Eli hommasin jomin korkeus säädettävän alusta.Mitenkä tonttii se sillä menee,ja pitääkö tehdä jotain muutoksia autoon että sen saa riittävän alas :D
Tai ylipäätään kestääkö jomit nyt reilua madallusta,kuviakin vois joku laittaa että miten alas se tippuu.
Vw golf mk2 madalluksesta kysymyksiä.
Valvoja: ffp jäsenet
Itse ajelin JOMin alustalla muistaakseni 3-4 vuotta, reilusti madallettuna. Joku 40-50mm oli muistaakseni maavaraa kesärenkailla, talvella sitten reilummin. Lopuksi korkkasi toisesta takatolpasta nesteet pihalle. En kyllä odottanut, että ne tolpat noinkaan pitkään olisi kestänyt, kun hintaahan noilla ei ole juuri mitään.
Kyseessä tosin Corrado ja siinä ainakin kierteitä oli tuolla madalluksella tolpassa jäljellä vielä ainakin 50mm. Toki rengastuskin vaikuttaa tuohon, mulla oli 16x8 vanteet 195/40 kumeilla.
Muutoksia ei tarvinnut tehdä kuin ajotapaan ja reitinvalintaan, mikäli halusi välttyä ylimääräisiltä pohjakosketuksilta...
Kyseessä tosin Corrado ja siinä ainakin kierteitä oli tuolla madalluksella tolpassa jäljellä vielä ainakin 50mm. Toki rengastuskin vaikuttaa tuohon, mulla oli 16x8 vanteet 195/40 kumeilla.
Muutoksia ei tarvinnut tehdä kuin ajotapaan ja reitinvalintaan, mikäli halusi välttyä ylimääräisiltä pohjakosketuksilta...
Mitenkähän noissa takuu toimii?ihan suomalaiselta firmalta tilasin ton alustan.jos
haluaa laskea auton ihan maatavasten,kummiskin että voi ajaa,nii kannattaako nyt ne apujouset ottaa pois vai jättää sinne,joku tarkotushan niiläkin on kerran semmoset ovat laittaneet.
Täytyykös tuo alusta muutoskatastaa vai meneekö selittelemällä läpi :D
haluaa laskea auton ihan maatavasten,kummiskin että voi ajaa,nii kannattaako nyt ne apujouset ottaa pois vai jättää sinne,joku tarkotushan niiläkin on kerran semmoset ovat laittaneet.
Täytyykös tuo alusta muutoskatastaa vai meneekö selittelemällä läpi :D
No takuu toimii ihan kuten takuut yleensäkin. Vai mitä tarkoitat?
No jos sen saa haluamalleen korkeudelle ilman apujousien irroittamista, niin ei niitä sieltä kannata pois ottaa.
Nehän käytännössä ainostaan pitää sen pääjousen paikallaan, kun auton nostaa ylös/renkaalta häviää paino. Painon ollessa päällä ne on kasassa. Eli jos otat pois niin esim. katsastuksessa pääjousi pääsee heilumaan kun auto on ylhäällä, ja siitä voivat hylätä.
Kyllähän se pitää muutoskatsastaa. Toki aina voi koittaa selitellä, mutta ei siihen mitään pätevää syytä ole millä sitä selittää. Minkälaisia argumentteja suunnittelit käyttäväsi selittelyssä? Tietysti jos on niin puusilmä katsastusmies, että ei erota coilovereita vakioalustasta, niin voihan se mennä läpi ilman muutoskatsastustakin.
No jos sen saa haluamalleen korkeudelle ilman apujousien irroittamista, niin ei niitä sieltä kannata pois ottaa.
Nehän käytännössä ainostaan pitää sen pääjousen paikallaan, kun auton nostaa ylös/renkaalta häviää paino. Painon ollessa päällä ne on kasassa. Eli jos otat pois niin esim. katsastuksessa pääjousi pääsee heilumaan kun auto on ylhäällä, ja siitä voivat hylätä.
Kyllähän se pitää muutoskatsastaa. Toki aina voi koittaa selitellä, mutta ei siihen mitään pätevää syytä ole millä sitä selittää. Minkälaisia argumentteja suunnittelit käyttäväsi selittelyssä? Tietysti jos on niin puusilmä katsastusmies, että ei erota coilovereita vakioalustasta, niin voihan se mennä läpi ilman muutoskatsastustakin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa