Golf mk1 EG-moottorin ahtaminen ?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

toni-[90]
-
Viestit: 70
Liittynyt: 12.3.2008 22:41

Golf mk1 EG-moottorin ahtaminen ?

ViestiKirjoittaja toni-[90] » 3.7.2013 20:14

Päiviä !

Pienenä haaveena/ideana on ollut ja on tuo ykkös Golhvin pieni piristäminen. Ensiksi mielessäni oli sitä hieman "parannella" vaparina, mutta ainahan se nälkä kasvaa syödessä.

Hirveitä tehoja ei olisi ALUKSI tarkoitus ottaa, mutta aika näyttää, kunhan saisi toimivan paketin.

Hirveästi en ole nähnyt/kuullut että olisi ahdettu noita EG motteja ? Sellainen kun sattuu olemaan tuossa ylimääräisenä tallin nurkassa :)

Autona toimii vm-82 golf mk1 karmann cabriolet gli jossa myös sama kone vakiona, tosin sitä en aio virittää :) 5lovisella lootalla.

Millaisella ahtimella olisi tuo paras toteuttaa ? ohjelmoitava ruisku vai alkup. mekaaninen ?
Kaikki ideat ovat plussaa!


Kokemuksia ja tietoa ja ideoita tulemaan vapaasti. Suunnitelmat ovat vielä täysin auki.

Kiitän kovasti !

Jos jotain linkkejä tms tulee mieleen asiaan liittyen niin olisi plussaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 4.7.2013 20:39

Eikös tossa EG motissa ole palotilaton kansi?
Se taitaa hieman rajoittaa puuhaa vs 1.8 koneet, joihin voi soveltaa PG koneen osia helposti.
Jos budjetilla meinaa, niin 1.6 TD pakosarja, joku Mitsun Tdo4 HL-15 tai 16 missä on hukkaportti ja by-pass itsessään.
Turbo saabin tai audin k-jetti, mikä on kyllä ihan täyttä perkelettä, mieluummin megapruutta tai muu sähkönenruisku.

http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=170 :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa