Moro!
Tässä nyt paikallisen eli Tampereen Lielahden Fixuksen kanssa tullut asioitua melkoisesti, viimeisin kehitys oli kun 2000 1.8T GTI:stä pamahti jousi poikki, josta sitten mukavasti Lielahteen. Huollosta soiteltiin perään, että etupään iskarit on "ihan pyöränpumppuja" , no kieltämättä siltä se vähän vaikuttikin. Vaihdettiin minun pyynnöstä kerralla kaikki iskarit joka nurkkaan. Pyysin vähintään Volkkarin GTI mallin alkuperäisiä vastaavia ja painotin asiaa, ettei nyt mitään paskaa vaihdeta alle.
Auto hytkyy ku merisairas. Oli parempi ennen iskarien vaihtoa :)
Kuitissa lukee maksut KYB:n iskareista.
GTI Mk4 iskarit
Valvoja: ffp jäsenet
GTI Mk4 iskarit
Viimeksi muokannut Hape, 7.6.2013 4:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tarina ei kerro, mitä sinne alle on pantu, mutta melkoinen säätö oli kytkimen kanssa kyseisen puulaakin kanssa viimekesänä, ja viimesyksyisen etujarrulevyjen ja palojen vaihdon jälkeen ratti täristää edelleen aika ilkeästi jarrutuksissa, eikä ole edes kesä/talvirenkaista kiinni kun tekee molemmilla.
Parhautta on merkkaus huoltotyössä, että koeajettu ja kaikki kunnossa. Itse huomasi heti ekassa jarrutuksessa :)
Parhautta on merkkaus huoltotyössä, että koeajettu ja kaikki kunnossa. Itse huomasi heti ekassa jarrutuksessa :)
ja viimesyksyisen etujarrulevyjen ja palojen vaihdon jälkeen ratti täristää edelleen aika ilkeästi jarrutuksissa, eikä ole edes kesä/talvirenkaista kiinni kun tekee molemmilla.
Voipi olla että napa on ei ole kunnolla/ olleenkaan puhdistettu kun on uudet levyt laitettu pakoilleen. Ei tarvitse olla kauheestikkaan likaan välissä kun on jo jarrulevy sen verran kierrossa että alkaa ravistamaan.
Mikäli näin on päässyt käymään, saataa olla että jarrulevy on jo kulunut sen verran kieroksi ettei jarrusta saa hyvää kuin vaihtamalla uudet jarrulevyt .
Ihan perinteinen kuvio kun autohuolto pissii surutta tietämätöntä silmään. Tollanen jarrujen ravistus kuuluu korjata takuutyönä, ihan perusjuttu.
Alustan osalta asia on mutkikkaampi -jos työn vastaanottotiedoissa lukee että autoon asennetaan vain ja ainoastaan alkuperäistä jäykemmät iskunvaimentimet, ei tuollaista työtä voi hyväksyä. Jos em. tieto on vain toivomus, silloin se ei velvoita työn tekijää tekemään asiaa rivihommasta eroavasti.
Perus KYB:t on kyllä omallakin kohdalla olleet sen verran letkurat, että itelläkin lenti uudet iskarit erään projektin osalta romukoppaan jo muutaman kilometrin ajon jälkeen ja tilalle tuli jäykempää Gabrielia. Toki Koni, Bilstein yms on varmoja valintoja, mutta yleensä perus autohuollot ja asentajat tajuaa niistä yhtä paljon kuin sika sateliitista ja asentavat siinä toivossa että "kaasuiskari ku kaasuiskari, sese on hyvä".
Alustan osalta asia on mutkikkaampi -jos työn vastaanottotiedoissa lukee että autoon asennetaan vain ja ainoastaan alkuperäistä jäykemmät iskunvaimentimet, ei tuollaista työtä voi hyväksyä. Jos em. tieto on vain toivomus, silloin se ei velvoita työn tekijää tekemään asiaa rivihommasta eroavasti.
Perus KYB:t on kyllä omallakin kohdalla olleet sen verran letkurat, että itelläkin lenti uudet iskarit erään projektin osalta romukoppaan jo muutaman kilometrin ajon jälkeen ja tilalle tuli jäykempää Gabrielia. Toki Koni, Bilstein yms on varmoja valintoja, mutta yleensä perus autohuollot ja asentajat tajuaa niistä yhtä paljon kuin sika sateliitista ja asentavat siinä toivossa että "kaasuiskari ku kaasuiskari, sese on hyvä".
Itselläni on borassa perus KYB kaasuiskarit, eibach jousien seurana, en voi yhdistelmää moittia millään tavalla. Pintakovuus verrattuna 10v/120tkm ajettuihin oe iskareihin on olematon ja käytös muutenkin todella hyvä. Autossa myös lisänä jäykempää puslaa, vakaajaa jne. enkä voi kybeistä sanoa mitään pahaa.
Eiköhän vika/ominaisuus liene jossakin muualla. Ainakin volkkarin alkuperäiset oe iskarit 10 vuotiaina ovat aivan kuraa, jäykät ehkä, mutta ajomukavuus tipotiessään.
Näin autoa ajamatta mahdoton sanoa, onko vika autossa vaiko kuskissa.
Jarrut täristää, levyt kierot...
Eiköhän vika/ominaisuus liene jossakin muualla. Ainakin volkkarin alkuperäiset oe iskarit 10 vuotiaina ovat aivan kuraa, jäykät ehkä, mutta ajomukavuus tipotiessään.
Näin autoa ajamatta mahdoton sanoa, onko vika autossa vaiko kuskissa.
Jarrut täristää, levyt kierot...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa