Golf 3 2.0 gti 8v -95 Käynnistysongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Eemeli85
-
Viestit: 12
Liittynyt: 10.6.2010 16:13

Golf 3 2.0 gti 8v -95 Käynnistysongelma

ViestiKirjoittaja Eemeli85 » 10.6.2010 16:25

Onkelmia käynnistämisen kanssa..

Alkoivat jo n. puoli vuotta sitten, autoa käynnistettäessä auto starttaa mutta ei saa "kakkosvirtoja" (ei syty mittaristoon merkkivalot eikä toimi sähkölasit) eli autoa ei saa käyntiin.

Näitä ongelmia siis on vain joskus ja yleensä auton ja valot saa käyntiin hetken odottelun jälkeen (lue muutaman tunnin). Joskus auto käynnistyy jos esim. rattia ja mittaristoa täräytän ja laitan esim. ovet lukkoon ulkoa ja sitten hetkisen päästä kokeilen.

Ongelmia tuntuu ilmaantuvan eniten kuumalla kelillä (ja kun olisi kiire jonnekkin).

Jos joku osaisi neuvoa niin olisin kiitollinen, liekköhän tämä joku ihan perus tyyppivika? En ainakaan pikaisella googletuksella tämmöistä löytänyt eikä täällä foorumeillakaan haulla samanlaisia ongelmia muilla ole ollut.

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 10.6.2010 20:11

valokytkin paketin takana on jokin boksi ruuville rungossa kiinni. sen sisällä on piirilevy. käy kolvilla läpi niiin auttaa. tai minulla hävisi tuo ongelma aineskin tuolla. oisko joku moottorinohjausbksi? sitä en tiedä.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 11.6.2010 13:38

Virtalukonpohja tai x-rele.

Myllis-
-
Viestit: 14
Liittynyt: 15.6.2009 18:18

ViestiKirjoittaja Myllis- » 12.6.2010 15:04

Täällä taistellaan samanlaisen auton kanssa saman vian takia. Uus virtalukonpohja tuntu vaan pahentavan ongelmaa, ite sain ropaamisesta tarpeekseni ja maanantaina auto menee boschille.
E: olis kyl kiva saada jotain vinkkiä että missä vika saattaa olla, ennen kuin rupeen boschin huolloista maksamaan persettä vaille hevosen hintoja. Oireet siis täysin samat kuin ylempänä.

Eemeli85
-
Viestit: 12
Liittynyt: 10.6.2010 16:13

ViestiKirjoittaja Eemeli85 » 14.6.2010 14:49

itsellänihän hävis tuo ongelma ku löin ratin alle lekalla johonki ilmeisesti kojetaulun runkopeltiin :S huomas ku aina täräyksestä lähti käyntin. sit löin vaan kovasti siihen rautaan ja on jo viikon toiminu ilman ongelmia! :) uskomatonta mutta totta.. ratin alta vaan muovin vek ja siihen "pikku" napautus".. tiedä sitte miten kauan kestää. =)

Passat 2E
-
Viestit: 24
Liittynyt: 29.5.2008 17:28

ViestiKirjoittaja Passat 2E » 15.6.2010 10:14

Häntti tuossa jo opastikin kolvaamaan Ajonestoboksin juotokset. Omassanikin tuo operaatio korjasi vastaavan vaivan.

Myllis-
-
Viestit: 14
Liittynyt: 15.6.2009 18:18

ViestiKirjoittaja Myllis- » 15.6.2010 19:50

Itellä vaan ei ole golfissa ajonestoa :F

Eemeli85
-
Viestit: 12
Liittynyt: 10.6.2010 16:13

ViestiKirjoittaja Eemeli85 » 16.6.2010 15:35

kiitoksia neuvoista! pitääpä kattoo seuraavaks se jos ilmenee ongelmia! mut ihmeen pitkään on toiminu jo sen täräyksen voimasta! ongelmia ootellessa.. :D

Paintmaster
-
Viestit: 480
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Paintmaster » 16.6.2010 19:39

Näissä tätä ropleemaa tuntuu olevan.. Siis just näissä 2E 8 venasissa koneissa..

Eemeli85
-
Viestit: 12
Liittynyt: 10.6.2010 16:13

ViestiKirjoittaja Eemeli85 » 17.6.2010 19:50

näköjään. ja muutenki tuntuu että ihan susi koko tappaus!

Paintmaster
-
Viestit: 480
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Paintmaster » 17.6.2010 20:09

No susi ku susi.. Kyllä tosta (omasta) katiskasta etitään minne kipinä katos.. Ja ajonesto on vasta seuraavassa vuosmallissa.. Eiks ne niin väitä, et mikä on ihmisen tekemää, sen voi korjata?? Tosin ajasta ei oo kukaan kyllä kertonu mitään?? Hienoo omistaa 2E koneinen sähkövikainen GTI golpero!! Meistä on moneksi?? Pitänee avata watutus topikki näille paskoille???

Myllis-
-
Viestit: 14
Liittynyt: 15.6.2009 18:18

ViestiKirjoittaja Myllis- » 18.6.2010 17:59

Jees, meikäläisen golfista käynnistysongelmat selvitetty. Mittariston takana olevassa piirilevyssä (ei tarkempaa tietoa että mihin liittyvä) oli kosketushäiriö, huollossa kävivät kolvilla ton levyn läpi niin rupes auto toimiin. Eikä kyllä ihan kauheen halpa reissu ollu. Jos nyt säästyttäis enimmiltä sähkövioilta jatkossa...
E: ilmeisesti tuo sama piirilevy josta häntti ylempänä kirjottelikin....

Eemeli85
-
Viestit: 12
Liittynyt: 10.6.2010 16:13

ViestiKirjoittaja Eemeli85 » 21.6.2010 15:40

eihän se voi siitä mittariston piirilevystä olla kiinni koska lähtee käyntiin vaikka otta pois koko levyn..mut sinne valokytkimen taakse en oo koskaan kattonu.

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 21.6.2010 20:11

kannattaa katsoa sieltä ja kolvilla käydä se piirilevy!

mpcaddy
-
Viestit: 118
Liittynyt: 3.6.2006 20:34

ViestiKirjoittaja mpcaddy » 11.7.2010 19:38

Terve!

Täällä 2e 8v gti golf oikuttelee. Kerran jätti kaupan pihaan jo. Virtalukonpohja vaihdettiin. Rupes toimimaan.

Nyt tuntuu, että ajonesto rupes oikuttelemaan. Ei käynnisty ei starttaa.

Katsoin sinne valokatkaitsijan taakse. Siellä oli joku boksi. Mutta se tais olla jokin vanha poppivehkeisiin liittyvä juttu. Otin mittaristonkin jo pois, mutta mitään muuta boksia en löytänyt.

Mikä nyt neuvoksi? Mistä löydän sen pirun ajoneston boksin?

Autona vw golf gti -93, saksan tuonti.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 11.7.2010 20:26

Nyt tuntuu, että ajonesto rupes oikuttelemaan. Ei käynnisty ei starttaa.
-> alkuperäinen ajonesto jos kiukuttelee, niin kyllä starttaa, hörähtää jopa käyntiin, mutta sammuu heti.
Katsoin sinne valokatkaitsijan taakse. Siellä oli joku boksi.
-> alkuperäinen ajoneston boksi, löytyy juuri tuolta, valokatkaisijan takaa Täällä lisää aiheesta.

Oletko kokeillut startata suoraan startin kyljestä yhdistämällä? Toimiiko startti ja/tai saako se jännitettä.

mpcaddy
-
Viestit: 118
Liittynyt: 3.6.2006 20:34

ViestiKirjoittaja mpcaddy » 12.7.2010 9:59

Johdot/liitokset startille olivat hapettuneet. Puhdistin ne ja auto lähtee käyntiin.

Siitä ajonestoboksista vielä. Sellaista ei ole valokatkaisijan takana. Se on jossain muualla piilotettuna.

Guranic
-
Viestit: 21
Liittynyt: 18.10.2003 13:40

ViestiKirjoittaja Guranic » 14.7.2010 8:30

Autona Golf 3 GTi Edition -94 ja ajonesto temppuili kun helteet alkoivat. Aiemmin oli myös oireita jotka menivät ohitse vain käyttämällä virtoja pois. Selkein oire ajonestossa on minusta se, että käännettäessä virrat päälle ei oikeastaan mikään reagoi. Auto kyllä starttaa muttei käynnisty. Siis jos avainta käännettäessa "esivirta" asentoon ennen starttausta ei mittarissa valot syty eikä sähköikkunat sun muut toimi niin viittaa ajoneston boksiin.

Boksi löytyy kun purkaa valokatkaisijan ja vasemman tuuletusritilän ratin vasemmalta puolen pois. Boksi on yhdellä ruuvilla kiinni metallisessa telineessään perässä kaksi johtonippuliitintä. Itse otin irti boksin ja kävin juotattamassa ammattilaisella piirilevyn juotokset uuteen uskoon. Maksoi vitosen ja Golf laulaa taas kuten Insinööri-Heinrich on sen alunperin suunnitellutkin laulavan.

mpcaddy
-
Viestit: 118
Liittynyt: 3.6.2006 20:34

ViestiKirjoittaja mpcaddy » 14.7.2010 22:09

Tarkoitin tietenkin, että omassa autossani ei löydy tuota boksia sieltä, missä kaikilla muilla tuntuu olevan.

Eemeli85
-
Viestit: 12
Liittynyt: 10.6.2010 16:13

gölf

ViestiKirjoittaja Eemeli85 » 7.9.2010 10:31

nyt on lähettävä itekki sitä latikkoo ettimään! meinaa nimittäin katkoo virtoja jo aina ajaessaki?!? :S toivottavasti löytyy :))

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 8.9.2010 14:53

Oma 2E on kahdesti jättänyt totaalisesti käynnistymättä. Toisella kerralla oli hall-anturi sökönä, toisella kerralla puolan sytytysmoduuli. Kannattaa nekin tarkastaa jos kipinä uupuu.

Nyt jättää starttaamatta taas ehkä kerran sadasta kerrasta, mutta kun kilauttaa hiukan startin solenoidin kylkeen niin lähtee ekalla. Pitäisi sekin jaksaa vaihtaa. Talvella piti jo julmettua rääkymistä välillä kun jäi jumittamaan.

Eemeli85
-
Viestit: 12
Liittynyt: 10.6.2010 16:13

ViestiKirjoittaja Eemeli85 » 18.10.2010 17:50

boksi löyty ja tinaukset läpi käyty! nii ongelmat loppu siihen! mutta minkähän kokonen mahtaa olla pyörän navan mutteri edessä ku pitäs vissiin laakeria alkaa vaihtamaan..? ja onko paha homma vaihtaa?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 18.10.2010 18:26

30 ja ei ole paha homma.

Eemeli85
-
Viestit: 12
Liittynyt: 10.6.2010 16:13

ViestiKirjoittaja Eemeli85 » 18.10.2010 18:41

voiko se olla niin pieni? ku sehän on semmonen "moni kanttinen mutteri"

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 18.10.2010 19:16

Ja laakerinvaihtoon tarvit prässin.

Eemeli85
-
Viestit: 12
Liittynyt: 10.6.2010 16:13

ViestiKirjoittaja Eemeli85 » 18.10.2010 19:34

jep! se on sit vietävä jonnekki prässättäväks.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 18.10.2010 19:47

Jep, itsellä sama ongelma. Viiime syksynä toinen puoli ja nyt toinen puoli, olisi varmaan kannattanut vaihtaa molemmat kerralla. Mutta sitten se vanha tietty olisi kestänyt maailman tappiin ja olisi tehnyt kymmenien eurojen tappiot :D

Eemeli85
-
Viestit: 12
Liittynyt: 10.6.2010 16:13

ViestiKirjoittaja Eemeli85 » 18.10.2010 19:55

nii se taitaa 30 e olla kappale :)) se on aamusta alotettava remontti sillä että ostaa sen käypäsen hylsyn!

-Spegu
-
Viestit: 159
Liittynyt: 6.12.2010 19:19

ViestiKirjoittaja -Spegu » 27.6.2013 6:51

Hieman vanha ketju mutta laitetaan nyt kuitenkin.

Eli oma mk3 8v gti on laiska käynnistymään.
Varsinkin kuumilla keleillä saa jonkun aikaa sahata ja polkea kaasua että hörähtää.
Ja kun hörähtää niin se kuullostaa ensimmäiset 2 sekunttia perhanan vaikealta käymiseltä mutta tasottuu kuitenkin heti normaaliksi.
Ajossa en huomaa mitään erikoista.

Tehny tuota kohta vuoden päivät ja pari kertaa ei oo lähteny käymään ollenkaan.
Joutunut odottamaan vartin verran ennen kun kokeilee uudestaa jolloin lähtee käyntiin.
Missä vika?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 27.6.2013 9:46

Lämpöanturia uusittu joskus ? Lukemia voi tarkastella testerillä.

-Spegu
-
Viestit: 159
Liittynyt: 6.12.2010 19:19

ViestiKirjoittaja -Spegu » 27.6.2013 11:25

Joka lilluu siinä isossa laipassa lohkossa?
Vaihdoin puolvuotta sitten uuden"käytetyn" toisesta samanlaisesta autosta joka pelas täydellisesti.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.6.2013 14:50

Voisko polttoaineen paineenvaraaja päästää paineet pois? Silloin pumpulta kestää hetken että paine riittää suuttimilla ja mahdollistaa paremmin polttoaineen höyrystymisen putkissa.

Kokeile ongelmakelillä että kääntelet ennen starttia joitain kertoja rauhallisesti virrat päälle että pumppu käy sekunnin ja kuulostele vaikuttaako käynnistyvyyteen.

Tai sitten pakottaa pumpun hetkeksi pyörimään ennen starttia.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 27.6.2013 15:17

Ei ole mitään paineenvaraajaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.6.2013 15:26

Oleellinen tieto tuota ylläolevaa kokeillessa :D

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 27.6.2013 15:35

Kyllä se varmaan on, jos joku käy etsimään vikaa semmoisesta palikasta jota ei ole koko autossa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa