bora 4motion.. ongelma. kiire..

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

turbo75
-

bora 4motion.. ongelma. kiire..

ViestiKirjoittaja turbo75 » 9.6.2013 13:44

mulla oli semmoinen ongelma että epäilen että borassa ei tuo neliveto kytkeydy päälle syystä tai toisesta.. ja asia ilmeni näin että jäin nurmikolle vähän jumiin ja ajattelin että kyllä se siitä lähtee mutta ei.. ja samalla huomasin että takapyörissä ei ole minkäänlaista eloa vaikka kuin yritti vääntää.. eli kysymys olis seuraavan lainen että millä pystyn todentamaan että tuo haldeksi toimii??? mulla on itsellä vika kooden lukia (joku yleismalli) mutta ei antanut mitää koodia mistää.

kiitos jo etukäteen.

turbo75
-

ViestiKirjoittaja turbo75 » 9.6.2013 17:03

lähempi tarkastelu tuotti sen verran tulosta että perästä kun liittimen irroittaa niin kuuluu perästä pieni naksahdus ja kun liittimen laittaa takaisin kiinni niin pieni jatkuva surina kuuluu vaimeasti mutta silti ei esim hiekalla ei vedä kuin etu pyörät?? onko normaalia?? mun mielestä ei...

veksu
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 9.6.2013 17:04

esipainepumppu hyvin todennäköiseesti vaihtoiässä.

vag-comilla haldex ohjaimeen kiinni siellä on kytkimen toimintahäiriö ilmoitus siitä voi yleensä päätellä vian.

jos surina kuuluu niin sitten kannattaa ehdottomasti tutkia paremmin, voi olla jopa joku muukin vika.

turbo75
-

ViestiKirjoittaja turbo75 » 15.6.2013 9:46

vika löytyi.. esipaine moottorista hiilet loppu oli siis öljyt päässy väärää paikkaa.. nyt hiilet vaihdettu mutta mistä löytää ne tiivisteet ja stefan siihen?? ostan heti jos jollain on nurkkiin semmoiset jäännyt saattaisin olla myös kiinnostunut viallisesta moottorista vai olisiko jollain tieto mistä noita tiivisteitä/stefoja voi tilata täällä suomen maalla..?

J.S.P
-

ViestiKirjoittaja J.S.P » 15.6.2013 14:55

Täällä jotain aiheesta eli kannattaa lukea jos ei ole jo luettukin:

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=24 ... &start=100

Maastomato
-

ViestiKirjoittaja Maastomato » 15.6.2013 15:24

Mallit mukaan ja Tiivistekeskukseen. Ainakin jokaiseen trukkimoottoriin olen tiivisteet tuolta saanut. Muilta paikkakunnilta en tiedä vastaavia liikkeitä mutta eiköhän vähän joka suunnalla ole joku tiivistekauppa.

Kannattaa myös tarkistaa että ankkuri on hyvässä kunnossa. Jos on syvätkin urat ja ankkuri mustunut niin melkein helpommalla pääset vaihtamalla koko moottorin. Monta kertaa käynyt niin että vanhaan moottoriin kun on hiilet vaihtanut, niin ei ole kestänyt kuin sen pyhättömän päivän kun ankkuri on ollut liian huonossa kunnossa tai halkaisija pienentynyt liikaa. Myös kannattaa tarkistaa että lamellit ovat tasaiset ja lamellien välit kunnossa.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”