Terve!
Foorumit lueskeltu läpi, hakua käytetty ja omaa päätäkin vähintään tarpeeksi. Eli potilaana -03 Golf AUM -motilla kilometrejä mittarissa 166tkm. Auto tullut minulle jokseenkin projektikuntoisena ja nyt saatu suurinpiirtein pelaamaan ja ajokuntoon, mutta pientä vaivaa vielä. Eli kun ykkösellä tai kakkosella kiihdyttää ripeästi auto ahtaa nätisti 0.4 bar niinkuin ilmeisesti pienillä vaiheilla kuuluukin, kuitenkin vaihteen vaihdon jälkeen kun kaasun avaa uudestaan ahdot jää hetkeksi 0.1 - 0.2 barin tuntumaan eikä ole vetoja. Pienenhetken kuluttua nykäsee ja lähtee ahtamaan taas nätisti 0.5 - 0.6bar. Ideoita kellään mikä voisi moisen aiheuttaa?
Autoon uusittuja osia / tehtyjä juttuja tähän mennessä:
- By-pass (Forge)
- MAF
- Pakoputken vuodot korjattu (saatiin lambda-arvot kuriin)
- kaasuläppä putsattu sekä sopeutettu
- N249 ohitettu
- Polttoainepumppu
- alipaineletkut todettu ehjiksi
Auto ei tee mitään vikakoodeja vikamuistiin. N75 olen tänään puhdistellut sekä naksutellut 12V:lla, mutta kertooko tämä koko totuuden?
Golf IV GTI 1.8T AUM murheita
Valvoja: ffp jäsenet
Onko bypassi aito Forgen?
Nykiikö auto "puolikiihdytyksessä", eli kun kiihdytät korkeammalla vaihteella (4-5) n. 3000-4000 kierrokseen ja päästät kaasun kokonaan pois?
Bypassihan voi olla Forgen replika, joka myös itsellä on ja totesin sen olevan täysi susi.
Onko myös turbo ja sen letkut tarkastettu?
Nykiikö auto "puolikiihdytyksessä", eli kun kiihdytät korkeammalla vaihteella (4-5) n. 3000-4000 kierrokseen ja päästät kaasun kokonaan pois?
Bypassihan voi olla Forgen replika, joka myös itsellä on ja totesin sen olevan täysi susi.
Onko myös turbo ja sen letkut tarkastettu?
Autoa on testattu 3:lla bypassilla, varmasti toimivalla 710N:llä jonka sain kaverin toimivasta autosta, aidolla Forgen 007:lla sekä näiden lisäksi myös Motonetin OTR:llä. Ja kahdessa viimeisessä on käytetty myös eri jousia. MAF jonka ostin ja vaihdoin on tietysti Boschilainen. Pitääpä käydä tekemässä vielä muutamia kiihdytyksiä isommilla vaihteilla ja koittaa tekeekö tuota nykimistä. Saan tänään myös OBD-kaapelin ja auton liitettyä VAG-COM:iin ja otettua logeja..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 27 vierailijaa