Golfin päästöt (1.8t) ja (PÄIVITETTY: Ajoneston onkelma)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Willeeh
-
Viestit: 28
Liittynyt: 21.10.2012 12:36

Golfin päästöt (1.8t) ja (PÄIVITETTY: Ajoneston onkelma)

ViestiKirjoittaja Willeeh » 12.5.2013 13:57

PÄIVITYSTÄ! : Auto odottelee vielä uutta maffia, mutta tuli tuossa vähän uutta probleemaa. Mikähän mahtaa olla vikana kun on mulle vuoden omistuksen aikana noin 5-6 kertaa puskenut ajoneston päälle? Akun navan irroittamalla nollaa sen ja sitten taas toimii hyvin. Käsittääkseni tuo on ihan yleinen vaggineiden vika?



Noniin, eipä mennyt päästöistä läpi oma kulkine. Joutokäynnillä ei ongelmaa, mutta yli 2000rpm ei mennyt läpi.

Co pitoisuus: Joutokäynti 0.08, sallittu 0.50 / yli 2000 rpm 1.08, sallittu 0.30

HC pitoisuus: Joutukäynti 29, sallittu 100 / yli 2000 rpm 106, sallittu 100.

Noista siis tökkäsi. Autossa RST-putkisto katilta taaksepäin, lastutettu, greenfiltersin paneelisuodatin orkkis kotelossa ja Forgen split-r bypass..

Mahtaisiko tulppien vaihtaminen auttaa tuohon ongelmaan? Olisiko päästöt pompanneet myös joutokäynnillä jos katalysaattori on entinen / sieltä on ennen minun omistustani revitty sisukset irti?

Lisäksi siis löysi myös väljät alatukivarret ( alatukivarren laakerointi, vas. ja oik. takimmainen ). Mitähän tuonne kannattaa samalla vaihdattaa kuluvia osia kun tukivarret laitattaa uusiksi?
Viimeksi muokannut Willeeh, 14.6.2013 9:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 13.5.2013 17:51

Alusta-asioihin osaa sen verran sanoa, että samalla kun tuon tukivarren irrottaa, niin kannattaa vaihtaa kuvan mukaisesti se etummainen pusla kanssa. Sitten kun varsi on pölkyllä, niin pienellä vaivalla siihen uusii tuon alapallonivelenkin.

Kuva

Sitten jos alapallonivelet uusii, niin kulmat menee vähintään tässä vaiheessa uusiksi (hyvä säädättää kyllä joka tapauksessa), joten raidetankojen kunto kannattaa tarkistaa. Tarvittaessa vaihtaa ulommat raidetangonpäät tai jos oikein varman päälle haluaa tulevaisuuden suhteen pelata niin uusii kokonaan raidetangot.

Etukallistuksenvakaajan puslat kannattaa samassa rytäkässä vaihtaa kun tukivarret on pöydällä, ei ole monen minuutin homma eikä kuulu sitä kuuluisaa ärsyttävää kolinaa esim. mukulakivetysteillä.

Mitäs muuta? Koiranluut vaihtuu samoilla lämpimillä, onhan ne jo valmiiksi irti. Lopulta osakasa alkaa näyttää tältä / puoli:

Kuva

Lopputuloksena aikalailla uusi auto :)

Willeeh
-
Viestit: 28
Liittynyt: 21.10.2012 12:36

ViestiKirjoittaja Willeeh » 13.5.2013 22:06

Kun olisi paikka laittaa... Kysyin tarjousta noiden vaihdosta, 550 euroa osineen ja töineen tuli vastaukseksi. Tuossa siis varret, puslat ja alapallonivelet mukana. Miltä hinta kuulostaa?

Päästöihin senverran että vuosi sitten auto oli menny helposti läpi leimalta kun vanhat katsastuslaput löysin, ja auto on ollut lastutettuna useamman vuoden. Tuli tuossa mieleen kun minun aikana vaihdettu tuo forgen bypassi paikalleen niin voikohan tuo aiheuttaa esim. väärin säädettynä jotakin häröä tuonne? Venttiili pelaa kyllä ihan ok..

jarir86
-
Viestit: 50
Liittynyt: 2.10.2012 1:54

ViestiKirjoittaja jarir86 » 14.5.2013 3:02

Itse laitoin tilaukseen ebayn ihmeellisestä maailmasta, http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_sop=1 ... 1&_udlo=16 Sieltä valkkaamaan ja kyselemään halvinta toimitusta, Saksasta vois löytyä ainakin pienemmillä toimituskuluilla. Suomesta ei mahda löytyä alle satasella tukivarsia, varsinkaan pallojen kanssa ja pallotkin 15€ kpl. Tuolta tilaat setin missä pallot ainakin pallot mukana, taitaa löytyä laajempiakin kittejä.

Päästöihin, onko vag comia? MAF arvot? Tarkasta tulpat, miltä näyttää. Oletko ilmansuodattimen pessyt milloin? Ahtopainemittaria, paineet?

"Hiilivety (HC) on epätäydellisesti palanutta polttoainetta. Runsas hiilivetyjen osuus pakokaasuissa yhdistyy usein sytytysjärjestelmän ongelmiin; vialliset tulpat, huonokuntoiset tulpanjohdot, väärä sytytyksenajoitus tai väärä polttoaineen ruiskutuskulma tai epätasainen polttoainesuihku, vuoto imusarjassa tai epäedullinen ilma-/polttoainesuhde, joka aiheuttaa epätäydellistä palamista ja korkeat HC-pitoisuudet."

"Hiilimonoksidia eli häkää (CO) muodostuu, kun happea on liian vähän palamistapahtuman aikana. Korkea hiilimonoksidipitoisuus (% pakokaasuista) johtuu rikkaasta ilma-/polttoaineseoksesta, mikä puolestaan voi johtua liian alhaisista tyhjäkäyntikierroksista. tukkoisesta tai huonosta ilmansuodattimesta, huonosti toimivasta huohottimen venttiilistä, väärin säädetystä kaasuttimesta tai polttoaineenruiskutuksesta tai epätasaisesta polttoainesuihkusta. Pieni happikaasupitoisuus kertoo siitä, että polttoainetta tuodaan palokammioon enemmän kuin saatavilla olevalla happimäärällä pystytään polttamaan. Tätä voidaan kutsua happivajeeksi. Tilanne korjataan pienentämällä polttoaineen syöttöä tai lisäämällä hapen saantia esim. vaihtamalla ilmansuodatin."

Willeeh
-
Viestit: 28
Liittynyt: 21.10.2012 12:36

ViestiKirjoittaja Willeeh » 14.5.2013 18:43

Käytin autoa tänään puolitutulla korjaajalla, sanoi että vika aika varmasti ilmamäärämittarissa. Päästöt helkkarin hyvät muuten mutta kierroksilla tosiaan aika rikkaalla käy.Samalla menee vaihtoon tukivarret kaikkine mahdollisineen ja osineen/töineen hintaa karvan alta 700...

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 14.5.2013 20:21

Hieman suolaiselta kuulostaa hinta, mutta toki tuohon tunteja uppoaa. Vaihdetaanko puslat vanhoihin tukivarsiin vai tuleeko tilalle uudet tukivarret uusilla puslilla? Lähinnä jos aivan vakiot puslat haluaa, niin kattelin veljelle Fixuksen nettikaupasta, linkit tässä:
http://www.fixusnet.fi/~A87Bx0000001/?Y ... 4254&Y223=

http://www.fixusnet.fi/~A87Bx0000001/?Y ... 4254&Y223=

http://www.fixusnet.fi/~A87Bx0000001/?Y ... 4254&Y223=

Hintaa 122 € + 35 + 35 = n. 200 €. Toki tossa kannattaa varmistaa että tukivarret tulee puslilla eikä vain pelkät tukivarret. Jos tuommoiset palikat ostaa, niin itsekin on kyllä äärimmäisen helppo vaihtaa/irrottaa tukivarret (parilla pultilla kiinni), menee vaikka taivas alla. Kulmien suuntaus tuohon joka tapauksessa tulee, hintaa 70-120 €, vaihtotyötä XXX € määrä, joten kyllähän se sinne 500 hujakoille kipuaa. MAF maksaa OEM osana vaihto-osan kanssa 170 € (Marmorin hinta).

Eli itse jos alustajumpan tekee, niin sen pari sataa säästää.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 14.5.2013 23:00

Kun on GTI niin sinnehän kuuluu laittaa uretaanipuslat ;)

Willeeh
-
Viestit: 28
Liittynyt: 21.10.2012 12:36

ViestiKirjoittaja Willeeh » 15.5.2013 9:44

Tossa paketissa tulee siis tukivarret kaikkine puslineen yms. Alapallonivelet kuului myös. Vaihdetaan siis tuohon samalla se maffi, 142e taisi olla sille hintaa. 660 euroa oli tarkka summa. Miten jos tuohon ottaa uretaanipuslat niin tuleeko paljoa kalliimmaksi?

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 15.5.2013 14:22

Uretaani vs kumipusla on se iänikuinen vääntö ainakin MK4 kohdalla. Hinnoiltaan ei hirveetä eroa, kannattaa tsekata vaikka hintojen kertaluokkaa ja puslien tuotenumeroa:
http://www.powerflex.co.uk/road-series/ ... 437/1.html

Haulla löytää enemmän asiasta tietoa. Osa suosii uretaanisia, tuntuma niissä hyvä ja helppo asentaa. Osa käyttää takimmaisena puslana Audi TT:n puslaa (sama myös kuin esim. R32) ja etummaisena vakiota Golffin puslaa. TT:n pusla on täyskuminen, Golffin alkuperäinen pusla on myös kuminen, mutta siinä on lisäksi "huulokset"/kolot.

Jonkun mielestä uretaani ei kestä yhtä hyvin rasitusta (varsinkin tuo takimmainen pusla), toisten mielestä ja kokemuksen mukaan kestää yhtä hyvin. Ittelläni on tuo Golfin pusla + TT.n pusla -kombinaatio, tuntuma on hyvä ja hyvin on kestänyt. Periaatteessa kaikki hyviä ratkaisuita kun ei ihan äärettömyyksiä haeta..

jarir86
-
Viestit: 50
Liittynyt: 2.10.2012 1:54

ViestiKirjoittaja jarir86 » 16.5.2013 3:44

Ebayn mualimasta saa tuon tukivarsi+alapallopaketin melkein puoleen hintaan, itselleni tuli jo ja samaa kamaa oli mitä myy suomen tarvikeliikkeet. Helppo on vieläpä vaihtaa kun tulee tosiaan puslat tukivarsissa paikallaan, plug and play.

Willeeh
-
Viestit: 28
Liittynyt: 21.10.2012 12:36

ViestiKirjoittaja Willeeh » 20.5.2013 7:12

Mikähän on muuten kun autosta ei saa vikakoodeja luettua? Kahdella laitteella kokeiltu ja kummallakaan ei saa yhteyttä?

edut
-
Viestit: 34
Liittynyt: 26.12.2012 22:47

ViestiKirjoittaja edut » 20.5.2013 19:49

Kysytään tässä samassa että onko r32 mallin alatukivarret samanlaiset perusmallin kanssa paitsi pusla on täyskuminen? Tarkoitus olis vaihtaa 1m leoniin puslia ym nii meinasin jos tukivarret vaihtais suoraa ku olis helpompi joten käykö r32 tukivarsi suoraan?

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 20.5.2013 20:02

R32 tukivarsi on valettu ja muissa kuten sinun leonissa on peltinen prässätty malli.
Näitä varsia ei yksinään voi vaihtaa, vaan tarvitaan aina kaveriksi muitakin osia.
Helpompaa on vain vaihtaa vanhoihin varsiin uudet puslat.

edut
-
Viestit: 34
Liittynyt: 26.12.2012 22:47

ViestiKirjoittaja edut » 20.5.2013 20:05

Kiitokset nopeasta vastauksesta. Katsotaan tilaanko sitten alkuperäiset tukivarret vai vaihdanko r32 mallin takimmaiset puslat.

Willeeh
-
Viestit: 28
Liittynyt: 21.10.2012 12:36

ViestiKirjoittaja Willeeh » 21.5.2013 20:01

Ens keskiviikkona menee vaihtoon tuo maffi sekä alatukivarret, katotaan onko apua. Kulutuskin aavistuksen mun mielestä noussut, nyt jotain 9 litran luokkaa sadalla kun ennen oli alle 8.5 sekalaisessa ajossa.. Öljyäkin oli ehkä hieman syönyt kun sitä tuossa lisäilin, ei kuitenkaan montaa desiä. Mitähän seuraavaksi jos tuo maffi ei olekaan syypää?

E: Edelleenkin kiinnostaa myös tuo miksei vikakoodilukija ota yhteyttä tuohon autoon?

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 21.5.2013 20:45

Onko sulla millanen radio tuossa kiinni, tarvikeradiolla saa usein tukittua diagnostiikka väylän niin että ei pääse käsiksi. Sitten ecun sulakkeet on hyvä kattoa.

Willeeh
-
Viestit: 28
Liittynyt: 21.10.2012 12:36

ViestiKirjoittaja Willeeh » 22.5.2013 7:14

Pioneerin 2din soitin on kiinni, voiko tuo niin paljon vaikuttaa?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.5.2013 16:57

Voi sekoittaa väylän.

Willeeh
-
Viestit: 28
Liittynyt: 21.10.2012 12:36

ViestiKirjoittaja Willeeh » 22.5.2013 18:24

Pitääpä kokeilla radion piuhat irti siis :)

jarir86
-
Viestit: 50
Liittynyt: 2.10.2012 1:54

ViestiKirjoittaja jarir86 » 23.5.2013 18:09

Millä laitteilla olet kokeillu? Itellä oli sama ongelma, KKL kaapeli, ELM327 ja joku mätänetin skanneri ei lukenu -98 AGU Golfista, sitten ostin HEX USB kaapelin niin alko pelittää. E-ville ko. kaapelia myy huokeaan hintaan. Tai jos haluaa maksaa jonkun 300€ (?) Ross Techin kaapelista niin mikä jottei, itse en ihan niin varakas ole.

Willeeh
-
Viestit: 28
Liittynyt: 21.10.2012 12:36

ViestiKirjoittaja Willeeh » 30.5.2013 20:55

Noniin nyt on varret vaihdettu, maffi jäi vaihtamatta kun oli jokapaikasta loppu kuulemma. Alustasta tuli kyllä jonkinverran parempi omaan mieleen. Rempan jälkeen kuitenkin ratti viettää vasemmalle kun ajelee suoraan, tuon kuitenkin voivat korjata pyörien suuntauksessa? Sinne kun on jokatapauksessa menossa..

E; Maffi siis myös kyllä menossa vaihtoon. Osaako kukaan muuten sanoa mistä saisi mahd. edullisesti laadukkaan maffin? Tarviketta tuonne en taida alkaa väsäämään.

Willeeh
-
Viestit: 28
Liittynyt: 21.10.2012 12:36

ViestiKirjoittaja Willeeh » 14.6.2013 13:04

Noniin, auto oli menossa pyörien säätöön ja ilmastointihuoltoon, mutta jäikin menemättä. Ei ollu aamulla lähtenyt huoltamon pihassa käyntiin, ja nyt vakuutuksen piikkiin hinautin auton volkkarille. Ei ollut siis akun irti käyttäminenkään auttanut. Toivotaan sormet ristissä parasta että saavat tuon fiksattua... Toivotaan että alkaa olemaan viat käyty läpi tässä autossa :D

E: Volkkarilla koodasivat avaimen uusiksi ja nyt toimii taas kuten pitää. Mistähän tuo johtuu ja tuleekohan tuo toistumaan vielä? Fiksummat foorumilaiset voisi vähän valaista tuota..

Willeeh
-
Viestit: 28
Liittynyt: 21.10.2012 12:36

ViestiKirjoittaja Willeeh » 15.6.2013 14:10

Joo, eipä auttanut avaimen koodaus. Tänään aamulla ei taas lähtenyt käyntiin kotipihalta. Irrottelin akunkengän ja taas toimi... Mikähän piru tuossa on?? Voiko kostea sää tehdä jotakin tuolle kun molemmilla kerroilla yöllä satanut vettä ja aamulla sitten tuon ajoneston napannut päälle?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa