiden perusteella ö-pumppu vaan pöyrähtää tyhjää ja meno loppuu öljynpaineiden katomiseen joten siitä tuskin tässä tapauksessa ei ole kyse.
Tämän ominaisuuden korjaus vaatii öljypohjan irroituksen..
Minkä vuotinen? Käsittääkseni jossain kohtaa 2007 vuotta tuli parannus (akseli 10mm pidempi..)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa