Ajoin Audin varaston eteen painepesu-pesun jalkeen (n. 10 km ja tunti aikaisemmin). Tunkkasin renkaan kerrallaan ja vaihdoin kesäkumist alle. Takarenkaittten jarrulevyjä naputtelin pikkuvasaralla (ruosteita pois) ja pyörittelin.
Kun kaikki oli valmista ja auto renkaillaan, niin mottori pyörähtää -ja lupaa - mutta sammuu saman tien (eli noin sekunnissa). Oranssi käynnistyksenestovalo jää vilkkumaan.
Starttailin monta kertaa ja kone jo lämpiää, saan kierrokset ylös, mutta edelleen kone sammuu n. 1 sekunnissa..
Käytin jo akun irti -ja takas.
Laitoin ovet keskuslukkoon ja avasin ohjaajan ovesta.. ja sitten vänkärin ovesta (sain tämmösen vihjeen) :-)
Mutta mikään ei auta, käynnistyksenesto (oranssi auto ja virtaavain) -kuvake vain vilkkuu.
Mikähän tähän auttaisi? Lämpöä on n. +1 C
-Niin, auto on 2 litranen bensakone ja käsivaihteinen ja tankkasin eilen shellin uutta (jotain..) NITRO -seosta, joka kuulemma puhdistaa ja luikastaa moottorin -ajettu nyt 118 km sillä bensalla.
Lisäys -autolla ajettu n.303 tkm
Lisäys2 -.kun virrat laittaa päälle niin bensapunpusta kuuluu hetken ääntä.
Ongelmia Oulussa
audi 80 avant vm-96 käynnistysongelma (käynnistyksenesto?)
Valvoja: ffp jäsenet
audi 80 avant vm-96 käynnistysongelma (käynnistyksenesto?)
Viimeksi muokannut Vexi, 29.4.2013 23:45. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Älyavaimen teko ei auttanut. Vein paikalliseen korjaamoon, jossa tutkivat ja sanoivat sitten että käynnistyksen eston ...neutraloija oli rikki. Tilasivat jonkin osan jolla käynnistyksen eston voi kiertää. Se on juotettu kojetaulussa ratin (mittariston) taakse johonkin boxiin.
Nyt ei tarvi älyavainta ollenkaan ja auto starttaa niinkuin pitääkin..
Ainoa harmi on että hakiessani auton huomaan että moottorin lämpötila kohoaa yli 90 C:n -Syylärin flekti ei toimi enää. Soitiin korjaamolle kysyäkseni jos joku piuha olis irrotettu kun etsitään vikaa -"ei me olla koskettukaan flektiin!"
Vaihdoin jo tuulettimen termostaatin ja testasin suoralla akkusähköllä että tuuletin toimii jos saa sähköä. -ei toimi vielä vaikka lämpötilat huitelee taas 95 C..
Nyt ei tarvi älyavainta ollenkaan ja auto starttaa niinkuin pitääkin..
Ainoa harmi on että hakiessani auton huomaan että moottorin lämpötila kohoaa yli 90 C:n -Syylärin flekti ei toimi enää. Soitiin korjaamolle kysyäkseni jos joku piuha olis irrotettu kun etsitään vikaa -"ei me olla koskettukaan flektiin!"
Vaihdoin jo tuulettimen termostaatin ja testasin suoralla akkusähköllä että tuuletin toimii jos saa sähköä. -ei toimi vielä vaikka lämpötilat huitelee taas 95 C..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa