Golf IV -01 1.6 öljynpaine valo vilkkuu

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jmmv
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 30.5.2013 20:46

Golf IV -01 1.6 öljynpaine valo vilkkuu

ViestiKirjoittaja jmmv » 30.5.2013 21:00

Tänään päivällä oli alkanut rouvalla ko. autossa öljynpaine valo vilkkua. Vihainen puhelu minulle, luuri korvaan, hetki murjotusta ja sitten appiukko oli rientänyt apuun ja lisänneet öljyä litran pari. Pari kilometriä ajoa huoltamolle ja vilkkuminen jatkui. Ostivat lisää öljyä ja sitten valosta piittaamatta olivat ajaneet n.10km matkan. Appiukko oli pihassa vaihtanut sen jälkeen autoon öljyt...

Öljyt oli tarkastettu viime viikolla, mutta jostain syystä ennen ensimmäistä lisäystä eivät olleet tikkua vilkuilleet. Tilanne on siis nyt (ja koko ajan ollut) se, että tyhjäkäynnillä valo pimeinä, mutta kun liikkeelle ja kierroksia koneeseen valo syttyy. Normaalisti oli käynyt tuon 10km matkan...

Pyörittelen jo mielessäni monen tonnin remontteja, moottorinvaihtoa ynnä muuta, mutta kysymys kuuluukin:

Murehdinko turhaan vai onko katastrofi jo tullut?

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 30.5.2013 21:26

Vika voi olla myös öp-anturissa tai sen johdoissa.

jmmv
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 30.5.2013 20:46

ViestiKirjoittaja jmmv » 30.5.2013 22:12

Sitä lähinnä itseäni rauhoitellakseni ajattelenkin, että kuinka todennäköistä on että jotain "kaoottista" on tapahtunut, kun autolla on ajettu valon syttymisen jälkeen, vaikka käynnissä yms. ei mitään merkkiä ollut...?

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

ViestiKirjoittaja hiksi » 30.5.2013 22:38

Harvemmin se öljynpainevalo palaa turhaan. Eli todennäköisesti iso koneremontti edessä ja syyllistä ei tarvi paljon rattia pidemmältä hakea. Punanen valo kun tarkottaa aina, että auto seis. Öljyn lisäys ei siinä vaiheessa auta jos paineet puuttuu.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.5.2013 23:14

No ainakin öljynpainemittaus pitää tehdä.

folkkari121
-
Viestit: 107
Liittynyt: 30.12.2007 18:47

ViestiKirjoittaja folkkari121 » 5.6.2013 3:02

No kyllä se taitaa olla ihan vaan anturi/liitin/johtovika :-)
Vageneissa on todella paljon anturi ynm. vikoja, paskempia kun ovat koneeltaan kuin japsit ynm. , että ota vain ihan rauhallisesti. Ja se öljynkulutuskin kuuluu vagenisa asiaan :-D

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 5.6.2013 12:47

Yhden tapauksen tiedän, Audi A4 1.9TDI vm -98, jossa öljynpaineenvalo syttyi aina vasta 2000rpm kohdalla. Tyhjäkäynnillä ja alle noiden kierrosten ei herjannut mitään. Kävi korjaamolla useaan otteeseen, vaihtelivat antureita, johtoja tarkastelivat ja mittaristoa myös. En enää muista saivatko korjattua, mutta öljynpaineet siellä oli kohdallaan, kun se ajeli sillä vaikka kuinka pitkään valosta huolimatta. Ärsyttävin siinä oli se kova piippaus joka kävi joka kerta kierrosten mennessä yli sen 2000rpm. Googlella löytää englanniksi lisää tapauksia, tuossa yksi kommentti rikkoutuneesta johdosta:
The VW technician found the break in the wire just behind the dash and cut and re-joined it and all is back to normal again.


Ja koko keskustelu: http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/show ... t-comes-on

Mutta kannattaa se vika selvittää, ennenkuin ajelee enempää.

folkkari121
-
Viestit: 107
Liittynyt: 30.12.2007 18:47

ViestiKirjoittaja folkkari121 » 5.6.2013 14:06

huoh...no jos se ei purskaa öljyä mistää pihalle ja käy normisti eikä savuta ja kulkenut 10km hajoamatta nii ei muuta ku kenkää vaa, öljyt jos sisäs nii se mihkää siitä hajoa :-D
ajelee menee ja sit ajan kans selvittelee mistä se vittumainen valo johtuupi.
Vagenit nyt porsii millon mistäki, itellä talvella oli kuitenkin päässyt joku huoho letku jäätymään vaikka kuin putsailtu ja on sulanapitovastukset ynm, moottoritiellä kun poltin sitte karstoja niin eiköhän porsinu öljynpaineanturista enin paine pihalle joka antoi periksi vanhuuttaan. Siinäkää ei sit käyny kuinkaan, jonkuverran tihuutti anturi öljyä mutta kesti ajella ainakin sen 500km ennenkuin sain uuden anturin vaihtaa, ja kyllä, kokoajan ö paine valo piipitti ja loisti sen 500km minkä ajelin :-)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.6.2013 15:10

Sulla se sitten onkin asenne kohdallaa. Totta kai se pitää selvittää miksi valo palaa. Ei se riitä että öljyä on, sen pitää myös kiertää.

folkkari121
-
Viestit: 107
Liittynyt: 30.12.2007 18:47

ViestiKirjoittaja folkkari121 » 5.6.2013 18:02

Niimpä se tahtoo olla, ei muutako monoo vaan, kyllä se ittesä ilimasee sitte jos joku pahemmin mättää :). Toisaalta voihan alakaa pyörä tai jalakamieheksi ja ruppee iltasin purkamaa vähä kerrasaa moottoria oikein kesyjen sääskien kanssa :D

204
-
Viestit: 210
Liittynyt: 19.4.2009 7:43

ViestiKirjoittaja 204 » 14.6.2015 17:57

Täällä uusi ostos ja herjailee tuota öljyn painetta,mittaritaulu punaisena.
Ei tee kuin hetkittäin kylmänä.
Onko kokemusta mikä anturi on joka oireilee?
Vai onko vika jossakin muualla.

vw-ukko
-
Viestit: 110
Liittynyt: 1.4.2007 4:21

ViestiKirjoittaja vw-ukko » 20.7.2015 13:35

ölynpaine antureita menee rikki,Helppo vaihtaa ja saa itselleen mielen rauhan. Hae orginaali,osuu oikea kerrasta. Nämä vagineet kun ei taida huomioida alhaistakaan painetta alle 2000rpm,eivätkä sillä valoa vilkuttele kunnes kierrosten noustua yli. Tottahan ne paineet voi puuttuakin mutta kannatta anturista aloittaa korjaus.

204
-
Viestit: 210
Liittynyt: 19.4.2009 7:43

ViestiKirjoittaja 204 » 20.7.2015 18:40

Oli edellinen omistaja/huolto jättänyt maajohdon kokonaan irti ja herjaili siitä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa