Pumpun ajoitus myöhästyy käytössä pikkuhiljaa. Luistaa ilmeisesti niiden kolmen pultin alta..
Tuossa muutama kuukausi sitten oli päässyt luistamaan sen verran, että ei lähtenyt enää käyntiin ollenkaan.
Säädin ajoituksen kohdalleen vanhoilla pulteilla ja ajelin hetken onnellisesti, kunnes taas alkoi olla ajoitus pielessä..
Noin kuukausi sitten vaihdoin uudet kolme pulttia seinjälkeen, kun olin ensin vanhoilla säätänyt ajoituksen kohdilleen ja kiristin ne oikeaan motettiin.
Nyt jonkun noin 1000km takana ja taas alkaa olla ajoitus pielessä pudonnut n55 säädetystä arvosta johonkin alle 30 jo.. Ja käynnistyminen muuttunut näillä 0-5c keleillä jo vähän huonommaksi.
Pitää vissiin taas käydä hakemassa marmorilta uudet pultit ja toivoa parasta tai olisiko jollakin jotakin kikkakolmosta millä saisi hammashihnapyörän pysymään paikallaan?
1.9tdi ALH
Mitä tehdä "luistavalle ajotukselle"?
Valvoja: ffp jäsenet
Oletko pitänyt pumpun asennosta yhtään kirjaa vai pelkästään katsonut, että menee myöhäisemmälle? Paljonko on ajettu autolla/jakajapumpulla? Itsellä oireili jakajapumppu aikansa vetämällä ajoitusta myöhäisemmäksi ja lopuks lopetti kokonaan toimintansa. Ei siis enää säätöalue riittänyt säätämään kohdalleen kun ois pitänyt koko ajan saada aikaisemmalle.
Lukaseppa tämä ketju, ettei olisi juuri samanlainen ongelma?
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=17 ... E4styminen
Kyseisen ketjun tapauksessa ei pumppu siis fyysisesti liikkunut kiinnityksissä mihinkään suuntaan, vaan pumpun sisällä joku asia saa vain ajoituksen myöhästymään. Eli jos olet varma ettei pumppu liiku mihinkään, niin sinulla on sama vika. Ratkaisua siihen mikä tämän saa aikaiseksi en vielä tänä päivänäkään tiedä. Jokin osa siellä sisuksissa kai kulunut loppuun noin käydessä.
Toivottavasti saat ratkaistua tämän itsellekkin "mysteeriksi" jääneen ongelman, näitä on ilmeisesti ollut enenmmänkin, mutta syytä ja ratkaisua en ole mistään kuullut tähän. Tai pumpun uusiminen ja täysikunnostus tietenkin korjaa vian.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=17 ... E4styminen
Kyseisen ketjun tapauksessa ei pumppu siis fyysisesti liikkunut kiinnityksissä mihinkään suuntaan, vaan pumpun sisällä joku asia saa vain ajoituksen myöhästymään. Eli jos olet varma ettei pumppu liiku mihinkään, niin sinulla on sama vika. Ratkaisua siihen mikä tämän saa aikaiseksi en vielä tänä päivänäkään tiedä. Jokin osa siellä sisuksissa kai kulunut loppuun noin käydessä.
Toivottavasti saat ratkaistua tämän itsellekkin "mysteeriksi" jääneen ongelman, näitä on ilmeisesti ollut enenmmänkin, mutta syytä ja ratkaisua en ole mistään kuullut tähän. Tai pumpun uusiminen ja täysikunnostus tietenkin korjaa vian.
Manuaali auto on kyseessä.
Autoa on piristetty noin 180hp/400nm lukemiin. Ja suuttimina jotkut Racet.
Auto ollut näissä lukemisessa noin 6 vuotta ja yhteensä kilometrejä kohta 350 tuhatta...
Olisikohan siis vaan mahdollista, että pumppu alkaisi olla entinen?
Pitää tänäviikonloppuna yrittää säätää ja merkata, että näkee luistaako.
Aika rajua ja nopeata tuo "liikkuminen" on, en montaa sataa kilometriä en ole kerinnyt ajamaan viime säädön jälkeen, ja nyt ei enää meinaa saada edes käyntiin...
Eli jos pumppu sisuskalut luistaa niin tuolla pumpulla ei varmaan edes 5000-10000km enää aja, kunnes säätö on tapissansa... *****
Paljokos tähän maksaa uusi pumppu? Käykö muut, kun ALH pumput?
Edit: Eli kuhan on vain sama numerosarja pumpussa, niin mikätahansa 1.9tdi pumppu käy? Mikäköhän on järkevin ja edullisin tapa hoitaa tämä? Käytetty kunnostettu pumppu, käytetty pumppu vai viedä oma pumppu huoltoon?
Edit2: Pumpun päädystä löyty tämmöset numerot:
HDK215
FD-086
210852
Pitääkö nämä kaikki täsmätä uuden pumpun kanssa?
Autoa on piristetty noin 180hp/400nm lukemiin. Ja suuttimina jotkut Racet.
Auto ollut näissä lukemisessa noin 6 vuotta ja yhteensä kilometrejä kohta 350 tuhatta...
Olisikohan siis vaan mahdollista, että pumppu alkaisi olla entinen?
Pitää tänäviikonloppuna yrittää säätää ja merkata, että näkee luistaako.
Aika rajua ja nopeata tuo "liikkuminen" on, en montaa sataa kilometriä en ole kerinnyt ajamaan viime säädön jälkeen, ja nyt ei enää meinaa saada edes käyntiin...
Eli jos pumppu sisuskalut luistaa niin tuolla pumpulla ei varmaan edes 5000-10000km enää aja, kunnes säätö on tapissansa... *****
Paljokos tähän maksaa uusi pumppu? Käykö muut, kun ALH pumput?
Edit: Eli kuhan on vain sama numerosarja pumpussa, niin mikätahansa 1.9tdi pumppu käy? Mikäköhän on järkevin ja edullisin tapa hoitaa tämä? Käytetty kunnostettu pumppu, käytetty pumppu vai viedä oma pumppu huoltoon?
Edit2: Pumpun päädystä löyty tämmöset numerot:
HDK215
FD-086
210852
Pitääkö nämä kaikki täsmätä uuden pumpun kanssa?
Omasta 1.9tdi:stä yritettiin eilen saada tehoa ulos, mutta ongelmaksi tuli ajoituksen oma elämä.
Korilla ajettu juurikin sama, eli 355tkm. Tietoa ei ole onko pumppu alkuperäinen, koska kone vaihdettu.
Vag-comilla ennakkoa lokkaamaalla alkoi jossain 3500rpm jälkeen 10 asteen vaeltelu. Eli kannattaa sunkin kokeilla logata ajon aikana miten ennakot on vs pyydetty.
Syynä luultavasti ennakon säätimen välys ja kuulemma tämä välys on yleensä rungossa = pumppu vaihtoon.
EDIT: Onko kellään kokemusta noista ebay.de:stä löytyvistä pumpuista? Alle 400e saa kunnostetun mutta onko ne tehty kiinan osilla vai? Oma saksan vääntö ei riitä siihen että myyjät ymmärtäis mitä kysyn... Ilmossa lukee että genuine bosch, mutta ei kai noita runkoja muita olekkaan.
Korilla ajettu juurikin sama, eli 355tkm. Tietoa ei ole onko pumppu alkuperäinen, koska kone vaihdettu.
Vag-comilla ennakkoa lokkaamaalla alkoi jossain 3500rpm jälkeen 10 asteen vaeltelu. Eli kannattaa sunkin kokeilla logata ajon aikana miten ennakot on vs pyydetty.
Syynä luultavasti ennakon säätimen välys ja kuulemma tämä välys on yleensä rungossa = pumppu vaihtoon.
EDIT: Onko kellään kokemusta noista ebay.de:stä löytyvistä pumpuista? Alle 400e saa kunnostetun mutta onko ne tehty kiinan osilla vai? Oma saksan vääntö ei riitä siihen että myyjät ymmärtäis mitä kysyn... Ilmossa lukee että genuine bosch, mutta ei kai noita runkoja muita olekkaan.
En olekaan tuota ajonaikana ajoituksen seurausta harrastanut.
Olen vaan tdi timing työkalulla ihan parkissa seuraillut arvoja.
Huomiota on kyllä herättänyt siinäkin suuri heittely mitatussa ajoitusarvossa. Heittoa mittauksessa on kokoajan luokaa 5-8...
Pitääkin alkaa tutustumaan, miten tuo mittaus suoritetaan ajonaikana.
Anagonda: jos olet saksasta pumppua tilaamassa, säästäisikö toimituskuluissa, jos laittaisi kimppatilausta kahdesta pumpusta?
Olen vaan tdi timing työkalulla ihan parkissa seuraillut arvoja.
Huomiota on kyllä herättänyt siinäkin suuri heittely mitatussa ajoitusarvossa. Heittoa mittauksessa on kokoajan luokaa 5-8...
Pitääkin alkaa tutustumaan, miten tuo mittaus suoritetaan ajonaikana.
Anagonda: jos olet saksasta pumppua tilaamassa, säästäisikö toimituskuluissa, jos laittaisi kimppatilausta kahdesta pumpusta?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa