passat 1.8t AWT Käyntihäiriö?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

epeli86
-
Viestit: 44
Liittynyt: 28.12.2010 15:49

passat 1.8t AWT Käyntihäiriö?

ViestiKirjoittaja epeli86 » 17.5.2013 13:43

Eli ongelmana olis Käyntihäihhä lämpösenä, käynnistäessä nousee kierrokset johkin hieman päälle tonnin ja laskee hetken päästä normaaliks. Mutta kun antaa käydä lämpöseks niin sammuu kun kynttilä, ihan varottamatta..? ja kun käynnistää uudelleen ni on ku ryyppy päällä, eli hieman yli tonnin pysyy kierrokset. Eikä kierrä yli viiden tonnin millään, jää junnaan johki 4500rpm. on koitettu ehjällä ilmamassamittarilla mutta ei vaikutusta, ja lämpötila anturinki just vaihoin. Moottorin vikavalo palaa ja myös joku EPC valo. Moottorin vika

Koitin googletella ja hakee täältä mutta ei löytyny mitään varsinaista ratkasua ongelmaan.

Haen just koneen että saan viat luettua ja nollattua, moottorivalo oli ainakin joku virheellinen ilmamäärä, koodia en muista...

Maastomato
-
Viestit: 100
Liittynyt: 6.10.2010 23:18

ViestiKirjoittaja Maastomato » 17.5.2013 16:57

Tee painetesti. Todennäköisesti, jos massamittari on ehjä ja herjaa seoksia, niin varmaankin on vuoto jossain. Jos saisit tiedoksemme nuo koodit niin auttaisi paljon enemmän.

Painetesti lyhyesti:
-imuletku irti maffista
-Tulppa päähän missä pyörän venttiili.
-Painemittarilla painetta järjestelmään. Ei hirveästi tarvitse. Jos paine laskee radikaalisti niin sinulla on varmasti vuoto tai jos suhisee jossain.
-Korvan ja vuodonilmaisuaineen (saippuavesikin käy) kanssa etsimään mistä vuotaa.

epeli86
-
Viestit: 44
Liittynyt: 28.12.2010 15:49

ViestiKirjoittaja epeli86 » 17.5.2013 20:15

Elikkä vikakoodit on
16795 - Secondary air injection system: incorrect flow detected
P0411 - 35-00 - -

ja

16395 - Bank 1 : Camshaft a (intake): retard setpoint not reached (over-advanced)

Poistin koodit ja käynnistin auton, kävi hyvin läpöseks ja sammu kun tyhjää vaan, jätti epc valon palaan ja herjaa engine speed sensoria (g28)

epeli86
-
Viestit: 44
Liittynyt: 28.12.2010 15:49

ViestiKirjoittaja epeli86 » 17.5.2013 21:51

Niin ja By-pass vuotaa ihan hieman, mutta ei ulos vaan takaisin imuputkeen..? kun puhaltaa jompaankumpaan putkeen niin suhisee hieman ja tuntee käteen että valskaa. Se EI ole orkkis vaan joku alumiini versio, normaalin näkonen mutta kuitenkin...

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 17.5.2013 23:50

16395 - Bank 1 : Camshaft a (intake): retard setpoint not reached (over-advanced)

Jako jotenkin sekaisin, imunokan ajoitussäätö ei toimi tai jotain muuta sellaista. Eikä tuosta moottorin pyörimisnopeustunnistimestakaan saisi vikakoodia tulla jos auto sammuu. Eli joko se tai sen johtosarja viallinen. Voi aiheuttaa myös imunokka vian, jos kampiakselin asentotunnistus sekoilee. Ainakin teoriassa.

epeli86
-
Viestit: 44
Liittynyt: 28.12.2010 15:49

ViestiKirjoittaja epeli86 » 18.5.2013 0:47

No tuskin jako on sekasin kun käy tosi hyvin ennenkun lämpee... otin sen kampiakselin anturin irti päiväl, koitan et jos ny löytäis suht nopeesti uuden tilalle. Mistähän kannattais kysellä? Motonetis ei taida olla, ainakaa netist en löytäny.

epeli86
-
Viestit: 44
Liittynyt: 28.12.2010 15:49

ViestiKirjoittaja epeli86 » 18.5.2013 15:36

No kampiakselin asentotunnistin korjas ainakin ton sammumis ongelman:D vaihtoon meni joku 30min ja osa makso 49€, eli ei paha. En oo viel kerenny heittään pitempää lenkkiä...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 29 vierailijaa