Passat, AFN tehokuoppa 1900-2100rpm

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Kumustelija
-
Viestit: 209
Liittynyt: 26.8.2006 22:00

Passat, AFN tehokuoppa 1900-2100rpm

ViestiKirjoittaja Kumustelija » 26.4.2013 18:00

1,9 tdi, syncro passatissa on outo ilmiö jossa ikään kuin tehot häviäisi tuossa 1900-2100 kierroksen paikkeilla.. Ihan kun olisi kuminauha perässä.. Mistä tuo voi johtua, mitään muita esim. turbon oireita (hyytyminen korkeilla kierroksilla, surina yms) ei ole.. Ei ole riippuvainen moottorin lämpötilasta saati vauhdista. Selkeästi huomaa kiihdytyksessä ja monesti myös matka-ajossa maantiellä, erityisesti kun on ylämäki ja voimaa tartvitseisi olla enemmän, joku käy laittamassa kuminauhan koukkuun..

Kumustelija
-
Viestit: 209
Liittynyt: 26.8.2006 22:00

ViestiKirjoittaja Kumustelija » 12.5.2013 21:55

Noh eikä kellään mitään edes arvailuja? Sen verran huomasin että kun sain pitkästä aikaa pestyä auton ja ajettua valosan aikaan, huomasin takaikkunasta että puskee aika mustaa savua.. Onhan sitä tullut ennenkin kun on nilkkaa oikonut enemmän, mutta nyt ei tartte kovasti polkeakkaan.. Sitten huomasin tuommosen halkeaman tuossa, mikä tuo nyt sitten on.. ilmaa tuntuu tulevan.. Voisko liittyä asiaan?

https://www.dropbox.com/s/fcxg33f0elmpb ... .32.53.jpg

ZeroQ
-
Viestit: 125
Liittynyt: 30.1.2011 14:16

ViestiKirjoittaja ZeroQ » 12.5.2013 22:15

Ahtoputkessahan tuo halkeama on. Ihme jos ei liiku auto jos ei saa nostettua ahtopainetta. Vaihtaa tuon kumiletkunpätkän niin menon pitäs parantua

Kumustelija
-
Viestit: 209
Liittynyt: 26.8.2006 22:00

ViestiKirjoittaja Kumustelija » 12.5.2013 22:24

No niin, näin ne hommat seleviää..=) Onko tuohon ihan joku oikia osa, esmes motonetistä, vai käykö siihen ihan mikä vaan letku? Mistähän nuin paksua löytää..? Ja onko ihan niin simppeli homma että nuo letkunkiristimet irti ja uusi tilalle? Tarviiko tietää vippas konsteja?

Mahtaako johtua sitten tuo savutuskin siitä? Huomenna ois katsastus ja vähän jännättää miten päästöjen kanssa käy..

maspe
-
Viestit: 433
Liittynyt: 5.9.2003 14:59

ViestiKirjoittaja maspe » 12.5.2013 23:07

Noin 40e marmorilta, ja keskusvarastotuote eli menee päivän pari saapua osa. Motonetissa eikä muissa tarvikekaupoissa ollut valmista osaa saatavilla, mutta tuohonhan leikkaisi sopivan pätkän jostakin muustakin letkusta, jos sellaista löytyy nurkista.

Ja vaihtaminen on helppoa, klemmarit auki, letku pois, uusi tilalle ja klemmarit kiinni.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 13.5.2013 11:45

Motonetissä taitaapi olla silikonipätkiä mistä voisi löytyä tuohon sopiva pala

Kumustelija
-
Viestit: 209
Liittynyt: 26.8.2006 22:00

ViestiKirjoittaja Kumustelija » 13.5.2013 12:05

Paikallisessa dieselhuollossa jantteri sanoi että putken toinen pää on inasen verran eri kokoinen.. Tilasin sen sitten Laakkoselta.. 44€, mutta eipähän tarvii alkaa etsimään oikeaa kokoa ja leikkelemään mittoihin.. siinä se vasta hermot menee.. No jospa se ois noin helppo vika, jolla kulku- ja savupuoli on kondiksessa.. Saa laittaa autoa sitten myyntiin..;)

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 13.5.2013 19:52

Tuo letku tuntuu afn:ssä kestävän sen 200-350tkm riippuen käytöstä. Ihan normaali silikoniletkunpätkä siihen käy, maksaa alle kympin vaikka motonet-kaupassa. Joku millin tai vaikka viidenkin ero putkien välillä ei merkkaa mitään.

Kumustelija
-
Viestit: 209
Liittynyt: 26.8.2006 22:00

ViestiKirjoittaja Kumustelija » 15.5.2013 19:56

Joo no tuossa ilmeisesti kesti sitten sen 350tkm..=) Vähän oli öljynen se putki sisältä, haittaako? Meno puoli korjaantui, eikä samalla tavalla savuuta, aika tiukkaa silti tulee kon kovemmin polettaa.. Suureksi yllätykseksi päästöt oli kohdillaan katsastuksessa, halkeamasta huolimati..=)

ZeroQ
-
Viestit: 125
Liittynyt: 30.1.2011 14:16

ViestiKirjoittaja ZeroQ » 15.5.2013 21:45

Se öljymäinen tökötti tulee sinne käsittääkseni tuolta pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmästä joka näkyykin muistaakseni kuvassa. Se tukkii myös tehokkaasti imusarjan. Tulppaamalla sen venttiilin saisi hillittyä sitä ja eikä sen tulppaaminen vaikuta ajoon tai moottorin käyttäytymiseen mitenkään


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa