Passat, AFN tehokuoppa 1900-2100rpm
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 26.8.2006 22:00
Passat, AFN tehokuoppa 1900-2100rpm
1,9 tdi, syncro passatissa on outo ilmiö jossa ikään kuin tehot häviäisi tuossa 1900-2100 kierroksen paikkeilla.. Ihan kun olisi kuminauha perässä.. Mistä tuo voi johtua, mitään muita esim. turbon oireita (hyytyminen korkeilla kierroksilla, surina yms) ei ole.. Ei ole riippuvainen moottorin lämpötilasta saati vauhdista. Selkeästi huomaa kiihdytyksessä ja monesti myös matka-ajossa maantiellä, erityisesti kun on ylämäki ja voimaa tartvitseisi olla enemmän, joku käy laittamassa kuminauhan koukkuun..
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 26.8.2006 22:00
Noh eikä kellään mitään edes arvailuja? Sen verran huomasin että kun sain pitkästä aikaa pestyä auton ja ajettua valosan aikaan, huomasin takaikkunasta että puskee aika mustaa savua.. Onhan sitä tullut ennenkin kun on nilkkaa oikonut enemmän, mutta nyt ei tartte kovasti polkeakkaan.. Sitten huomasin tuommosen halkeaman tuossa, mikä tuo nyt sitten on.. ilmaa tuntuu tulevan.. Voisko liittyä asiaan?
https://www.dropbox.com/s/fcxg33f0elmpb ... .32.53.jpg
https://www.dropbox.com/s/fcxg33f0elmpb ... .32.53.jpg
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 26.8.2006 22:00
No niin, näin ne hommat seleviää..=) Onko tuohon ihan joku oikia osa, esmes motonetistä, vai käykö siihen ihan mikä vaan letku? Mistähän nuin paksua löytää..? Ja onko ihan niin simppeli homma että nuo letkunkiristimet irti ja uusi tilalle? Tarviiko tietää vippas konsteja?
Mahtaako johtua sitten tuo savutuskin siitä? Huomenna ois katsastus ja vähän jännättää miten päästöjen kanssa käy..
Mahtaako johtua sitten tuo savutuskin siitä? Huomenna ois katsastus ja vähän jännättää miten päästöjen kanssa käy..
Noin 40e marmorilta, ja keskusvarastotuote eli menee päivän pari saapua osa. Motonetissa eikä muissa tarvikekaupoissa ollut valmista osaa saatavilla, mutta tuohonhan leikkaisi sopivan pätkän jostakin muustakin letkusta, jos sellaista löytyy nurkista.
Ja vaihtaminen on helppoa, klemmarit auki, letku pois, uusi tilalle ja klemmarit kiinni.
Ja vaihtaminen on helppoa, klemmarit auki, letku pois, uusi tilalle ja klemmarit kiinni.
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 26.8.2006 22:00
Paikallisessa dieselhuollossa jantteri sanoi että putken toinen pää on inasen verran eri kokoinen.. Tilasin sen sitten Laakkoselta.. 44€, mutta eipähän tarvii alkaa etsimään oikeaa kokoa ja leikkelemään mittoihin.. siinä se vasta hermot menee.. No jospa se ois noin helppo vika, jolla kulku- ja savupuoli on kondiksessa.. Saa laittaa autoa sitten myyntiin..;)
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 26.8.2006 22:00
Se öljymäinen tökötti tulee sinne käsittääkseni tuolta pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmästä joka näkyykin muistaakseni kuvassa. Se tukkii myös tehokkaasti imusarjan. Tulppaamalla sen venttiilin saisi hillittyä sitä ja eikä sen tulppaaminen vaikuta ajoon tai moottorin käyttäytymiseen mitenkään
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 17 vierailijaa