vikakoodia IV-golf abs-jarrut ei toimi

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

hanski
-
Viestit: 1193
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

vikakoodia IV-golf abs-jarrut ei toimi

ViestiKirjoittaja hanski » 20.6.2013 15:35

-99 4-korisesta golffista saatiin vag-comilla seuraava vikakoodi:


Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 907 379 G
Component: ABS 20 IE CAN 0001
Coding: 03304
Shop #: WSC 15000
2 Faults Found:
00283 - Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)
35-10 - - - Intermittent
00283 - Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)
16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent


vasemmalta edestä abs anturi ilmeisesti vaihtokunnossa. onko siinä vielä jokin muukin vika, vai mitä tuo 2vikaa tarkoittaa?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.6.2013 15:54

-Signaali ajoittainen
-Signaali rajojen ulkopuolella

Anturin johdotus yksikölle tai anturi. Anturi on halpa, mutta ärsyttävä kaivaa se vanha pois sieltä kolosta...

hanski
-
Viestit: 1193
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 20.6.2013 19:20

pitääkö tuo vika vielä kuitata pois, vai sammuuko abs-valo uudella ja ehjällä anturilla?
samalla löytyi myös toinen vikakoodi, jolle en googlella löytänyt mitään, mitä tuo tarkoittaa?

00953 - Interior Light Time limit
25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.6.2013 19:58

Pitää nollata.

Sisävalon kytkimessä kontaktivika kun ei tiedä asentoa?

hanski
-
Viestit: 1193
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 20.6.2013 20:11

miten se nollaus sitten tehdään? varmaan tuolla vag-comilla, mutta miten? saa opastaa, kiitos!

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.6.2013 20:24

Siihen on ihan oma nappulansa jossa lukee jotain Clear. Ei paljoa oo erehtymisen vaaraa?

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 20.6.2013 20:34

Itellä sammu abs valo kyl iha anturin vaihdolla..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.6.2013 22:13

Mjaa... Mulla vaati A3:ssa nollauksen.

En muista mikä koodi oli, mutta selkeästi osoitti tietyn anturin puuttuvaa signaalia. Akku oli kiinni koko operaation ajan, jos se sulla mahtoi olla irti. Vaikka vaikuttaakohan se mitään?

hanski
-
Viestit: 1193
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 15.12.2013 18:58

ABS anturi tuli tähän vaihdettua ja vaati ainakin tässä autossa nollauksen, jotta valo sammui.

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 16.5.2015 9:28

Vaihdon Octavia 2:een (2007) etulaakerin, ja tuli alkoi ABS:n ja EPS:n valo palamaan.

Vikakoodiksi antaa

00283 - ABS Wheel Speed Sensor Front Left (G47)
003 -Mechanical Failure - Intermittent

Possible Causes
Excessive Air Gap between ABS Wheel Speed Sensor Front Left (G47) and Rotor
Short Circuit in Wiring from/to ABS Wheel Speed Sensor Front Left (G47)
ABS Wheel Speed Sensor Front Left (G47) faulty
Possible Solutions
Check ABS Wheel Speed Sensor Front Left (G47) Installation
Check Wiring from/to ABS Wheel Speed Sensor Front Left (G47)
Check ABS Wheel Speed Sensor Front Left (G47)


Vaihdettu tuo pyörintänopeustunnistin, mutta valot palaa edelleen. Nollausta ei tehty, ku VCDS ei toimi...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 16.5.2015 9:32

Onko se anturi liian kaukana kehältä.

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 16.5.2015 10:14

Tässä ei ole sellasta hammas-/ritiläkehää vaan magneettinen.

http://www.topautoosat.fi/stark-7587907.html

ja ihan OEM numerollinen laakeri eikä mikään hinnat alkaen.

Ja tuo tunnistin "lukee" kehää sivusta.

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

ViestiKirjoittaja arduaen » 17.5.2015 8:20

Vikakoodit nollaukseen ny ekana ja sit liveseurantaa jos vieläki herjaa.
vanha anuri meni rikki navan vaihto prosessissa?

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 18.5.2015 13:01

Koodit nollattu ja heti tuli uudelleen...

Gollpero
-
Viestit: 274
Liittynyt: 11.3.2012 13:04

ViestiKirjoittaja Gollpero » 20.5.2015 15:36

Ootko kokeillut pitää akkua vaikkapa puol tuntia irti?

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 20.5.2015 20:05

Enpä ole akun kenkiä irroittanut.

Tarkennettakoon vielä tuohon; kun käyttää virrat pois ja laittaa takasin, niin vain ABS valo palaa. Kun lähtee ajamaan, niin EPS syttyy noin 10 km/h vauhdissa ja jää sen jälkeen palamaan kunnes taas käyttää virrat pois.

No onneksi on katsastukseen aikaa 3½ kuukautta, niin ehtinee vikakin selvitä.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 20.5.2015 20:06

Johtosarjavikaa?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.5.2015 21:11

Nopeus kun vähän nousee, niin järjestelmä tekee itsetestin. Jotkut viat näkyy ilman sitäkin.

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 8.8.2015 8:37

Vika poistui uudella laakerilla. Eli laakerissa oleva magneetti oli viallinen vaikka siihen tarttui pieni prikka samoin kuin oikeaa signaalia antavaan magneettikehäänkin.

Kaverilla oli vastaava vika Suberbin takalaakerin kanssa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 8.8.2015 9:52

Menikö uusi laakeri omasta pussista?

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 8.8.2015 17:34

En ole vielä reklamoinut.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa