Kaverilla on pihassa tuollainen -89 vuotinen 1.8 passatti. Auto on koriltaan täysin läpikäyty 2. vuotta sitten talvella. Nyt tämän talven lopuilla moottori tuli oman elämän kaarensa loppuun. Ensin ajatus oli kunnostaa se moottori, mutta sitten heräsi ajatus siitä että mitä jos samantien laittaisi 1.8t moottorin.
Tarkoitus olisi kun moottori sinne passattiin laitetaan laitetaan moottoriin samalla myös K04 ahdin, isommat suuttimen ja tietenkin välijäähdytin. Sekä mahdollisesti myös etanolisoidaan moottori samassa, kun auto on kerran ilman katalysaattoria.
Mutta mikä niistä 1.8T moottoreista kannattaa laittaa sinne moottoritilaan? Oma ehdotukseni on ollut AGU moottori, jossa kaikki puoltaa poikkitais asennusta. Mutta miksi kaikilla palstoilla vannotaan AEB lohkon nimeen, mikä siitä tekeen muita paremman?
35i Swap
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 17 vierailijaa