Suuri mysteerio:
Aamun eka startti normaali
Ajossa normaali
Myöhemmin päivällä startatessa pyörittää normaalisti ja hörähtää käyntiin mutta sammuu välittömästi
Vilkuttaa hehkun valoa, mittaristossa teksti "safe"
Ei käynnisty enää millään
Laakkosen setä lukee viat, rasvaa ratin
Toimii viikon, vika uusiutuu
Laakkosen setä lukee viat, vaihtaa gatewayn
Toimii viikon, vika uusiutuu
Laakkosen setä lukee viat, arvelee että mittaristo vaihtoon
Sanon Laakkosen sedälle että nyt loppuu arvailu
Mitäs te arvaisitte? Vikakoodeja oli kuulema niin paljon että piti lähettää tehtaalle tilannearviota varten. Hommaan vikakoodilistauksen Laakkosen sedältä ja pistän tänne näytille.
Oma kutina on että vika ilmeni kostealla kelillä.
Seat 1.9tdi 2008 ei käynnisty
Valvoja: ffp jäsenet
Done. Vaihtoivat vielä maahantuojan piikkiin ECU:n, ja eihän sillä ollut mitään vaikutusta. Hetken toimi, ja sitten taas vika päällä.
Viimeisen stopin jälkeen hinausta odotellessa päätin roplata ratin asentoa kun alunperinkin oli epäilyksenäni jonkin johdon/liittimen pätkiminen. No pienen säätelyn jälkeen auto käynnistyy... Samoin rattia säätämällä sain vian uudelleen päälle (ja tieten poiskin).
Auto taas Laakkoselle ja pyyntö tarkastaa ratilta lähtevät johdot ja kas kummaa, yksi niistä oli melkein katkipoikki. Sillälailla. Pikkuisen huolellisempi tarkastus heti ensikerralla olisi säästänyt kaikki osapuolet perkeleellisestä korjauskierteeltä...
Nyt pyritään vielä ratkaisemaan että josko meidän ei kuulusi maksaa muuta kuin tuon johdon korjaus kun sitä oli alunperinkin huoltoon ehdotettu mahdollisena vian syynä.
Jospa vain olisin heti ensialkuun ottanut ruuvarin käteen, parin tunnin työllä olisi homma ollut selvä.
Viimeisen stopin jälkeen hinausta odotellessa päätin roplata ratin asentoa kun alunperinkin oli epäilyksenäni jonkin johdon/liittimen pätkiminen. No pienen säätelyn jälkeen auto käynnistyy... Samoin rattia säätämällä sain vian uudelleen päälle (ja tieten poiskin).
Auto taas Laakkoselle ja pyyntö tarkastaa ratilta lähtevät johdot ja kas kummaa, yksi niistä oli melkein katkipoikki. Sillälailla. Pikkuisen huolellisempi tarkastus heti ensikerralla olisi säästänyt kaikki osapuolet perkeleellisestä korjauskierteeltä...
Nyt pyritään vielä ratkaisemaan että josko meidän ei kuulusi maksaa muuta kuin tuon johdon korjaus kun sitä oli alunperinkin huoltoon ehdotettu mahdollisena vian syynä.
Jospa vain olisin heti ensialkuun ottanut ruuvarin käteen, parin tunnin työllä olisi homma ollut selvä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa