AFN Ahtopaineet putoaa nollaan

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

ZeroQ
-
Viestit: 125
Liittynyt: 30.1.2011 14:16

AFN Ahtopaineet putoaa nollaan

ViestiKirjoittaja ZeroQ » 12.4.2013 11:19

Eli tässä eilen huomasin kun ajelin auto täynnä ihmisiä moottoritien ramppia alas, että kun kierrokset nousi noin kolmeentonniin niin ahdin lakkas ahtamasta ja meno tyssäs kun seinään. Ennen paineiden tippumista ahdin anto n. 0,7bar:ia. Ja kun olin ihmiset pudottanut kyydistä, ei enää tiputtanut ahtoja niin herkästi nollaan, että sai kiihdytettyä vielä inhimillisesti. Tuossa koitin katsella niin ahtovuotoja en havainnut ja kellon vipu laski normaalisti tyhjäkäynnillä kun otti letkun irti. Tämän jälkeen kun koitin niin ei tykännyt ahtaa edes 0,4:ää. Mistä kannattais alottaa vian ettimistä onko jollain ollut samanlaisia oireita?

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 12.4.2013 11:52

Puolen vuotta ajoin limppi avg eli afn passatilla. Siivet ne siel oli jumissa.
Ekaks vaikka Egr tukkoon laipalla, käyt läpi alipaine letkut. Vaihdat ahyopaine solenoidin eli N75 tuohon egr ohjaavaan solenoidiin N18.
Sitten muskeli kylpy ahtimella, afn helppo tehdä tuo.
Maf arvot ok? Tarkasta myös ne tai nyppää liitin irti ja katso vaikuttaako yhtään.

ZeroQ
-
Viestit: 125
Liittynyt: 30.1.2011 14:16

ViestiKirjoittaja ZeroQ » 12.4.2013 12:14

Auto ei mene mielestäni limppiin vaan kun meno tyssää ja kiihdyttää uudestaan hitaasti, auto kiihtyy normaalisti kunnes taas ahdot tippuvat nollaan.

ZeroQ
-
Viestit: 125
Liittynyt: 30.1.2011 14:16

ViestiKirjoittaja ZeroQ » 12.4.2013 13:41

Muskelikäsittelynkään jälkeen ei toiminut ja samalla tulppasin egr:n. Ahtoputkissa ei ole hikoumia mutta egr venttiilissä itsessään hiukan öljyä, mutta ei tuntunut vuotavan sieltä. Kun ahdot putoaa kuuluu pieni viheltävä ääni kun tarkkaan kuuntelee

ZeroQ
-
Viestit: 125
Liittynyt: 30.1.2011 14:16

ViestiKirjoittaja ZeroQ » 12.4.2013 13:43

Muskelikäsittelynkään jälkeen ei toiminut ja samalla tulppasin egr:n. Ahtoputkissa ei ole hikoumia mutta egr venttiilissä itsessään hiukan öljyä, mutta ei tuntunut vuotavan sieltä. Kun ahdot putoaa kuuluu pieni viheltävä ääni kun tarkkaan kuuntelee

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 12.4.2013 14:41

Vois olla maffi vikakin

ZeroQ
-
Viestit: 125
Liittynyt: 30.1.2011 14:16

ViestiKirjoittaja ZeroQ » 12.4.2013 15:26

Miten näitä vikoja on paras todeta ilman että ostelee uusia osia yksi kerrallaan, koska varusmiehen budjetilla olisi kiva tietää varmasti vika ennenkuin ryntää kauppaan :)

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 12.4.2013 15:29

vag-com/VCDS

ZeroQ
-
Viestit: 125
Liittynyt: 30.1.2011 14:16

ViestiKirjoittaja ZeroQ » 12.4.2013 15:45

Niimpä tietysti, harmi vaan etten omista tuota johtoa vaikka se piti ostaa sillon vielä ku töissä kävi.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 13.4.2013 2:29

Noi tehottomuudet on hien ja tuskan takana, ei noista kukaan oikeesti tiedä mistä se tarkalleen johtuu, pakko vaan käydä paikat läpi.

Vaihda se egr solenoidi ahtimen solenoidin tilalle (näin tein ite ja toimii paremmin, toiminut jo yli vuoden) nyppäse se maf liitin irti ja kato huomaatko kuluun parantuneen.. Jos näin niin sit maf vaihtoon.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 13.4.2013 8:55

Niimpä tietysti, harmi vaan etten omista tuota johtoa vaikka se piti ostaa sillon vielä ku töissä kävi.

Tuolta apuja jos oma kaapeli puuttuu: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197&postdays=0&postorder=asc&start=200

JParhiala
-
Viestit: 171
Liittynyt: 15.1.2006 20:40

ViestiKirjoittaja JParhiala » 29.5.2013 14:37

Lainataampas topikkia. Autona olisi toledo AHF koneella, jossa on Race 520, 1749vb ahdin, egr tukittu. Niin piikittää ahdot n.1.4 ja siitä tippuu 0.7 ja alkaa kierrosten mukaan nousta taas tonne 1.5 bar paikkeille. Ahtimen tanko olen säädelyt suuntaan ja toiseen. N75 tuli uusittua, kun vanha oli ihan jumissa mutta ahdot seilailee silti oudosti.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 29.5.2013 14:57

Onkos ohjelmalle tehty mitään noiden muutosten yhteydessä? Ellei, niin ecu koettaa saada pysymään ahdot vakion 1 bar nurkilla, muttei enää saa paineita säädettyä hallitusti. Takertelevat ahtimen johdinsiivetkin voivat osaltaan tehdä tuota seilaamista.

JParhiala
-
Viestit: 171
Liittynyt: 15.1.2006 20:40

ViestiKirjoittaja JParhiala » 29.5.2013 15:25

Ite on oo ainakaan ohjelmaa muuttanu. Siivet kyllä liikkuu ihan hyvin.

ZeroQ
-
Viestit: 125
Liittynyt: 30.1.2011 14:16

ViestiKirjoittaja ZeroQ » 18.7.2013 15:19

Aikoja sitten tämä ongelma ratkesi vaihtamalla ilmanputsarin, mutta nyt on samantapainen vika eli ahdot tipahtaa kaasu pohjassa pikkuvaihteella noin neljäntonnin kohdalla ja pitää semmosen vingahduksen niinkun kumi hiukan sutasee asfaltilla.

Sitten miten kun vikakoodeja kattelin ja ei ollu mitään normaalista poikkeavaa niin samalla katoin maffin arvoja niin tyhjäkäynnillä oli reilu 500 ja pyynti jotai 250 pintaan. Ajossa ei pääse logittamaan ku läppärin akku sanonu sopimuksen irti, mutta rittääkö tuo diagnosoimaan MAFin olevan vaihdon tarpeessa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 21 vierailijaa