Audin multitronic vs. S-tronic

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

Audin multitronic vs. S-tronic

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.6.2013 3:48

Kas niin, kaverin puolesta tässä hämmästelen että mahtaako tuosta Multitronicista olla useitakin kehitysversioita tuolla Saksassa? Ikäluokka olisi 2011 ja siitä eteenpäin. Vai onko ne sielläkin niitä samoja mitä täällä myytiin muutaman vuoden ja sitten loppu?

Tietenkin ensimmäisena tulee mieleen että olihan se multitronic kaikissa malleissa se portaaton vaihteisto? Vai onko se markkinointinimi ja se onkin tänä vuonna joku über-vaihteisto mitä me täällä ei olla nähtykään?

Kokemuksia? Mutuja?

P.S. Saa kertoa kaikki huonot puolet tähän viestiketjuun -11 3,0 TDi -malleista. Tulen linkittämään tämän kys. kaverille. Hyvässä ja pahassa :|

E: On jo neuvottu lukemaan Audifinssiä...

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 7.6.2013 23:48

3.0tdi:tä ei ole saanut Multitronicilla. Vanhemmat quattrot ovat aina manuaaleja tai Tiptronicilla ja uudemmat manuaaleja, tipillä tai S-tronicilla. Vaihteiden määrä vaihtelee ja näissä on myös ihan oikeat vaihteet eikä virtuaalipykälät kuten multitronicissa.

Multitronic = portaaton ns. variaattori ja vain etuvedon yhteyteen
S-tronic = kaksoiskytkinvaihteisto, sama asia kuin DSG, etuvedon tai uudemmissa quattron kaverina
Tiptronic = perinteinen momentinmuuntimella varustettu automaatti, etuvedon tai quattron kaverina

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.6.2013 0:32

Saksan härveli olisi kiikarissa ja siellä on multitronicia 3,0 TDI:ssäkin.

Varaosakataloogia just tänään selasin ja ei-multitronic automaatit on seitsemän- tai kahdeksanpykäläisiä. Erotteleeko se tieto kaksoiskytkimelliset ja perinteiset?

Tuo "DSG" olisi kaverilla nimenomaan haussa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 8.6.2013 1:03

Eikö se "DSG" ole Audilla juurikin tuo S-Tronic, mallista riippumatta, kuten aiemmin mainittiinkin jo? Multitronic on aina jotain ihan muuta (tuo "variaattori"vaihteisto). Vai onko mulla mennyt nyt jotain ohi ja pahasti?

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=ErOw2kQaTCE <- vaihteet siinä vaihtuu, mutta kukapa tulkkaa että millainen vaihteisto on kyseessä? Hitaan oloisesti vaihtaa ainakin mun mielestä, joten taitaa olla perinteinen tomaatti?
Tässä vielä S-Tronicci: http://www.youtube.com/watch?v=VSLaVN9rTpI - Vaihtaa huomattavasti nopeammin ilman kuminauha-efektiä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa