A4 B5 Alatukivarren vaihdossa ongelma

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

HärskiH
-
Viestit: 26
Liittynyt: 1.8.2011 18:39

A4 B5 Alatukivarren vaihdossa ongelma

ViestiKirjoittaja HärskiH » 21.4.2013 17:58

Moro!
Oletteko vaihtaessanne B5 koristen taaempaa alatukivartta törmänneet kuvakaltaiseen ongelmaan?
Kuva
Eli tukivarren puslan pultti ei mahdu tulemaan pois reiästään, koska kanta ottaaa koriin kiinni? Miten tämä on mahdollista, ja miten kuuluu ottaa tämä pultti pois. Kävi mielessä että katkaisisi tuon pultin, ja sitten laittaisi uuden toisin päin, eli sieltä apurungon reiästä ujuttaisi pultin reikään.
Kiitos paljon vastauksista etukäteen!

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 21.4.2013 18:30

Ajateltu varmaan että apurunkoa alaspäin niin mahtuu. Passat 3c, Octavia II, golf v alustaisissa dsg vehkeissä ei mahdu vasen elatukivarren etupultti myöskään pois vaan ottaa askiin kiinni, hiton neroja saksalaiset :D

Jos mahtuu toista suuntaa sinne niin katko vaan ja toiselta puolen uusi, muuten apurunkoa alaspäitte.

HärskiH
-
Viestit: 26
Liittynyt: 1.8.2011 18:39

ViestiKirjoittaja HärskiH » 21.4.2013 18:49

No eikös tuo ole aika iso homma apurunkoa pudottaa alaspäin, ei millään viitsisi etenkään pukeilla pihassa! Täytyypä yrittää uutta pulttia sovitella toisesta suunnasta sitten, jos ei se onnistu niin sitten en tiedä... :D Mitenkäs tuota apurunkoa nyt käytännössä sais ihan vähä alaspäin?

Mima
-
Viestit: 74
Liittynyt: 12.10.2009 23:37

ViestiKirjoittaja Mima » 21.4.2013 19:09

Apurunkoa vaan alaspäin niin sitten saat pultin kokonaisena pois. Epäilen hieman mahtuuko sieltä apurungon kolosta tunkemaan pultin toisinpäin. Jos niin pystyy tekemään niin oikeastaan parempi on siten laittaa. Helpottaa ensi kerralla irroittelua hieman.

HärskiH
-
Viestit: 26
Liittynyt: 1.8.2011 18:39

ViestiKirjoittaja HärskiH » 21.4.2013 20:54

Jep en siis itsekään ole vielä varma onnistuuko apurungon reijästä pultin sisään saaminen, sorminäppäryyttä ainakin vaatii runsaasti. Täytyy kokeilla alkuviikosta kun saan motonetistä uuden tukivarren niin täytyy samalla ostaa uusi pultti myös.
Mitenkäs tuo käytännössä nyt sitten tapahtuisi tuo apurungon laskeminen?

Mima
-
Viestit: 74
Liittynyt: 12.10.2009 23:37

ViestiKirjoittaja Mima » 21.4.2013 22:14

Tuossa kuvassa, jonka laitoit näkyy apurungon kannake. Kannakkeessa on 2 pulttia ja kannat osoittaa tonttia kohden.

Ohessa kuvaasi merkattuna tuo kannake.
http://img687.imageshack.us/img687/6366/kannake.jpg
Kuva

HärskiH
-
Viestit: 26
Liittynyt: 1.8.2011 18:39

ViestiKirjoittaja HärskiH » 21.4.2013 23:01

Kiitos paljon vaivannäöstä! Eli siis apurunkoa noista äsken mainituista paikoista löysälle, ja vaikka tunkki alle ja päästää varovasti vähän alaspäin sitä niin kauan että saa pultin pois?
Riittääkö kun apurungon löysää/avaa yhdestä kulmasta/reunasta (en tiedä monestako pisteestä on kiinni) Vai täytyykö kaikki kiinnitykset avata?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 21.4.2013 23:10

Kokeile ottaa vaan toiselta puolelta eka, saattaa riittää.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 22.4.2013 8:09

Eikös tuon aukaisusta voi muuttua noi renkaan camber kulmat?

Mima
-
Viestit: 74
Liittynyt: 12.10.2009 23:37

ViestiKirjoittaja Mima » 22.4.2013 8:33

Edestä pystyy säätämään ainoastaan aurausta. Ei pelkoa cambereiden muuttumisesta.... Kunhan ei irrota koko apurunkoa.

HärskiH: Tosiaan aloita löysäämällä ensin tuosta kuvan kannakkeesta pultteja ja kokeile, jos tilaa tulisi tarpeeksi. Jos ei tila riitä tuota yhtä kannaketta ruuvaamalla niin samalla puolella lähempänä keulaa taisi olla seuraava kannake, jota voi kokeilla lisäksi.

HärskiH
-
Viestit: 26
Liittynyt: 1.8.2011 18:39

ViestiKirjoittaja HärskiH » 22.4.2013 19:00

Kiitoksia kaikille avusta, pultti lähti tosiaan irti avaamalla tuon mainitun apurungon kannakekumin keskeltä pultin (se 18mm kannalla oleva pultti vasemmalla tuosta tukivarren päästä) JA ne kaksi 13mm kannalla olevaa pulttia jotka kiinnittävät kolmion mallisen metallituen äskenmainitun apurungon kannakekumin pultinkannan alle. Kylläpäs oli vaikeasti selitetty mutta jos joku googlettaa joskus vastaavaa ongelmaa niin ehkä auttaa..
Lisäksi vielä, moottori ja apurunko eivät itsekseen rysähtäneet alaspäin vaan täytyi kammeta jollain korin ja apurungon välistä apurunkoa alaspäin, ja silloin pultin saa pois paikoiltaan. Kumit joustavat niin paljon.
Thanks!


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa