Kaksoimassakytkimen vaihto kovaan vauhtipyörään ominaisuudet
Valvoja: ffp jäsenet
Kaksoimassakytkimen vaihto kovaan vauhtipyörään ominaisuudet
Itselle vaihdettiin varmuuden vuoksi tuollainen kova vauhtipyörä sekä normaali kytkin skodaan. Autolla kerinnyt huristella noin 20tkm tuolla paketilla. Nyt ruvennut "jurnuttamaan" auto 1700rpm-2000rpm välillä, jos esimerkiksi ajaa vitosella noin 80-90km/h. Sama myös pienemmillä vaihteilla. Tuo oli tiedossa, kun tuo vaihto tehtiin, mutta nyt tuo ääni on voimistunut. Onko muilla kokemusta tuosta kaksoismassakytkimen vaihdosta ja onko ollut samoja ominaisuuksia?
"Nyt en tässä hakenut jos kaksoismassakytkin sanoo sopimuksen irti. Siitä löytyy forumilta vaikka kuinka monesta topic:sta juttua ja se on normaalia kulumista.
Hain takaa minkälaista ääntä tuo kova vauhtipyörä ja normaalikytkin pitää käytössä, kun sellainen on vaihdettu kaksoismassakytkimen tilalle. Tämän lisäksi kiinnostaa onko ääni muuttunut käytössä tai mahdollisesti voimistunut. "
"Nyt en tässä hakenut jos kaksoismassakytkin sanoo sopimuksen irti. Siitä löytyy forumilta vaikka kuinka monesta topic:sta juttua ja se on normaalia kulumista.
Hain takaa minkälaista ääntä tuo kova vauhtipyörä ja normaalikytkin pitää käytössä, kun sellainen on vaihdettu kaksoismassakytkimen tilalle. Tämän lisäksi kiinnostaa onko ääni muuttunut käytössä tai mahdollisesti voimistunut. "
Viimeksi muokannut -karppa-, 4.5.2013 14:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nyt en tässä hakenut jos kaksoismassakytkin sanoo sopimuksen irti. Siitä löytyy forumilta vaikka kuinka monesta topic:sta juttua ja se on normaalia kulumista.
Hain takaa minkälaista ääntä tuo kova vauhtipyörä ja normaalikytkin pitää käytössä, kun sellainen on vaihdettu kaksoismassakytkimen tilalle. Tämän lisäksi kiinnostaa onko ääni muuttunut käytössä tai mahdollisesti voimistunut.

Hain takaa minkälaista ääntä tuo kova vauhtipyörä ja normaalikytkin pitää käytössä, kun sellainen on vaihdettu kaksoismassakytkimen tilalle. Tämän lisäksi kiinnostaa onko ääni muuttunut käytössä tai mahdollisesti voimistunut.



kyllä pärisee ja tärisee ainaki pitkittäiskone ko veättää pienillä kierroksilla. jos -karppa- vastailis asiallisesti kysymyksiin niin saattas saada asiallisia vastauksiaki. esimerkiksi heti ensimmäisessä vastauksessa kysytään että mikä kytkin ja asetelma, voi vaikuttaa paljonki pärinöihin jos vaikka jousittamattoman levyn on saanu survottua paikalleen kiinteän vauhtiksen kanssa. onko autosi vakio vai joku 600N vääntävä monsteri, joka hakkaa kytkinlevyn jouset pohjaan?
Sachs power kytkin ja ilmeisesti Z1 kova vauhtipyörä. Findiesel:ltä tilattu. Vääntöä alle 400nm ja sekin säädetty vasta yli 2300rpm.
Mitä taas Jullli:n heittoon tulee, niin tässä topic:ssa keskusteltu jo kaksoismassakytkimen ostosta/myynnistä. Kaksoismassa kytkimen sanomisesta irti 290tkm kohdalla. Yleensäkkin on tiedossa, että FFP:llä moni näistä asioista tietävä ei jaksa edes kirjoittaa, koska moderointi ei puutu turhaan ylimääräiseen keskusteluun mikä menee täysin aiheen vierestä. Tämä tarkoittaa sitä että useampi topic on täynnä täyttä sontaa eikä sitä oikeaa tietoa löydy. Tämän vuoksi tämänkin ketjun avasin, koska keskustelua aiheesta on ollut, mutta ei yhden topic:n alla. Ilmeisesti sekin idea meni "reisille".
Vanha keskustelu aiheesta:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=55 ... &start=300
Mitä taas Jullli:n heittoon tulee, niin tässä topic:ssa keskusteltu jo kaksoismassakytkimen ostosta/myynnistä. Kaksoismassa kytkimen sanomisesta irti 290tkm kohdalla. Yleensäkkin on tiedossa, että FFP:llä moni näistä asioista tietävä ei jaksa edes kirjoittaa, koska moderointi ei puutu turhaan ylimääräiseen keskusteluun mikä menee täysin aiheen vierestä. Tämä tarkoittaa sitä että useampi topic on täynnä täyttä sontaa eikä sitä oikeaa tietoa löydy. Tämän vuoksi tämänkin ketjun avasin, koska keskustelua aiheesta on ollut, mutta ei yhden topic:n alla. Ilmeisesti sekin idea meni "reisille".
Vanha keskustelu aiheesta:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=55 ... &start=300
-
- -
- Viestit: 30
- Liittynyt: 25.11.2009 9:50
Itelle vaihdettiin 2.5 teeneloseen valeon kiinteä paketti pari kuukautta sitten kun halavalla löyty. Tyhjäkäynnillä tärisee samanverran kuin paskana ollut kaksoismassa ja jossain 1200-1600rpm alueella "jyrryyttää" jonkunverran, mutta ei häiritsevästi, senverran kuitenkin ettei kehtaa tuolla kierrosalueella oikein raskaasti vedättää. Vähän vittumainen ajaa 60 alueella kun nelonen on vähän turhan lyhyt tuolle vauhdille ja vitonen sattuu justiisa tuolle edellämainitulle alueelle. Muuten ei ole ollut moitittavaa mutta tilannetta seurataan kunhan kilometrejä karttuu
Eli rommauttajalla samoja "ominaisuuksia". Kävin vielä tuossa testaamassa, niin 1500rpm ei mitään 1700-2100rpm väliin rupeaa jyrryyttämään. Sen jälkeen ei ole mitään ongelmia. 5-vaihteisella tuo on vain aika rasittava piirre, jos ajat esimerkiksi 80km/h rajoituksella vitosella, niin sattuu juuri tuolle kierosalueelle missä jyrryyttää. Aluksi tuota ominaisuutta ei ollut joten jatketaan tutkiskelua.
-
- -
- Viestit: 30
- Liittynyt: 25.11.2009 9:50
Minusta tuntuu että nuiden "ominaisuuksien" kanssa on vain opittava elämään, ei siinä senkummempia. Tosin jos jyrinä on häiritsevän voimakasta niin sitten on jotakin muutakin pielessä. Minun käsityksen mukaan justiinkin tyhjäkäynnillä ja jossain haarukassa alueella 1000-2000rpm koneessa on eniten värinöitä jotka toimiva kaksoismassa syö sitten pois, ja normaali limppu ei. Itekkin pitkään jahkailin että laitanko alkuperäisen vai kiinteän, mutta päädyin sitten kiinteään koska oli halvempi ja ompahan huoleton sensuhteen jos joskus tiristää lisää potkua koneesta.
Onhan nuita kaikenmaailman jeesustelijoita että kiinteällä särkyy koneet ja laatikot, mutta en guuglettamallakaan löytänyt mitään tosiperäistä faktaa että näin olisi kellekkään käynyt tosielämässä, tai sitten eivät ole kertoneet asiasta netissä..
Onhan nuita kaikenmaailman jeesustelijoita että kiinteällä särkyy koneet ja laatikot, mutta en guuglettamallakaan löytänyt mitään tosiperäistä faktaa että näin olisi kellekkään käynyt tosielämässä, tai sitten eivät ole kertoneet asiasta netissä..
Huomenna menee omaan passattiin (3C BKC 270tkm) paikalleen Valeon 4P paketti, eli kiinteä vauhtis+kytkin+irroitinlaakeri+ tarvittavat hilppeet. Hinta oli alennuksineen 435€ (työpaikan kautta, Örum toimitti).
Nykyinen järkyttävän meluinen kaksoismassa+lopussa oleva kytkin on jotakin niin hirveetä ettei varmasti voi kyllä huonommaksi mennä...
Tuossa vähän infoa: http://www.autoluettelo.fi/upload/Valeo.pdf
Ainakin lupailevat ettei hirveitä värinöitä pitäisi syntyä...
Laittelen kokemuksia että miten toimii, kunhan saan ajeltua jonku aikaa.
Nykyinen järkyttävän meluinen kaksoismassa+lopussa oleva kytkin on jotakin niin hirveetä ettei varmasti voi kyllä huonommaksi mennä...
Tuossa vähän infoa: http://www.autoluettelo.fi/upload/Valeo.pdf
Ainakin lupailevat ettei hirveitä värinöitä pitäisi syntyä...
Laittelen kokemuksia että miten toimii, kunhan saan ajeltua jonku aikaa.
2 massa pyörä
moi. vinkkinä omaan Golffiin 2.0 tdi cr 4motion laitoin uuden vw t5gp 2.0bi tdi 132kv portterin kytkinpaketin ja 2 massavauhtiksen. osat kävi suoraan.kytkin ja vauhtis on huomattavasti vahvempaa tekoa kun vanhat
Valeon paketti pelasi 6000km ongelmitta...
Nyt kuuluu taas järjetön kolina ja runksutus joka katoaa kun painaa kytkinpolkimen alas :(
Tässä nyt selvitellään että kuka maksaa ja mitä ja onko asennusvirhe vai valmistusvirhe, ensi kuussa menee tutkimuksiin..
Onneksi teetin työn muualla että sain työlle takuun.
Nyt kuuluu taas järjetön kolina ja runksutus joka katoaa kun painaa kytkinpolkimen alas :(
Tässä nyt selvitellään että kuka maksaa ja mitä ja onko asennusvirhe vai valmistusvirhe, ensi kuussa menee tutkimuksiin..
Onneksi teetin työn muualla että sain työlle takuun.
Itsellä ollu kans nyt kiinteä Valeon paketti golffissa 1tkm. Vaihdatin liikkeessä mutta särissyt ja tärissyt alusta asti.
Suurin ääni tulee kun ykkösellä ajelee kävelyvauhtia, resonoi suunnattomasti. Sekä ongelmana on myös että kun auto on tyhjäkäynnillä ja kytkimen palauttaa ylös, niin ihmeellistä rusketta kuuluu laatikosta, irroitinlaakeri tai joku pitää ääntä siis.
Suurin ääni tulee kun ykkösellä ajelee kävelyvauhtia, resonoi suunnattomasti. Sekä ongelmana on myös että kun auto on tyhjäkäynnillä ja kytkimen palauttaa ylös, niin ihmeellistä rusketta kuuluu laatikosta, irroitinlaakeri tai joku pitää ääntä siis.
Oma ghetto 1-massa paketti on pysynyt äänettömänä. Tehty siis jostain nurkasta löytyneestä vauhtipyörästä(ehkä audi 80?) ja nurkasta löytyneistä S2 levystä ja asetelmasta. Vähän epäilytti kun en edes tasapainottanut.
Ajettu noin 10tkm, tietty sekin auttaa että alle 2100rpm on turha ajaa kun ei auto jaksa mennä. Viime aikoina vain alkanut vähän tuntumaan että välillä kytkin luistais, mutta eipä se ässässäkään kestänyt paljoa yli 500nm vääntää.
Mitäs levyjä ja asetelmia jengi käyttää noissa 500+nm vehkeissä niin että ne kestää ja voi vielä ajaa päivittäiset ajot?
Ajettu noin 10tkm, tietty sekin auttaa että alle 2100rpm on turha ajaa kun ei auto jaksa mennä. Viime aikoina vain alkanut vähän tuntumaan että välillä kytkin luistais, mutta eipä se ässässäkään kestänyt paljoa yli 500nm vääntää.
Mitäs levyjä ja asetelmia jengi käyttää noissa 500+nm vehkeissä niin että ne kestää ja voi vielä ajaa päivittäiset ajot?
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Itsellä ollu kans nyt kiinteä Valeon paketti golffissa 1tkm. Vaihdatin liikkeessä mutta särissyt ja tärissyt alusta asti.
Suurin ääni tulee kun ykkösellä ajelee kävelyvauhtia, resonoi suunnattomasti. Sekä ongelmana on myös että kun auto on tyhjäkäynnillä ja kytkimen palauttaa ylös, niin ihmeellistä rusketta kuuluu laatikosta, irroitinlaakeri tai joku pitää ääntä siis.
Eikö nuo äänet ym. tule laatikosta?Juurikin noiden kiinteiden pakettien tuomia sivuvaikutuksia.
Varsinkin kuluneessa laatikossa noita joutuu kestämään ja kuuntelemaan.
Kerran itsekin erehdyin poloon kiinteän laittamaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa