Caddy -04 2.0 SDI-->TDI

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

syvis88
-
Viestit: 9
Liittynyt: 4.5.2013 19:11

Caddy -04 2.0 SDI-->TDI

ViestiKirjoittaja syvis88 » 5.5.2013 10:56

Eli ongelmana olisi tuon sdi moottorin kanssa että öljyt ja nesteet menee sekaisin.

Kannentiiviste vaihdettu jonka jälkeen ajettu n.1500km ja paisuntasäiliö on puolillaan öljyä.
Onko kannen halkeaminen ainoa vaihtoehto vai voiko olla muita syitä nesteitten sekoamiseen?

Ajatuksena olisi vaihtaa tilalle TDI moottori mutta onko se ns. bolt on homma vai kannattaako edes harkita :D
Moottorinohjauksen boksin varmaan joutuu hommaamaan mutta entäs vaihteisto?
Tällä hetkellä vaihteistona on 5v manuaali.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 5.5.2013 11:58

Jos siitä sdi:stä löytyy map,maf,n75 niin luulishan tuon onnistuvan sillä motin ja boksin vaihdolla. Tosin ajoneston kans voi tulla sitte kysymyksiä. Laatikko kyllä käy moottorin jatkeeksi, välityksistä en sitte tosin tiiä.

syvis88
-
Viestit: 9
Liittynyt: 4.5.2013 19:11

ViestiKirjoittaja syvis88 » 5.5.2013 17:31

Kyllähän siitä mapin ja maffin luulisi löytyvän mutta tuskin N75:sta?

Mitenkäs tuo ajonesto näissä on toteutettu eli minkälaisia ongelmia sen kanssa voisi tulla?

Tuon sdin välitykset ovat ainakin todella lyhyet (huiput n. 140-150km/h) niin en tiedä mitä turbomotti siitä tykkäisi :)

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 5.5.2013 18:17

EGR:n N18 venttiilin saa vissiinki softalla muutettua ohjaamaan VNT turbon kelloa. Joku softan tekijä voi varmaan kertoa lisää. Laatikko jostain tdi:stä. Tosin halvemmaksi tulee aika varmasti ku hommaat motin siihen sdi:hin, myyt sen ja hommaat sitte TDI:n. Ajonesto taitaa olla mittaristossa ja ecussa. Epäilemättä voi tulla kaikenlaisia kompastuskiviä matkan varrella, niinku aina tulee eri tekniikan vaihdossa.

Lähtökohtasia eroja mitä mieleen tulee sdi:llä ja tdi:llä.
- Jarrut? Jos ei muuta niin soveltuvuudet jostain taulukosta tai etkasta.
- Laatikko, kytkin
- Ecu + sähköt
- Turbo
- Pumppu?
- Välijäähdytin
- Pakoputki

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 5.5.2013 20:28

Ettei olis se öljynjäähdytin rikki ja sen takia sotkee nesteet? Melko yleinen vaiva loppuviimein

syvis88
-
Viestit: 9
Liittynyt: 4.5.2013 19:11

ViestiKirjoittaja syvis88 » 5.5.2013 20:44

Voisiko olla siitä johtuvaa?:)
Mistäpäin tuon murkulan löytää konehuoneesta? :D

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 5.5.2013 21:06

Öljynsuodattimen alla on se jäähdytin.

syvis88
-
Viestit: 9
Liittynyt: 4.5.2013 19:11

ViestiKirjoittaja syvis88 » 5.5.2013 21:27

Okei kiitoksia :)

Tarvii huomenna ottaa suodatin irti ja tutkia niin katsotaan.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 5.5.2013 21:45

Se on alakautta, siellä on sellainen muovinen mutteri (Samanlainen kun ö-putsarissa) jolloin tulee sitten suodatin tyhjäks eli astia alle. Yhdistä ne nesteletkut ja kato sotkeentuuko nesteet öljyyn tai sitten suosiolla vaihda se osa.

syvis88
-
Viestit: 9
Liittynyt: 4.5.2013 19:11

ViestiKirjoittaja syvis88 » 8.5.2013 13:27

Uusi öljynjäähdytin tilattu niin perjantaina varmaan selviää oliko vika siinä :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa