Käyntihäiriö Golf 2005 1.6 fsi

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

zarde
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.12.2010 23:15

Käyntihäiriö Golf 2005 1.6 fsi

ViestiKirjoittaja zarde » 8.6.2013 16:56

Moi kaikki,

auttakaas miestä mäessä. Eli aiheen autossa moottori on todella tehoton. Moottori ei kierrä yli 4000 kierrosta minuutisssa. Noin kolmessa tonnissa kuuluu korkeapainepumpun lähettyviltä sellainen peltinen rämähdys ja kierrokset putoaa. Jos kaasun laittaa pohjaan niin moottori sakkaa ja lähestulkoon aina sammuu. Olen puhdistanut kaasuläpän, Egr:n ja sopeuttanut ne. Vaihtanut kaikki tulpat, puolat ja anturit G28/G40. Vag-com herjaa vielä anturia G28. Vcds näyttää korkeapaine pumpulle max 100 bar painetta, mutta kun koneesta kuuluu se rämähdys niin paine ei putoa sadasta ollenkaan. Itse epäilin aluksi venähtänyttä jakoketjua, mutta kun kone käy normaalisti tyhjää ja vika toistuu aina samalla kierrosluvulla niin vika tuskin löytyy sieltä. Onko teillä viisaammilla jotain ehdotuksia mitä mitata/tutkia seuraavaksi? Käytössä siis HEX+CAN/VCDS.

Zarde

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 10.6.2013 22:17

Tarkka vikakoodi olis hyvä, onko epäuskottava suhde kampi/nokka vai millainen? Ketju on silloin mahdollisuus

zarde
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.12.2010 23:15

ViestiKirjoittaja zarde » 11.6.2013 9:39

Kun lähdin kylmällä moottorilla koelenkille, niin moottori toimi paremmin ja kierroksetkin nousi yli 5k. Heti kun moottori rupesi lämpenemään niin pukkasi tuon vikakoodin ja moottori taas hyytyy. Tuo kyllä viittaa aika voimakaasti jakoketjuun. Ei kai tässä muu auta kuin ruveta purkamaan jakopäätä osiksi. Onko nokka-akseleissa mitään kohdistuspisteitä, että saa ajoituksen kohdalleen ilman VW:n omaa lukitustyökalua?

Tuesday,11,June,2013,09:24:36:44546
VCDS Version: Release 11.11.6 (x64)

Address 01: Engine Labels: 03C-906-056-BAG.LBL
Control Module Part Number: 03C 906 056 CB HW: Hardware No
Component and/or Version: MED9.5.10 G00 9267
Software Coding: 0000072
Work Shop Code: WSC 00028 028 00001
VCID: 65C17008AFCFC430B3D
1 Fault Found:

004928 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)
P1340 - 001 - Incor. Correlation
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 294762 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 08:59:41

Freeze Frame:
RPM: 2120 /min
Load: 94.5 %
Speed: 26.0 km/h
Temperature: 42.0°C


Readiness: 1110 0101

zarde
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.12.2010 23:15

ViestiKirjoittaja zarde » 14.6.2013 10:53

No niin, nyt on nokkaketju vaihdettu. Vaihdoin ketjun, kiristimen, kaksi ratasta ja öljypumpun imuputken. En vaihtanut isoa säätöratasta. Ketju oli venynyt vajaa pari senttiä, eikä kiristin kiristänyt ketjua kireälle. Jako oli hypännyt yhden pykälän. Tähän asti kaikki hyvin. Ei muuta kun auto tulille. Auto käy erittäin huonosti tyhjää ja tuntuu kuin joku jarruttaisi moottoria kierroksilla 700-1300rpm. Ajossa moottori toimii aivan kuten pitääkin. Vääntöä löytyy ja kone kiertää tappiin asti. Kun auton paikalla ollessa pidän kaasua vaikka kahessa ja puolessa tonnissa, niin hetken päästä kierrokset rupeavat tasaisesti laskemaan ja ne laskee aina köhivälle tyhjäkäynnille asti. Kun painan vähän kaasua lisää niin moottori ottaa taas kierroksia. Vikakoodeja ei ole, paitsi kun kerran kierrokset kävi kuudessa sadassa niin tuli taas tuo G28/G40 -Incor. Correlation koodi. Uskoisin että koodi johtui epätasaisesta käynnistä sammumispisteessä. Apuva!! Mitä seuraavaksi?

Zarde

Teukka_82
-
Viestit: 6
Liittynyt: 21.3.2013 4:15

ViestiKirjoittaja Teukka_82 » 30.6.2013 14:52

Muilla ei vaikuta olevan kauhean hyviä ideoita niin kerrompa nyt oman kokemukset samasta viasta. Kone mulla kylläkin aivan eri eli kyseessä vr6 mutta vika tasan sama. Vaikka hommana melkoinen niin kannattaa tarkastaa jakopään merkit. Itsellä oli nokka-akseleiden välissä yhden hampaan heitto niin kovemmilla kierroksilla ja ajettaessa toimi täydellisesti mutta tyhjäkäynti huonoa ja se pieni alue matalilla kierroksilla oli takkuinen. Ajoitusten säätö ja vika oli tiessään.

204
-
Viestit: 210
Liittynyt: 19.4.2009 7:43

Re: Käyntihäiriö Golf 2005 1.6 fsi

ViestiKirjoittaja 204 » 10.7.2016 9:25

Miten tuo jakopään kohdistus tehdään?
Onnistuuko kotikonstein?
Tartteeko jonkin erikoistyökalun ja minkalaisen?
Nyt ei moottorin vikavalo sammu ja on tehty melkein kaikki mahdollinen.
Täytyy tarkistaa tuo seuraavaksi.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

Re: Käyntihäiriö Golf 2005 1.6 fsi

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 11.7.2016 22:10

Tarvitsee todellakin erikoistyökalut. Ketju lienee venynyt kun tuota koodia antaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa