Olisi tarkoitus vaihtaa tossa kesälomalla G2:seen vm1991 1.8i moottori tyypiltään rp, G3:sen 1.8i Moottorityypiltään abs kone.
Ja suunnittelin sellaista että vaihtaisi vain abs moottorin + vaihdelaatikon Ja G2:sen oma ruisku + virtavermeet ns. jäisi abs koneen kylkeen.? Olisiko se mitenkään mahdollista saada toimimaan tällä periaatteella... vai tuleeko mutkia matkaan kun eikös näissä pitäisi olla sama tekniikka, Vai olenko väärässä?
Tosin puristus suhteissahan se ero on, jos oikein olen lukenut?
RP -> 9,0:1 ABS -< 10:1
Ja Polttoaineensyöttö- järjestelmässä?
Kaipaisi hiukkasen apua olisi kiire mittäin?! Kun ABS-tekniikka on Pihassa odottamassa uusia tiivisteitä Ja jakopään osia!
Tulee projekti osioon juttua jos tämä koneen vaihto on ns.Bolt on...
Golf II 1.8i rp => abs Kiire!
Valvoja: ffp jäsenet
No siis Minulla kotipaikalla seisoo käyttämättömänä ABS-tekniikka ilman johtosarjoja yms..
Kun rp:n tekniikka khyllä pelaa mutta rupeaa päivän ensimmäisellä käynnistyksellä venttiilit säksättämään n.2-3 sekunttia,Lienekkö öljypumppu mänössä onhan Km takana 451tkm... tosin on khyllä jotkin halppis öljyt koneessa että sekin khyllä vaikuttaa ihan varmasti.... Pitää kokeilla ensiksi mobilit sisään jos vaikka loppuisi....
Vaihdelaatikko pitäisi vaihtoo kun 2. ja 3. vaihteiden synkrot männeet.... Huomaa sellaisella ns. Kisa kiihdytyksessä :) Normiajossa ei onneksi vaikutusta :)
Kun rp:n tekniikka khyllä pelaa mutta rupeaa päivän ensimmäisellä käynnistyksellä venttiilit säksättämään n.2-3 sekunttia,Lienekkö öljypumppu mänössä onhan Km takana 451tkm... tosin on khyllä jotkin halppis öljyt koneessa että sekin khyllä vaikuttaa ihan varmasti.... Pitää kokeilla ensiksi mobilit sisään jos vaikka loppuisi....
Vaihdelaatikko pitäisi vaihtoo kun 2. ja 3. vaihteiden synkrot männeet.... Huomaa sellaisella ns. Kisa kiihdytyksessä :) Normiajossa ei onneksi vaikutusta :)
No viime kesänä irroittelin golffista koneen + laatikon mukaan lukien ruiskun... muutapa ei ole...
Tosin khyllä johtosarjat yms pienet hilppeet saa kaverin varaosa autosta, mutta kun on käyttis auto, niin ei voi vklp:a pitempään ainakaan tällä hetkellä seisottaa... ei tällä hetkellä johtoh****ttiä kiinnostaisi selvitellä :)
Tosin khyllä johtosarjat yms pienet hilppeet saa kaverin varaosa autosta, mutta kun on käyttis auto, niin ei voi vklp:a pitempään ainakaan tällä hetkellä seisottaa... ei tällä hetkellä johtoh****ttiä kiinnostaisi selvitellä :)
Itse olen vaihtanut Mk2 Jettaan keittäneen RP:n tilalle Ventosta ABS:n. Muualle ei tarvinnut koskea kuin moottoritilaan. Laitoin RP:n johtosarjan ABS:n johtosarjan jatkoksi. Muistaakseni ei muuta tarvinnut ottaa kuin virta-avaimelta tuleva 12V, bensapumpun ohjaus ja kierroslukumittarille signaali.
Mitä eroihin tulee niin RP:ssä on Mono-Jetronic pelkällä suihkuohjauksella, ABS:ssä on Mono-Motronic jossa myös sytytyksen ohjaus. Lisäksi mainitsemasi puristussuhde on suurempi.
Mitä eroihin tulee niin RP:ssä on Mono-Jetronic pelkällä suihkuohjauksella, ABS:ssä on Mono-Motronic jossa myös sytytyksen ohjaus. Lisäksi mainitsemasi puristussuhde on suurempi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa