1.8 8v Digifant Päästöjen kanssa ongelmaa. Ratkaistu.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Cokkeli
-
Viestit: 187
Liittynyt: 23.3.2008 9:35

1.8 8v Digifant Päästöjen kanssa ongelmaa. Ratkaistu.

ViestiKirjoittaja Cokkeli » 19.4.2013 20:39

Eli moottori on 1.8 1P moottori eli sama kuin GTI 8v kone mutta on countryn keulalla ja ohjelmalla kuristettu 98hv
Päästöt oli akileen kantapäänä ja mittaukset osoitti seuraavaa
HC ja CO korkeat tyhjäkäynnillä ja CO kierroksilla

TYhjäkäynti / 2000rpm
CO: 0,94/0,70
HC: 229 / 33
o2: 1,25 / 0,38
Co2: 14/ 15,1
Lambda: / 1

Eli mistäs nyt pitäisi lähteä vikaa kaivamaan. Alla lista mitä on tehty/ vaihdettu
Tulpat vaihdettu NGK BR6**** (en muista mallia tarkemmin)
Johdot vaihdettu Bosch
Lambda vaihdettu Bosch (johdot juotettu)
Puola on joskus vaihdettu.
Jakajan kansi vaihdettu Bosch
Pyörijä vaihdettu (biltema)
Sininen lämpöanturi vaihdettu (vw originaali)
Korjailtu maadotuksia
Alipaine letkuja korjailtu
Tankissa 98E5
'
Perus ennakko ei varmasti ole kohdallaan (menossa korjaamolle) Pientä pätkimistä havaittavissa ja tyhjäkäynti vaeltaa +-100 rpm ja väillä vähemmän. Tyhjäkäynti on kyllä noin 1000rpm eli tämä täytyy varmasi ensin saada hoitoon.
Voiko olla pakosarjassa vuotoa ja se aiheuttaa päästöjen sekoamisen?
Viimeksi muokannut Cokkeli, 25.4.2013 12:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.4.2013 23:13

Lambda vaihdettu Bosch (johdot juotettu)
Siinä ainakin yksi virhe. Niitä ei saa juottaa.

Voiko olla pakosarjassa vuotoa ja se aiheuttaa päästöjen sekoamisen?
Hapen määrästä päätellen ei ole kummoista vuotoa pakoputkistossa.

Cokkeli
-
Viestit: 187
Liittynyt: 23.3.2008 9:35

ViestiKirjoittaja Cokkeli » 20.4.2013 13:10

Auton käydessä kun ottaa lambdan irti ja mittaa lambdan liittimestä maata vasten on jännite noin 0.7-0.8 V Eli taitaa mennä rikkaalle kun ecu huomaa lambdan olevan irti?

Antaako se lainkaan jännitettä jos ei toimi? eli tällä viittaan siihen johtojen juottamiseen ja vertailu hapen saamiseen. Kaikki sähkölaitteet tuntuu olevan bentleyn mittausohjeiden mukaan kunnossa. Isv:n säätöruuviin on joku saattanut koskea.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.4.2013 17:53

Olen ymmärtänyt että happitunnistimen signaali voi myös ajan mittaan ryömiä pieleen tai muutosnopeus hidastua ja siten sitten jossain vaiheessa säädöt on niin pielessä että pomppaa päästöistä.

Cokkeli
-
Viestit: 187
Liittynyt: 23.3.2008 9:35

ViestiKirjoittaja Cokkeli » 24.4.2013 19:56

Läpi meni. Perusennakko kohdalleen ja lambdan johdoista juotokset pois.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa