Golf IV GTI 1.8T AUM murheita

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Laim
-
Viestit: 8
Liittynyt: 9.4.2013 19:28

Golf IV GTI 1.8T AUM murheita

ViestiKirjoittaja Laim » 22.4.2013 20:26

Terve!
Foorumit lueskeltu läpi, hakua käytetty ja omaa päätäkin vähintään tarpeeksi. Eli potilaana -03 Golf AUM -motilla kilometrejä mittarissa 166tkm. Auto tullut minulle jokseenkin projektikuntoisena ja nyt saatu suurinpiirtein pelaamaan ja ajokuntoon, mutta pientä vaivaa vielä. Eli kun ykkösellä tai kakkosella kiihdyttää ripeästi auto ahtaa nätisti 0.4 bar niinkuin ilmeisesti pienillä vaiheilla kuuluukin, kuitenkin vaihteen vaihdon jälkeen kun kaasun avaa uudestaan ahdot jää hetkeksi 0.1 - 0.2 barin tuntumaan eikä ole vetoja. Pienenhetken kuluttua nykäsee ja lähtee ahtamaan taas nätisti 0.5 - 0.6bar. Ideoita kellään mikä voisi moisen aiheuttaa?

Autoon uusittuja osia / tehtyjä juttuja tähän mennessä:
- By-pass (Forge)
- MAF
- Pakoputken vuodot korjattu (saatiin lambda-arvot kuriin)
- kaasuläppä putsattu sekä sopeutettu
- N249 ohitettu
- Polttoainepumppu
- alipaineletkut todettu ehjiksi

Auto ei tee mitään vikakoodeja vikamuistiin. N75 olen tänään puhdistellut sekä naksutellut 12V:lla, mutta kertooko tämä koko totuuden?

Arthur
-
Viestit: 6
Liittynyt: 23.4.2013 10:39

ViestiKirjoittaja Arthur » 23.4.2013 11:17

Onko bypassi aito Forgen?
Nykiikö auto "puolikiihdytyksessä", eli kun kiihdytät korkeammalla vaihteella (4-5) n. 3000-4000 kierrokseen ja päästät kaasun kokonaan pois?

Bypassihan voi olla Forgen replika, joka myös itsellä on ja totesin sen olevan täysi susi.

Onko myös turbo ja sen letkut tarkastettu?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 23.4.2013 12:45

Voi se N75 naksua, vaikka olisi rikkikin.

Oliko MAF jonka vaihdoit, alkuperäinen? Ja tosiaan, vuotamaan jäävä bypass voi tehdä tuollaista. Vaihtaisin sinuna tilalle alkuperäisen 710N:n.

Laim
-
Viestit: 8
Liittynyt: 9.4.2013 19:28

ViestiKirjoittaja Laim » 23.4.2013 13:40

Autoa on testattu 3:lla bypassilla, varmasti toimivalla 710N:llä jonka sain kaverin toimivasta autosta, aidolla Forgen 007:lla sekä näiden lisäksi myös Motonetin OTR:llä. Ja kahdessa viimeisessä on käytetty myös eri jousia. MAF jonka ostin ja vaihdoin on tietysti Boschilainen. Pitääpä käydä tekemässä vielä muutamia kiihdytyksiä isommilla vaihteilla ja koittaa tekeekö tuota nykimistä. Saan tänään myös OBD-kaapelin ja auton liitettyä VAG-COM:iin ja otettua logeja..

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 23.4.2013 15:08

Kokeileppa huviksesi kaverisi toimivan auton N75:lla?

Laim
-
Viestit: 8
Liittynyt: 9.4.2013 19:28

ViestiKirjoittaja Laim » 23.4.2013 15:34

Saan tänään kaverilta N75 venttiilin. On tosin AAN -moottorista, mutta ainakin lyhyen googlettelun perusteella pitäisi käydä ristiin. Katsotaan, onko mitään apuja..

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 23.4.2013 18:07

Kaikki noi 1.8T:iden venttiilit käy käytännössä ristiin. Sama numero, mut eri kirjain voi olla. 034-alkuiset venttiilit on sitten erikseen (2.2 20V turbo), mutta nekin tosiaan toimivat ykskasiteessä.

Laim
-
Viestit: 8
Liittynyt: 9.4.2013 19:28

ViestiKirjoittaja Laim » 23.4.2013 21:48

Tänään sain paikalle 2.2t:n N75 -venttiilin mallia 034906283K. Lyhyellä testauksella ongelma saatiin pois päiväjärjestyksestä ja nyt ahtaa kuten pitääkin.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 23.4.2013 22:40

Siinä se vika sitten on. Kuten sanoinkin, että ei se naksuminen takaa venttiilin eheyttä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 27 vierailijaa