Elikkäs mul on tommonen golf mk3 5d vm95. Ajattelin ruveta tekniikkaa vaihtamaan 1.8:sta vr6.seks.
Mitäs kaikkee muuta pitää vaihtaa ku jarrut, että saisi katulailliseksi?
Onko tohon koriin mahollista saada 1.8t konetta lailliseksi? ja mitäs kaikkea se vaatiii?
Mk3 Tekniikan vaihto.
Valvoja: ffp jäsenet
Myös alatukivarret on erilaiset, muistaakseni myös taka-akseli. Ja jouset + iskarit.
1.8t voi helposti katsastaa, asennuskin "kohtuu" helppo. Järkevämpi se ainakin olis kuin VR6. Samat alustan hilppeet paikalleen kuin VR6 -swapissä. Vaihteistoiksi on enemmänkin sitten vaihtoehtoja kuin VR6:n kanssa. Sähköt tuottaa enemmän päänvaivaa.
Olisko sulla joku valmis tekniikanluovuttaja VR6-swappiin?
1.8t voi helposti katsastaa, asennuskin "kohtuu" helppo. Järkevämpi se ainakin olis kuin VR6. Samat alustan hilppeet paikalleen kuin VR6 -swapissä. Vaihteistoiksi on enemmänkin sitten vaihtoehtoja kuin VR6:n kanssa. Sähköt tuottaa enemmän päänvaivaa.
Olisko sulla joku valmis tekniikanluovuttaja VR6-swappiin?
Eteen:
- etujarrut
- olka-akselit
- tukivarret
- kallistuksenvakaaja
Taakse:
- taka-akseli
- takajarrut
Konttorista riippuen saattavat vaatia ABS:t tai sitten ei. Nuo joutuu kolmoseen vaihtamaan joka tapauksessa jos tekniikka on tehokkaampi kuin 2.0 8V (115 hv).
Omasta mielestä järkevämpi (?) tekniikkavaihtoehto olisi 1.8T tai sitten 2.0 16V: kevyempi tekniikka ja pikkuvireillä saa saman verran tehoa kuin VR6:sta pienemmällä polttoaineen kulutuksella. Jos VR6 kuitenkin tuntuu siltä omalta vaihtoehdolta, laita se. Autojen harrastelussa järkevyys on harvoin se ykkösjuttu... :)
- etujarrut
- olka-akselit
- tukivarret
- kallistuksenvakaaja
Taakse:
- taka-akseli
- takajarrut
Konttorista riippuen saattavat vaatia ABS:t tai sitten ei. Nuo joutuu kolmoseen vaihtamaan joka tapauksessa jos tekniikka on tehokkaampi kuin 2.0 8V (115 hv).
Omasta mielestä järkevämpi (?) tekniikkavaihtoehto olisi 1.8T tai sitten 2.0 16V: kevyempi tekniikka ja pikkuvireillä saa saman verran tehoa kuin VR6:sta pienemmällä polttoaineen kulutuksella. Jos VR6 kuitenkin tuntuu siltä omalta vaihtoehdolta, laita se. Autojen harrastelussa järkevyys on harvoin se ykkösjuttu... :)
Viimeksi muokannut jii_bee, 16.6.2013 19:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa