vw transporter 2.4 D bussi vm 1996 sammuilee itekseen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

liitonmies
-
Viestit: 6
Liittynyt: 13.4.2013 16:37

vw transporter 2.4 D bussi vm 1996 sammuilee itekseen

ViestiKirjoittaja liitonmies » 13.4.2013 16:44

mikä juttu toi on että sammuilee itekseen ? ennätys on 30 km matkalla 5 kertaa. sammuttua heitän vaan vaihteen vapaalle ja starttaan uudestaan ja matkaa jatkuu. mutta aika paskamainen vika. oon selnnu täällä kaikkea ja monesti puhutaan releestä 109 ( päävirtarele ? ) mutta en ole sellaista vielä löytänyt autostani. päävirtarelettä kyselin Turun vw autosta ja anotivat mulle releen jossa numero 644. sijoituksenkin sille antoivat eli paikkaan 4 sulake rasiassa mutta vika ei korjaantunut. huomasin vaan että kun olin laittanut releen huolimattomasti paikalleen niin pyyhkijät eivät toimineet eli liekö oikea rele lainkaan ?

NYT KAIPAISIN PIKAISTA APUA !!

mandula
-
Viestit: 57
Liittynyt: 14.4.2009 21:38

ViestiKirjoittaja mandula » 13.4.2013 17:41

Ihan hihasta ravistettu: pumpun sammutussolenoidin liitin huonolla kontaktilla?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 13.4.2013 18:53

"mikä juttu toi on että sammuilee itekseen ?"

Helpoimmasta ensin, hehkun sulake varmistat, löytyy akun läheltä (voi olla poikki tai hapettunut), jos varkausesto kettuilee niin ohitat/syötät 12v suoraan solenoidille otat virran vaikka parkeilta, sammuu auto valokytkimestä, kokeulun/testauksen ajaksi tai koko auton iäksi.

liitonmies
-
Viestit: 6
Liittynyt: 13.4.2013 16:37

solenoidi löytyy mistä

ViestiKirjoittaja liitonmies » 13.4.2013 22:45

kattokaas mää oon aika tumpelo. mut noi sulakkeet pystyn kyl tarkistamaan

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 13.4.2013 22:51

Helpoimmasta ensin, hehkun sulake varmistat, löytyy akun läheltä (voi olla poikki tai hapettunut), jos varkausesto kettuilee niin ohitat/syötät 12v suoraan solenoidille otat virran vaikka parkeilta, sammuu auto valokytkimestä, kokeulun/testauksen ajaksi tai koko auton iäksi.


miten hehkun sulake vaikuttaa tähän? miten meinaat syöttää suoraan 12v jos on ajonestolla?

liitonmies
-
Viestit: 6
Liittynyt: 13.4.2013 16:37

no löysinkin täältä

ViestiKirjoittaja liitonmies » 13.4.2013 22:55

jo kuvan . katotaan huomenna päivänvalossa

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 13.4.2013 23:20

"miten hehkun sulake vaikuttaa tähän? miten meinaat syöttää suoraan 12v jos on ajonestolla?"

Ei kaikissa malleissa ole yhteydessä, ajonesto noissa vanhemmissa ainostaan sulkee/katkaisee solenoidin/polttoaineen tulon, sen ohittamalla taas toimii, ei vika noissa välttämättä ole, on helppo nuo tarkistaa jos auto sammuilee (jostain on aloitettava vian etsiminen).

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 14.4.2013 0:42

en nyt usko että kyseisessä autossa on sen kummempi ajonesto kuin golffissa ja en nyt ihan heti ymmärrä miten se on helppo ohittaa

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 14.4.2013 10:05

Eikös noissa vanhemmissa ole juurikin siinä pumpun päällä sellainen "pakeliitti" osa (ajonesto) jonka alla on ihan tavallinen sammutusolenoidi. Tuon pakeliitin voi tuosta ottaa pois. En muista tarkkaan, mutta piti kaiketi hajottaa se, ei lähde ehjänä. Vai oliko siinä sellaiset niitit mitkä piti porata pois. Ei jaksa muistaa.

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 14.4.2013 11:28

Ajoneston kotelolle pumpun päässä vasaraa ja molemmat tulevat johdot kytketään solenoidille.
Helppoa!

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 14.4.2013 11:36

"Eikös noissa vanhemmissa ole juurikin siinä pumpun päällä sellainen "pakeliitti" osa (ajonesto) jonka alla on ihan tavallinen sammutusolenoidi. Tuon pakeliitin voi tuosta ottaa pois."

Noin vanhemmissa ajonesto, mekaaninen purku tai etsii solenoidin menevän johdon, ei vaadi kuin lisäjohdon jolla syöttää 12v solenoidiin.

liitonmies
-
Viestit: 6
Liittynyt: 13.4.2013 16:37

ja

ViestiKirjoittaja liitonmies » 24.4.2013 21:22

nysse lopetti sen ihan itekseen

kumma vehje

paitsi että nyt taisi kuolla ohjaustehostin :n(

liitonmies
-
Viestit: 6
Liittynyt: 13.4.2013 16:37

mittää kuallu ollu

ViestiKirjoittaja liitonmies » 30.4.2013 20:39

vaan se putki siellä hammastangon päällä vuosi niin ku jollain muullakin täällä.
se joku pelti oli kai hakannut se puhki

liitonmies
-
Viestit: 6
Liittynyt: 13.4.2013 16:37

ja taas alko sammuilemaan

ViestiKirjoittaja liitonmies » 19.5.2013 10:07

eli onko täällä Turun lähistöllä 50 km säteellä jotain taikuria joka osaisi sen solenoidin laittaa kokemuksella kuntoon ja saisi vaihtaa hehkut samantein ?

ottakaa yhteyttä


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa