Eli ongelmana olis Käyntihäihhä lämpösenä, käynnistäessä nousee kierrokset johkin hieman päälle tonnin ja laskee hetken päästä normaaliks. Mutta kun antaa käydä lämpöseks niin sammuu kun kynttilä, ihan varottamatta..? ja kun käynnistää uudelleen ni on ku ryyppy päällä, eli hieman yli tonnin pysyy kierrokset. Eikä kierrä yli viiden tonnin millään, jää junnaan johki 4500rpm. on koitettu ehjällä ilmamassamittarilla mutta ei vaikutusta, ja lämpötila anturinki just vaihoin. Moottorin vikavalo palaa ja myös joku EPC valo. Moottorin vika
Koitin googletella ja hakee täältä mutta ei löytyny mitään varsinaista ratkasua ongelmaan.
Haen just koneen että saan viat luettua ja nollattua, moottorivalo oli ainakin joku virheellinen ilmamäärä, koodia en muista...
passat 1.8t AWT Käyntihäiriö?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 6.10.2010 23:18
Tee painetesti. Todennäköisesti, jos massamittari on ehjä ja herjaa seoksia, niin varmaankin on vuoto jossain. Jos saisit tiedoksemme nuo koodit niin auttaisi paljon enemmän.
Painetesti lyhyesti:
-imuletku irti maffista
-Tulppa päähän missä pyörän venttiili.
-Painemittarilla painetta järjestelmään. Ei hirveästi tarvitse. Jos paine laskee radikaalisti niin sinulla on varmasti vuoto tai jos suhisee jossain.
-Korvan ja vuodonilmaisuaineen (saippuavesikin käy) kanssa etsimään mistä vuotaa.
Painetesti lyhyesti:
-imuletku irti maffista
-Tulppa päähän missä pyörän venttiili.
-Painemittarilla painetta järjestelmään. Ei hirveästi tarvitse. Jos paine laskee radikaalisti niin sinulla on varmasti vuoto tai jos suhisee jossain.
-Korvan ja vuodonilmaisuaineen (saippuavesikin käy) kanssa etsimään mistä vuotaa.
Elikkä vikakoodit on
16795 - Secondary air injection system: incorrect flow detected
P0411 - 35-00 - -
ja
16395 - Bank 1 : Camshaft a (intake): retard setpoint not reached (over-advanced)
Poistin koodit ja käynnistin auton, kävi hyvin läpöseks ja sammu kun tyhjää vaan, jätti epc valon palaan ja herjaa engine speed sensoria (g28)
16795 - Secondary air injection system: incorrect flow detected
P0411 - 35-00 - -
ja
16395 - Bank 1 : Camshaft a (intake): retard setpoint not reached (over-advanced)
Poistin koodit ja käynnistin auton, kävi hyvin läpöseks ja sammu kun tyhjää vaan, jätti epc valon palaan ja herjaa engine speed sensoria (g28)
16395 - Bank 1 : Camshaft a (intake): retard setpoint not reached (over-advanced)
Jako jotenkin sekaisin, imunokan ajoitussäätö ei toimi tai jotain muuta sellaista. Eikä tuosta moottorin pyörimisnopeustunnistimestakaan saisi vikakoodia tulla jos auto sammuu. Eli joko se tai sen johtosarja viallinen. Voi aiheuttaa myös imunokka vian, jos kampiakselin asentotunnistus sekoilee. Ainakin teoriassa.
Jako jotenkin sekaisin, imunokan ajoitussäätö ei toimi tai jotain muuta sellaista. Eikä tuosta moottorin pyörimisnopeustunnistimestakaan saisi vikakoodia tulla jos auto sammuu. Eli joko se tai sen johtosarja viallinen. Voi aiheuttaa myös imunokka vian, jos kampiakselin asentotunnistus sekoilee. Ainakin teoriassa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa